Hvor mye gir jeg?

Kaja mamma

Betatt av forumet
Fikk et spørsmål fra en venninne i dag, kanskje dere kan hjelpe? Dattera til kjæresten skal konfirmere seg.  (vært sammen ca et halvt år) Hun er invitert i konfirmasjonen, hvor mye er det normalt å gi i gave?

300 kr kanskje?
Kan jo få et fint smykke til den prisen

oi, det ble visst litt rotete ja. Blir vel lettere sånn:
Hvor mye gir du i gave når dattera til kjæresten din konfirmerer seg?

hmm, ikke så lett den der. vi var i konfirmasjon i dag og gidde 400 hver til et søskenbarn.

Vanskelig spørsmål. Dere har jo ikke vært sammen mer enn ett halvt år ser jeg du sier, og da føler jeg det blir feil og gi for mye, samtidig somman ikke vil virke gniten.. Ikke lett, ikke lett! :p

Kommer litt an på hvor godt forhold hun har til datteren syns jeg.. Og økonomien hennes, men JEG hadde nok uansett gitt minst 500,- og plusset utifra hvor godt forhold vi evt. hadde..

Tror jeg hadde gått for ca 500 kr. Det er mer enn hva man gir til "hvemsomhelst", men ikke like mye som man gir til dem som står en veldig nære.

MammanTeOlai skrev:
Kan de ikke gi gave sammen da?

Forsto det slik at hun ville gi noe fra bare henne.  Har jo ikke vært sammen mer enn et halvt år. Hun er bare redd for at noen skal reagere på at hun gir for lite eller for mye.  tror hun har lyst å holde seg mest mulig i bakgrunnen i konfirmasjonen.

Kaja mamma skrev:
MammanTeOlai skrev:

Forsto det slik at hun ville gi noe fra bare henne.  Har jo ikke vært sammen mer enn et halvt år. Hun er bare redd for at noen skal reagere på at hun gir for lite eller for mye.  tror hun har lyst å holde seg mest mulig i bakgrunnen i konfirmasjonen.

Ok! Da ville jeg gitt et smykke i hvitt gull eller noe slikt. Kanskje rundt 500 kr? Men da blir det i alle fall ikke så synlig hvor mye penger hun har lagt i det.

MammanTeOlai skrev:
Kaja mamma skrev:
MammanTeOlai skrev:

Ok! Da ville jeg gitt et smykke i hvitt gull eller noe slikt. Kanskje rundt 500 kr? Men da blir det i alle fall ikke så synlig hvor mye penger hun har lagt i det.

Det var en god idè!

Back
Topp