Hvor mye gir dere i bryllupsgave?

Cillia

Elsker forumet
Hvor mye gir dere i bryllupsgave til venner når dere er invitert i bryllup (til middag) ?

til "bare"venner har vi gitt 500 til gode venner/forlovere/fadder/søsken 1000 kr[:)]

500...[:D]

spørs hvor nære venner det er..
hvis vi reiser langt for å komme i bryllupet, kan det være med å trekke gaven litt ned. Men sjeldent under 500kr.

Kan jeg lure inn et spørsmål? ..vi er bedt til bare kaffe i morgen, hvor mye gir man da? [8|]

Spørs hvor gode venner!

Til barndomsveninna mi som jeg har opplevd både gode og vonde ting med så gav jeg 1000...hadde nok ikke gjort det til alle venner.

5-600 kanskje..

Jeg tenker sånn at gaven skal dekke utgiftene med mat ol å vel så det, så syns 500 er litt knapt(trykka 800), men jeg tenker ikke så mye på pris, det er viktigere å tenke hva brudeparret vil sette pris på, men syns ikke man skal være gjerrig på bryllupsgaver![:)]

ORIGINAL: rodstilk

Kan jeg lure inn et spørsmål? ..vi er bedt til bare kaffe i morgen, hvor mye gir man da? [8|]

Vi gidde for 400, da vi bare var bedt i kaffi, til søskenbarnet til sambo! Kjøpte gave sammen med svigersøster, så såg mye mer ut da[:D] 

Men har ikkje fått takkekort en gang, 2 år etter....så angrer ikkje på at vi ikkje gidde mer for å si det sånn[8D]

ORIGINAL: mamma til leah

ORIGINAL: rodstilk

Vi gidde for 400, da vi bare var bedt i kaffi, til søskenbarnet til sambo! Kjøpte gave sammen med svigersøster, så såg mye mer ut da[:D] 

Men har ikkje fått takkekort en gang, 2 år etter....så angrer ikkje på at vi ikkje gidde mer for å si det sånn[8D]

Hehe. [8D] Jeg har tatt ut en 500-lapp, nemlig. Overdriver alltid, så var redd det kanskje var litt mye. Men det er vel sånn ca. ok da! [;)]

ORIGINAL: stardust

til "bare"venner har vi gitt 500 til gode venner/forlovere/fadder/søsken 1000 kr[:)]

signerer

Vi har også gitt 500-600 til venner, og 1000 når jeg var forlover. Men var innom en gavebutikk i dag, og hun som jobba der (ei jeg kjenner godt) sa at alle som var invitert til middag gav vanligvis minst 1000  kroner. Da kjente jeg at jeg fikk litt vondt i magen, og lurte på om vi hadde gitt altfor lite[8D]

Minst 1000 ja... Hmm, har hørt (fra terminforumet mitt[;)]) at gaven bør dekke middagen i det minste. Men når vi er invitert som par, og jeg vet at pr kuvert koster over 1000 kroner? Hmmm [;)] Tror vi skal gi for 600 eller 800 kroner til gode venninner, og kjøper gave for 300 eller 400 til noen jeg har gått i klasse med som jeg ikke er invitert til...

ORIGINAL: Cillia
Men var innom en gavebutikk i dag, og hun som jobba der (ei jeg kjenner godt) sa at alle som var invitert til middag gav vanligvis minst 1000  kroner. Da kjente jeg at jeg fikk litt vondt i magen, og lurte på om vi hadde gitt altfor lite[8D]

Håper de har fått beskjed om å si det for å selge mer [8D]

Back
Topp