Hvor mye gir man i bursdagspresang til unger i barnehagen?

Soldugg

Forelsket i forumet
Har en som er bedt i bursdagsselskap til en i barnehagen, hvor mye er det vanlig at man gir egentlig?

Har ikke blitt bedd i noen bhg bursdag enda, da småen ikke er 3 år enda.. 

Men kommer nok til å gi rundt en 80-120 kroner tenker jeg. 

Kommer litt an på om dere er mye med dem på fritiden også, eller om det bare er barnehagevenner.

mellom 100-200 kr.

Jeg har ei venninne som har en gutt som går i 1 klasse, og der har de visst avtalt på et foreldre møte at 50 kr er nåkk. Så hver bursdag selskap så gir alle likt. Men i barnehagen er jeg litt usikker på, det burde jo vært noe "avtalt" der også? 

hvis vi kjøper ting så har vi lagt oss på 100-200kr
gir vi penger får de som oftest 50-100kr

Er dette som ble avtalt på foreldremøtte

Vi gir rundt 50 kr. Ser ut som at det er en stilletiende avtale på det egentlig, for det virker som alle andre gjør det også.

Mini blir invitert i ca 15 bursdager i løpet av året, og jeg har ikke råd til å bruke noe mer. Ungene blir fornøyd uansett.

Jeg synes også i utgangspunktet at rundt 50 kr er nok, det blir utrolig mange bursdager etter hvert, og mye penger dersom man gir opp i 200 kr hver gang.  Men synes også det kan være vanskelig å finne en fin presang til 50 kr, så blir det ofte til at man må ut med litt mer.  Det med å ta det opp på foreldremøter var ikke en dum idé, forresten.

Har sett det varierer fra 50-100 kr ca, men senere vil det kanskje bli gitt mer til de Sofie har mest kontakt med i forhold til dem som hun ser mindre i barnehagen. 
Det er jo en liten barnehage med samlet avdeling, bare sånn ca 11 unger totalt.

Men jeg gir jo også i tillegg et håndlaget kort som jeg har brukt flere timer på å lage, og jeg selger dem for 80 kr på butikken. De er veldig søte og jentete, så barna pleier å sette pris på dem også faktisk. :)

50-100 kr. Bestevenn får 100-200.

80-100 bruker vi å gi..blir endel bursdager iløpet av året, så da blir det for dyrt og gi mere.

Selv har jeg ingen fast pris på hva vi gir for, det kommer helt ann på hva jeg finner. En gang fant jeg en kjempekul bil, som man kunne mekke på, for 30,- og kjøpte den. En annen gang slet jeg skikkelig med og finne noe, og endte opp på 150,- Disse barna har jentungen like mye/lite kontakt med. 

Så mitt svar er vel at det kommer helt ann på hva man finner. Prøver og finne noe bra nok til en billig penge, men må av og til litt opp i pris.

i barnehagen til jentene min er det en sånn "stilletiende" avtale om ca 100kr. synst det er helt flott:) men om jeg skulle finne noe kult til en 50 lapp så hadde jeg bare kjøpt det..

Her er det en regel på 50-100 kr!

Rundt en hundrelapp pleier jeg å gi :)

Back
Topp