Hvor mye gråting er normalt?

Frkn

Forelsket i forumet
Babyen min på 4 uker sover en god del, men når hun ikke gjør det, eller spiser, så gråter hun. Hun klarer på en måte ikke være skikkelig våken uten å være misfornøyd. Hun gråter kanskje 2 timer i strekk på det meste på kvelden.

Hvor mye er normalt! Har hun kolikk! Eller er dette noe alle babyer gjør?
 
Håper du får svar med noen med erfaringer:)
Ta en tlf til helsestasjonen. Kansje dem kan gi noen tips:) og prøv med ammete og minifom. Vi gir jenta vår minifom de dagene hun plages med luft. Men hun har ikke kolikk. Bare litt plaget en sjelden gang:)
 
Når eg hadde kolikk barn sist så sov han knapt, skrek hele tiden i timesvis. Høres mer ut som det er et utviklingssprang dere er inni i :)
 
Yngste hadde kolikk, men kun på ettermiddag/kveld, da grein han i timevis i strekk. Ellers på dagen var han fornøyd og glad. Kan det vera andre ting som plager? Nakke/skeivhet? Reflux? Melkeallergi?
 
her har vi det også sånn.. har hatt det siden hun var 3 uker ca, nå er hun 7. Men hungråter mye lenger enn 2 timer da, og vi ser på hele henne at det er magesmerter. Kolikk er når gråtetoktene varer i minst 3 timer daglig i minimum 3 dager i uken over en periode på minst tre uker :) Det er skikkelig heftig, men så deilig når det går over :)
 
Yngste hadde kolikk, men kun på ettermiddag/kveld, da grein han i timevis i strekk. Ellers på dagen var han fornøyd og glad. Kan det vera andre ting som plager? Nakke/skeivhet? Reflux? Melkeallergi?

Har tenkt litt på å gå til manuellterapeut for å sjekke om det kan være noe løsninger. Hun har en favorittside hun liker å ligge på osv. Verdt et forsøk!
 
Håper du får svar med noen med erfaringer:)
Ta en tlf til helsestasjonen. Kansje dem kan gi noen tips:) og prøv med ammete og minifom. Vi gir jenta vår minifom de dagene hun plages med luft. Men hun har ikke kolikk. Bare litt plaget en sjelden gang:)

Ammete drikker jeg, og jeg har prøvd å kutte ut løk nå siste uken. Miniform har jeg ikke testet, kanskje vi kan sjekke det ut :)
 
her har vi det også sånn.. har hatt det siden hun var 3 uker ca, nå er hun 7. Men hungråter mye lenger enn 2 timer da, og vi ser på hele henne at det er magesmerter. Kolikk er når gråtetoktene varer i minst 3 timer daglig i minimum 3 dager i uken over en periode på minst tre uker :) Det er skikkelig heftig, men så deilig når det går over :)

Her trekker hun bena til seg, og har utrolig mye luft i magen, så ser det er magen hun sliter med her også. Men h å r hørt at kolikk barn er utrøstelige når d står på. Jeg kan på en måte trøste henne med smokk etc i fem minutter her og der når d står som værst.
 
Babyer gråter i gjennomsnitt to timer per dag, med en topp omkring seks uker. Kolikkdefinisjonen er nevnt ovenfor, så det høres jo ikke ut som det selv om det unektelig er slitsomt uansett :)
 
Gutten min gråt hele tiden når han var våken.. hadde mye luft i magen og kavde med puppen.. gav han litt ekstra med nan og det viste seg at gutten var sulten..fikk et helt annet barn.. så fornøyd nå og mindre luft i magen.. ganske får litt ekstra 2-3 ganger om dagen.. verdt et forsøk kanskje?
 
Gutten min gråt hele tiden når han var våken.. hadde mye luft i magen og kavde med puppen.. gav han litt ekstra med nan og det viste seg at gutten var sulten..fikk et helt annet barn.. så fornøyd nå og mindre luft i magen.. ganske får litt ekstra 2-3 ganger om dagen.. verdt et forsøk kanskje?

Hun kaver med puppen på kvelden. Det er tydelig at hun kaver fordi hun har luftsmerter der hun ligger, så når hun endelig roer seg og får spist et helt måltid blir hun rolig for en stund. Så kanskje det kanskje :)
 
Her trekker hun bena til seg, og har utrolig mye luft i magen, så ser det er magen hun sliter med her også. Men h å r hørt at kolikk barn er utrøstelige når d står på. Jeg kan på en måte trøste henne med smokk etc i fem minutter her og der når d står som værst.
nja.. de er vel stort sett mye utrøstelig, men hadde de alltid vært det hadde der veø ikke vært tips om hva som kan hjelpe, for da er der vel ingenting som hjelper. Tenker på bæremåter, som feks kolikkgrepet som det kalles.her funker det noen ganger og bæresele. her trekker hun også beina til seg, eller så er hun pinnestiv :( trykker myyyyye og promper masse, men ikke nok :( gleder meg til det er over og den skikkelige barselhverdagen kan begynne :)
 
Har du vært hos kiropraktor/manuellterapeut? Hun kan ha låsninger i nakke og rygg. Jeg har vært med begge mine, med gode resultater.
 
Har ikke lest resten av tråden, men:
Ammer du?

Har du prøvd bæresele/-sjal?
 
Har ikke lest resten av tråden, men:
Ammer du?

Har du prøvd bæresele/-sjal?

Ja jeg ammer. Drikker fennikel te og Hr kuttet løk denne uken. Melkeprodukter spiser jeg lite av.

Ja hun roer seg i bæresele heldigvis. Føler jeg går hele dagen og prøver å forhindre at hun skal gråte. Men det er først på kvelden alle metodene slutter å virke..... :/
 
nja.. de er vel stort sett mye utrøstelig, men hadde de alltid vært det hadde der veø ikke vært tips om hva som kan hjelpe, for da er der vel ingenting som hjelper. Tenker på bæremåter, som feks kolikkgrepet som det kalles.her funker det noen ganger og bæresele. her trekker hun også beina til seg, eller så er hun pinnestiv :( trykker myyyyye og promper masse, men ikke nok :( gleder meg til det er over og den skikkelige barselhverdagen kan begynne :)

Hmmmm... Det kolikk begrepet, er d sånn at de skal gråte 3 timer i strekk over tre dager, eller 3 timer tilsammen på en dag over tre dager?
 
Back
Topp