Hvor mye forventer man å.gå.opp siste del av svangeskapet?

FrøkenNN

Ms.Fruktbar
Jeg spør fordi jeg totslt gikknopp 12 kg sist.. nå har jeg gått opp 10 og spiser som en hest og jobber mindre. Er jo fremdeles over 3mnd igjen til min termin. Jo mer en legger på seg, betyr det at bebisen blir kjempestor også?
 
Samme her egentlig. Ligger flere kg i pluss i forhold til sist. Startet også ut med 9kg mer enn sist. Ikke stress:) tror ikke vektoppgang hos oss automatisk gir svær baby.
 
Jeg har lagt på meg mest i starten på begge tidligere svangerskap,så har det jevnet seg ut :)
I slutten har det vært mye vann,som forsvinner etter fødsel.
Tror ikke stor vekt oppgang alltid gir store barn :)
 
Forventer egentlig å gå opp mest mot slutten fordi det gjorde jeg sist:)
 
Forrige svangerskap hadde jeg gått opp totalt 10kg når jeg var i uke 32, og når jeg fødte i uke 38 hadde jeg totalt fått opp 27kg. Baby var kun 3200kg, men mye vann da. Var tilbake til i normal kropp etter 3 måneder.
Dette svangerskapet øker kg raskt, er 10kg opp allerede og er kun i uke 24, så dette skal bli spennende ;)
 
Gikk kun opp fra denne tiden sist, 20+ kg :p nådde startvekten denne uka som var så forventer egentlig kun at det kommer til å øke fra nå av..
 
Etter å ha lagt på meg 43kg sist svangerskap fikk jeg en sønn på 4325 gram og 55cm, noe som er innenfor normalen :) tror babyen bare tar det den trenger, resten får mor :p haha..
 
La på meg 17 kg sist, fikk baby på 4150. Fikk gigantisk mage, la ikke på meg et gram ellers. Mistet 15 kg første uka, så 10 til det første året.
Nå hadde jeg gått opp 5.5 kg på siste kontroll 23-24 uker på vei. Veide 5 kg mer når jeg ble gravid nå enn når jeg ble det sist.
 
La på meg 27kg sist og de siste 17 kom fra uke 32 til uke 38 (da fødte jeg).

Denne gangen er jeg allerede oppe 10kg og er i uke 24, og det går grådig javnt oppover nå den siste uken med 0,5 kg dagen av en eller annen grunn (!) , så dette skal bli spennende!!
 
Jeg spør fordi jeg totslt gikknopp 12 kg sist.. nå har jeg gått opp 10 og spiser som en hest og jobber mindre. Er jo fremdeles over 3mnd igjen til min termin. Jo mer en legger på seg, betyr det at bebisen blir kjempestor også?

Nei virker ikke som det har noe å si:p. Jeg har lagt på meg ca 20 kg nå og det er 3 mnd igjen :eek:
 
Her ser det ut til at jeg gikk opp 11 kg fra start til uke 27+5. Fra da til jeg fødte på overtid gikk jeg opp 6,5 kg.

Hadde med andre ord størst økning i starten :p

De mener vel at sukker kan gjøre babyen større, usikker på om mat med næring gjør samme greia.
 
Størrelsen på baby har mest med genetikk å gjøre. Men kan kanskje gi et par hundre gram ekstra dersom mor putter i seg mye sukker. Jeg spiste ukritisk alt jeg hadde lyst på sist og la på meg 20 kg og fikk ei på 4150. Men nå får alle i min familie store barn. Denne gangen har kvalmen gjort sitt for at jeg foreløpig bare er 5 kg opp til nå så skal bli spennende om det blir merkbar forskjell på babyen.
 
Størrelsen på baby har mest med genetikk å gjøre. Men kan kanskje gi et par hundre gram ekstra dersom mor putter i seg mye sukker. Jeg spiste ukritisk alt jeg hadde lyst på sist og la på meg 20 kg og fikk ei på 4150. Men nå får alle i min familie store barn. Denne gangen har kvalmen gjort sitt for at jeg foreløpig bare er 5 kg opp til nå så skal bli spennende om det blir merkbar forskjell på babyen.

Oppdater oss på det! :D Jeg fikk ei jente som var relativt stor sist, men spiste uten å tenke meg om. Nå venter jeg gutt og de er jo gjerne litt større, så er spent å se :)
 
Will do, blir spennende! Det må du også gjøre! Innvirker jo dersom man føder før eller etter termin men jeg fødte på termindato sist i alle fall! Mener å huske nicket ditt fra sist jeg var gravid her på forumet @mozzarella Du har vel ikke ei fra januar 2012 du også? :)
 
Haha, så artig! Har ei født 13.01.12 :) Føler jeg er en av veldig få som får 4,5 år mellom, veldig mange jeg fikk samtidig med sist fikk en til for et år siden! Eller har du fått en i mellomtiden også?
 
Ja! De aller fleste har fått en til allerede :) Vi har ventet frem til nå. Nå er Mie så stor og begge i fast jobb og alt så følte det passet bedre.
Var du i januargruppa på fjæsern også?
 
Ja, samme situasjon som gjorde at vi lot det drøye her også :) Hmm, nei det var jeg ikke tror jeg! Var ikke like aktiv på forumet med innlegg den gangen heller forsåvidt. Men er så glad i mozzarella at jeg husket akkurat det :-D
 
Ja, samme situasjon som gjorde at vi lot det drøye her også :) Hmm, nei det var jeg ikke tror jeg! Var ikke like aktiv på forumet med innlegg den gangen heller forsåvidt. Men er så glad i mozzarella at jeg husket akkurat det :-D

Haha, veldig hyggelig det da! :D
 
Jeg spiste uten å tenke meg om sist. La på meg 16 kg, fødte ei jente på 3.5 kg to uker på overtid...så får ikke så store barn.
 
Back
Topp