Hvor mye fisk spiser du?

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
Og tar du tran?

Det er anbefalt at vi spiser fisk to til tre ganger i uka. Er du innafor?

Jeg mener jeg er det selv om det ikke blir likt alle ukene.
Fisk til middag stort sett alle tirsdager og torsdager, evt også en dag i helgen. Varierer mellom rene fileter (ikke rød fisk, det blir jeg dårlig av), fiskegrateng, suppe, fiskeburger og fiskepinner. Spiser ellers minst en brødskive med (masse) makrell på + avokado [emoji7] hver dag og har begynt å ta tran den siste uken [emoji5] dette er forholdsvis nye middagsvaner - ca et halvt år gamle. Var sjeldnere fiskemiddager før. Fram til for 4 år siden spiste jeg ikke fisk i det hele tatt.

Tar tran og spiser fisk 2 ganger i uken. Noen ganger blir det bare 1 gang og noen ganger 3 ganger. Prøver å ha en dag rød fisk og en dag hvit fisk og så spiser vi stort sett bare ren fisk og ikke bearbeidede fiskeprodukter. Har spist veldig mye fisk hele oppveksten, så litt mindre nå. Har alltid vært glad i fisk og det har alltid vært en del av kostholdet. Spiser gjerne makrell på skiva også :)

Spiser dessverre ikke så mange fiskemiddager nå som før jeg ble gravid - takler det dessverre ikke [emoji85][emoji86] Før kunne vi spise fiskeretter annenhver dag da guttungen elsker fisk, men nå blir det 1-2 ganger i uka. Tar omega3 utenom.
Skulle ønske jeg orket å spise det oftere!

Vi e ikke fiskefolk men prøve å få til mere fisk. Ttar to trankapler pr dag etter beskjed fra ernæringsfysolog. Lager en pålegssalat sjøl m tunfisk i å har på rikelig m det på skiva. Burte spist mere fet fisk men blir dårlig av det desverre.
Er slankeoperert så har litt ekstra å pass på å burte derfor vær MYE flinker m fisk.

Alt for lite! Er flink i perioder, men tar trankapsler hver dag da :-)

Er absolutt ikke innafor. Blir vel kun 1 gang i uken, men jeg har faktisk lyst på... problemet er at jeg er lei av å lage mat.

Jeg takler ikke lukten og smaken av fisk nå, så jeg tar omega 3. Har prøvd meg på litt fiskepudding i hvitsaus og fiskepinner, det går greit, men kan ikke spise det hver uke uten å bli lei heller!

Alt for lite. Tar omega3 hver dag. Fisk spiser jeg aldri. Klarer det ikke. Men spiser fiskekaker, fiskeboller, fiskepinner en gang i uka. Skulle ønske jeg kunne blitt voksen, og begynt å like fisk[emoji85]

Spiser dessverre for lite fisk. Spiser en fiskemiddag i uka. Mer orker jeg ikke :-/ men bedre enn ikke noe!

Spiser endel makrell i tomat på brødskiva, ellers blir det endel torsk og laks/ørret til middag, 2-3 ganger i uka i snitt tenker jeg.

Back
Topp