Hvor mye gikk du opp i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Når du blir gravid forandrer kroppen din seg. Og du skal gå opp i vekt. Men hvor mye er greit, og hvordan fordeler egentlig den ekstra vekten seg?
Les mer her

Hvor mye gikk du opp da du var gravid?

Jeg gikk opp 17 kg hvis jeg husker riktig. Hadde et "mål" om å bare gå opp 12 kg. Jeg er veldig glad i å lage mat, så jeg lager mesteparten fra bunnen av. Så det gikk i mye hjemmelaget mat og Olden brus med eplesmak. Holdt meg til godteri stort sett fredag/lørdag. Men da det store godterisuget kom mot slutten av svangerskapet så ble det derimot verre. Spiste ikke flere kg godteri hver dag, men det ble litt mye den siste perioden. Og jeg var konstant sulten.
Jeg syns man skal lytte til kroppen sin da, og ikke tenke for mye på vekt. Samtidig som jeg vet det er mange som tenker det er deilig å være gravid, for da kan man "spise hva man vil" (junkfood osv). Det er jo ikke riktig.

Redigert:

Jeg veier nå 3 kg mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Ammet frem til 6 mnd. Men følte kiloene raste av meg når jeg ammet mindre og mindre :P

Last edited:
Gikk opp 20 kilo........... 15 av de forsvant med engang etterpå, mens de 5 siste (sjokoladekiloene som jeg kaller de!) sitter stuck enda... Tror alle har lagt seg på magen også, kroppen ser helt annerledes ut enn den gjorde før jeg var gravid.

Februar-14 mamma <3

Gikk opp 18 kg.

I løpet av 6 mnd var 16 borte, og tre mnd senere var de siste to borte.

Dette var mitt første svangerskap. Og jeg ammet fram til nesten 10 mnd... :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gikk opp 30 første svangerskapet og 12 dette. Gått ned alt igjen, så begge ganger la jeg bare på meg "graviditeten". Var normalvektig før første svangerskap og overvektig før andre. Spiste veldig lite begge svangerskapene pga kvalme, spesielt i siste. Spiste sunt forutenom sjokomelk som var det eneste som hjalp mot kvalmen.

Gikk ned 30 kg først i svangerskapet og siste to mnd gikk eg opp 20 kg... Og no er eg 1 kg unna det eg ønsket før eg ble gravid......

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Jeg gikk opp 13-14 kg. Nå er alt borte og vel så det :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg gikk opp ca 10kg... De er vekke :)

Gikk opp ca 9 kilo, de er borte nå :-)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg gikk opp 13 kg. Gikk ned alt, og veier nå mindre enn startvekt.

12 kg

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg gikk opp 16kg alle 3 gangene.. Hadde nok gått opp mer med Felix hadde det ikke vært for at han ble født 10 uker før :p
Så her legger jeg tydeligvis på meg mer for hvert svangerskap.
Første gikk jeg opp 16kg til termin, nr 2 gikk jeg opp 16 kg og han kom i uke 35 -og 16 kg nå med Felix og han kom i uke 30
Var nede i startvekt da jeg ble gravid med nr 2, mangla 3kg til startvekt da jeg ble gravid med nr 3..
Nå mangler jeg 2kg så er jeg der jeg var når jeg ble gravid, men mangler 5kg til jeg er der jeg var før graviditeten med nr 2..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

La på meg 6 kilo og alle kom omtrent i løpe av dei siste to vekene, maaaaaaasse vatn.
Gjekk ned 17 kilo rett etter fødsel, men gått opp 5 kilo no :( Dei skal vekk! ;)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Last edited:
Gikk opp 10kg, de var vekke to uker etter fødsel :)

Gikk opp 13,5 kg totalt, normalvektig før svangerskapet. Kiloene forsvant raskt og 2 mnd etter fødselen veide jeg det samme som før jeg ble gravid. Nå er jeg 4 kg under dette igjen! Har ikke gjort noe annet enn å amme!

Lillegutt 5/3-14 <3

Bare jeg som har lagt på meg mer enn babyvekt tydeligvis :p jaja...

Februar-14 mamma <3

Jeg var undervektig før svangerskapet, og gikk opp 15-16 kg. Nå veier jeg 3 kg mindre enn jeg gjorde før svangerskapet, så måtte slutte å amme når hun var 6mnd. (Ammer litt for kosens skyld ennå)

Gikk opp 10 kg. Alt borte etter 5 dager, gått ned 16 kg totalt etter fødsel. Amminga tar på!

Back
Topp