Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave?

Vårbaby13

Forumet er livet
Hva ville dere gitt til deres søster som konfirmeres? Eller hva har dere gitt til familie?

Jeg tenkte på å kjøpe smykke eller øredobber til rundt 200/300kr, også kort med en 500 lapp i..

Er det for lite? [&:]

Til min andre lillesøster gav jeg 600kr, men det er jo 4 år siden. Men vil ikke gjøre så mye forskjell på de heller.. [:)]

En nabo av meg gav 1000,- + en bok til en fetter han såvidt ser. Og da ble jeg litt usikker gitt [;)]

Jeg gav 1000 kr til tantebarnet mitt nå i helga[:)]

Selv om vi absolutt ikke har råd til det[:o]

når lillesøsteren min konfirmerte seg ifjor, brukte jeg 1000 kr på gave til henne

Jeg syns du skal gi det du syns du har råd til og er fornuftig, ikke se på hva naboene gir. Jeg har et søskenbarn som skal konfirmeres til helga, og jeg tror vi kommer til å gi 200 kr. Men så er jeg også arbeidsledig da, hadde vi hatt mer penger hadde jeg kanskje gitt litt mer.

Spør familien din om hva de syns er greit.

Men jeg syns IKKE det er lite det du tenker å gi. [:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Det er det vi egentlig ikke har og. [&:] Men er ikke så forskjell på 800,- og 1000,- da, men da blir min andre lillesøster fornærmet[;)]

ORIGINAL: gledermeg88

ORIGINAL: EricaJenta

Det er det vi egentlig ikke har og. [&:] Men er ikke så forskjell på 800,- og 1000,- da, men da blir min andre lillesøster fornærmet[;)]

nei vi tok av sparepenger vi da.. man komfer bare en gang i livet så derfor vi gjorde det.. og jeg er oppvokst hos søstra mi så jeg har et ganske sterkt bånd til tantebarna mine[:)]

men 800 og 1000 er jo nesten ikke noe forskjell, så syns du skal gå for 800 eller det du har råd til[:)]

ORIGINAL: toneany

Jeg syns du skal gi det du syns du har råd til og er fornuftig, ikke se på hva naboene gir. Jeg har et søskenbarn som skal konfirmeres til helga, og jeg tror vi kommer til å gi 200 kr. Men så er jeg også arbeidsledig da, hadde vi hatt mer penger hadde jeg kanskje gitt litt mer.

Spør familien din om hva de syns er greit.

Men jeg syns IKKE det er lite det du tenker å gi. [:)]
Det var kjekt å høre [:)] Tror jeg går for det. Litt kjekt å få andre ting enn bare penger og..

Lillesøster til sambo konfirmeres den 13 mai. Hun er vi med å spleiser på den store sølja som skal være på kofta hennes. Det kommer på rundt 500 kr + at vi føler at vi har såpass mye med henne å gjøre at vi gir henne ca 500 kr i pengegave. Vi synes det er en fin gave å gi når det blir så tett i familie.

Jeg tror det ble gave for ca 1500 når broder'n ble konfirmert.

Gi det dere føler dere har råd til.
Det blir jo ikke så rart med tanke på hva du har gitt før heller[:)]

Tror jeg ville gitt iallefall 1000-2000 til min søster, om ikke enda mer - alt etter min egen inntekt. MEN nå har jeg faktisk bare en søster da, og føler at det kanskje blir litt annerledes da. 

Nå er mine søsken konfirmert for over 30 år siden.. så de gir jeg ikke til[:D][8D]

Men mine og samboers nevøer og nieser får 1000 kr hver.

Andre får 600 kr

Synes det du har tenkt å gi er akkurat passe!

Jeg gir etter evne..
Hvis min søster sku konfirmeres og jeg tjente fett ( noe jeg ikke gjør for øyeblikket) så hadde jeg nok gitt mellom 500 og 1000,-

Men synes 200-500 kr er helt passe

Lillesøster konfirmeres i neste uke. Hun få 1000kr av oss, og siden hun er gudmor til T.J får hun et sølvarmebånd til 500kr fra han.

Jeg har gitt etter hva jeg har hatt råd til, og når min første lillesøster ble konfirmert hadde jeg bare råd til ca 300-400 kr, og da ble det til at min andre lillesøster kunne jo heller ikke få mer senere, selv om jeg da hadde bedre råd.

Ble det samme for tante/onkel unger, når første av dem ble konfirmert hadde vi råd til ca 500, så nå må alle få det samme for at det ikke skal bli forskjellsbehandling..

kommer helt an på hva en har råd til..

Syns det hørtes ut som en flott gave.

Vet en venninne av meg kjøpte mini pc til sine små søstre til konf. Men hun er singel med god intekt.

alle mine søsken har fått 1000kr hver av meg[:D]
syns det er en grei sum.

Broren min konfirmerte seg for 6 år siden og ga 1000,- i penger, men gave i tillegg så totalt ca 1500,- tror jeg det ble.

Min lillebror konfirmeres i år, jeg og sambo har planer om å gi 1000 kr.
Synes egentlig det er litt mye, men...
Kan forsåvidt hende det blir mindre... hvertfall ikke mer!

Det er jo tanken som teller [:)] Konfirmantene får jo så mye allikevel i dag!

Back
Topp