Hvor mye fisk spiser du?

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
Og tar du tran?

Det er anbefalt at vi spiser fisk to til tre ganger i uka. Er du innafor?

Jeg mener jeg er det selv om det ikke blir likt alle ukene.
Fisk til middag stort sett alle tirsdager og torsdager, evt også en dag i helgen. Varierer mellom rene fileter (ikke rød fisk, det blir jeg dårlig av), fiskegrateng, suppe, fiskeburger og fiskepinner. Spiser ellers minst en brødskive med (masse) makrell på + avokado [emoji7] hver dag og har begynt å ta tran den siste uken [emoji5] dette er forholdsvis nye middagsvaner - ca et halvt år gamle. Var sjeldnere fiskemiddager før. Fram til for 4 år siden spiste jeg ikke fisk i det hele tatt.

Fisk er sjelden kost her. Vi spiser ikke oppdrettsfisk (med mindre den er økologisk, og den er så dyr at den har vi kun råd til på tilbud, ikke egentlig det engang..), og her på Østlandet begrenser fisketilbudet seg veldig, så da blir det lite av det :( Vet vi burde spist fisk mye oftere, for alle sin del... Prøver å få til fiskemåltid en gang i uka da, og tror vi får til det i snitt =)

Hmm..... ser at denne tråden har doblet seg. Skjønner ikke hvordan det har skjedd rart [emoji23]

Men uansett, tittet litt i rapport fra helsedirektoratet ang norsk kosthold, og det er generelt ikke mange som spiser så mye som anbefalt.
Jeg tenker absolutt at vi i familien burde spist mindre bearbeidet produkter slik som grateng, men som dere andre sier også; det er jo så dyrt [emoji52]
Vi får heldigvis en del selvfanget fisk fra slekt og venner, evt fisker selv [emoji5] bor ved kysten

Dessverre litt for lite[emoji53] spiser fisk ca en til to ganger i uka. Må prøve og bli flinkere der[emoji6]

Back
Topp