Hvor mye grøt første gang?

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Jenta mi er 4 Mnd i dag å lyst Til å gi grøt men lurer litt på hvor mye jeg skal la henne smake første gangen ?

Vi laget sånn smaksporsjon. Hun tok vel tunga bortpå skjeen og suttet på den. Men de skal vel ikke ha så mye mer enn 1-2 skjeer de første gangene :)

Men man blander 1-2 ts grøtpulver og gir alt det eller at man gir 1-2 ts barneskjeer når grøten er ferdig laget? :) har lurt litt på dette :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg ga en full grøt-skje når jeg startet. Nå er vi oppe i 3-4 skjeer på kvelden. Hu elsker hvetegrøten :P SKRIKER etter mer, hheehe.

Men man blander 1-2 ts grøtpulver og gir alt det eller at man gir 1-2 ts barneskjeer når grøten er ferdig laget? :) har lurt litt på dette :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi blandet en "prøvesmaking" som stod på pakken. Så ga vi 1-2 barneskjeer med dette. :) hun her vil ikke ha noe mer foreløpig heller!:)

Ga vel to-tre skjeer ferdigblandet grøt første gang hvor halvparten kom ut igjen:P Økte ca med en skjer hver dag. Nå er dt alt fra 5-15 skjeer.. Skjeen jeg bruker mener jeg er mindre enn en teskje.. :)

Ga 1,5 barneskje ferdigblandet grøt.. men det meste havnet nok utenfor munnen :-p

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Er ikke begynt enda, men skal begynne snart med og ha litt grøt oppi flaskene hans. Gjorde det samme med storebror, og det fungerte veldig fint :-)

Her varierer det hver kveld hvor mye hun vil ha. Alt fra 1 skje til 9-10 skjeer. I tillegg spiser vi litt fruktmos på dagen og det er godt det

Her går det saaaakte framover. Startet med 1 ss vann med litt pulver, er nå etter 14 dager oppe i 3 ss vann.

Back
Topp