Hvor mye gir dere i bryllupsgave?

Lo86

Flørter med forumet
Skal i bryllup om et par uker, brudeparet ønsker seg penger til bryllupsreise og jeg er veldig usikker på hvor mye vi bør gi. Hun er en barndomsvenninne av meg, men vi har ikke hatt noe som helst kontakt på 6-7 år. Hvor mye ville dere gitt i gave? :) Og av ren nysgjerrighet, hvor mye er det vanlig å gi til nære venner eller familie?

1000-1500 kroner er normalt for oss. Nå er vi sjeldent i bryllup, så det er ikke en veldig stor utgiftspost for oss ;)

500kr gir vi (men vi må jo fly dit vi skal også, så synes det holder!)

Vi er i 3-4 bryllup i året.

500-1000 her og. Ville nok nøyd meg med 500 kanskje, siden det ikke var noen veldig nære venner som gifta seg. :)

300-500 kroner. Vi har ikke råd til å gi mer.

Da ville jeg gitt 1000 kr. Ellers så gir jeg 1500-2000 kr.

Vel, man må jo gi etter lommeboken.
I dette tilfellet 500-700kr kanskje.
Nær venn en god del mer:)

Ville kanskje gitt 800,-
Tidligere i år var vi i bryllup til ei god vennine, de fikk gave til 1200,- men som kostet 2000,- til vanlig.
Siden vi måtte ha 2 overnattinger på hotell(bryllupet var der) syns jeg det var nok.
Når søstra mi giftet seg for 3 år siden, fikk de 3000,-

Hadde gitt 800-1000 kr når man er bedt til venner. Gave til 3-400kr hvis man ikke var bedt men er nære nok til å gi en oppmerksomhet.
Vi var bedt kun til kaffe til en venninde av meg som giftet seg nettopp ga gave for 800kr.
Vi har helt normal økonomi men synes 500 kan bli knapt for 2 gjester. Hadde gitt 500 om jeg dro alene:)

500 når dere ikke har hatt så mye kontakt.

Min. 500,- pr pers som er bedt i bryllupet tenker jeg. Synes heller ikke du trenger å gi mer, da dere ikke er nære venner. Om partneren din ikke skal (om du har og h*n er bedt) synes jeg ikke dere trenger å gi gave fra dere begge, men kun fra deg som er gjest ;)

Ville gitt ca 800,- :)

Back
Topp