Hvor mye ga du for varmepumpen din?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg ønsker meg en varmepumpe:) Som kan både varme og kjøle:) For fire år siden ga jeg 35 tusen for en, hadde håpet de var litt billigere nå:) Jeg trenger enn som går ned til -25 :)

Varmepumper kan du få nå for bare noen få tusen, MEN skal du ha en som faktisk funker bra i kulde må du ut med litt kroner..
Veldig mange blir dårligere/mindre effektive når temperaturen er lavere enn minus 15 grader.

Vi bor i en kuldehøle og trengte en som greit makter - 25 grader og fuktig luft. Med montering kom det på ca 24 000.

vi har en airmech til ca 20 lapper,inkl.montering.Veldig bra.Kjenner flere som har samme og  også er fornøyde. hadde først en billig skit,men den verken varmet eller kjølte....

Vi betaler typ 11 000,- Men samboeren min jobber med det, og får derfor til innkjøpspris

Kjøpte på www.konkursnett.no til 10 000,- (verdi 18 000,-)
Og fikk en bekjent av min stefar
(som jobber med å montere VP), til å montere for 2500,- med noen rør,
 Pluss 800,- i monteringsdeler jeg kjøpte =)

Gu' den pumpa har redda meg i dag i denne varmen.

Bare husk av VP de selger i norge er bygget for å gi varme.
dvs den KAN brukes til å kjøle, men det sliter mer på pumpa.
(dette kan en selger forklare deg bedre enn meg.)

Vi importerte den nyeste og beste fra panasonic! Men har enda ikke fått de opp, fordi elektrikeren som skulle gjøre det, er ekstreeeeeeemt treg! Han skulle gjøre det i oktober! SÅ nå har vi hyret en annen til å gjøre det en gang iløpet av sommeren. 

13500,- ansattpris.. Du får en Fujitsu som er laget for kalde klima til ca 18 000 der jeg jobber hvertfall:)

Ga 23.000 for våres, det er Mitsubishi sin og er kjempe bra. Den tåler hvertfall -30 og den kjøler godt, men den funksjonen bruker vi ikke mye da det ødeleger hele besparelsen av strøm om sommeren

Jeg bryr meg ingenting om den bruker litt strøm:p For vi har fra før en luft til vann varmepumpe og bruker generellt lite strøm. Men vi trenger en som kan jobbe fint samme den vi har, pluss at den kjøler godt ned i huset mitt:) Men her var det mange som ikke hadde normale priser, jeg vill kjenne noen jeg også:p Rebecca85: Det merke hadde vi i gamle huset vårt. Har dere gulvmodell? For den kunne jeg tenkt meg engang til, men denne gangen må jeg ha den oppunder taket:) Men den varmet og kjøpte godt:) Jeg har også sett på mitsubishi modellen, den virket kjempe bra:) Takker for masse linker. Tror vi gjør som sist å får en befaring, så går jeg en gin pris forhåpentligvis:)

Fujitsu Artic heter den modellen jeg nevnte, forresten=)

Vi har en hightec utgave beregnet på lave tempraturer og med to innerdeler.
Betalte kun pumpa til innkjøpspris og mannen min jobber som montør.

Back
Topp