hvor mye er vanlig å legge på seg?

Frøken X

Flørter med forumet
HEi. Jeg er i uke 25 og har lagt på meg 8 kilo, er det mye eller? er egentlig vanlig og hva vil drastisk vektøkning si liksom, at det er farlig? På forhånd takk. Godt nytt år forresten :)

jeg har gått opp 6 kg jeg...vet ikke hva som er vanlig eller uvanlig...men jordmor er hysterisk da[&:]

Som med alt annet i svangerskapet, er det veldig individuelt.. Alt mellom 6- 20 kg er vel ganske så vanlig..
Du kan jo lese litt her. [:)]

http://barnemix.no/Svangerskap/gravid-vekt.php

Da jeg var i uke 25 hadde jeg vel gått opp 6- 7 kg.

BECCA. hvorfor er jordmor hysterisk da???

det er så forskjellig jeg har lagt på meg 9 og er over 30uker på vei...er litt vaneskelig og si hvor langt vist på meg 5 uker som skiller på terminen så men er vertfall 30...det kommer vist litt ann på jente eller gutt oxo...de går fort av igjen!vi får spise og kose oss jenter![:)]

Har lest at det vanlige er 11-15 kilo gjennom hele svangerskapet. De første tre månedene skal man ikke legge på seg noe, og så skal man legge på seg et halvt kilo den fjerde måneden før vekten skal stige jevnt frem mot fødselen.

[:)]Det vanlige er vel fra 12- 20 kg,men noen går jo opp mer da,uten at det har noe å si.
Jeg er 24+2 i dag,og ble veid i dag-opp 16,7kg til nå[:D] Helt greit. Regner vel med å gå opp ca 35-40 kg. Gikk opp 39,7 med nr en,og det blir vel det samme denne gangen.
Jeg har vektproblemer til vanlig,jeg er veldig undervektig,og sliter med å holde vekta på mer en 47 kg-derfor nyter jeg å få lov til å bli "feit som en julegris" Det blir borte igjen etterpå! (Forhåpentlig vis får jeg lov til å beholde ti kg av det da..VIL VIL VIL!!!)

Gravide ekstrakilo

Vi legger som nevnt over på oss en del kilo i svangerskapet, og alle kommer ikke på grunn av at vi spiser mye…

En normal fødselsvekt på barnet er ca. 3.5 kg
Men hva er egentlig resten?

- 2 – 4 kg blir muskler og fett
- Brystene øker med 0.5 kg
- Fostervannet veier 1 –1,5 kg
- Blodet øker med 2 – 3 kg
- Magen øker med 1 kg
- Morkaken veier ca. 750 gram

[:)]Hei og godt nyttår til eg også! Sist hadde jeg lagt på meg 8 kilo når jeg var like langt på vei som deg, endte opp på 14 totalt og det var jo helt greit! Fikk kick på melk, det gikk med 4 liter om dagen, men vekta hadde nok endt et helt annet sted hvis det hadde vært sjokolade! Lykke til, det går nok bra skal du se, tror at alt under 25 kilo ikke er problematisk. Har ingen forhåpninger om å holde på 14 kilo denne gangen, har tremin i august og frykter mye vann i kroppen. Sist fødet jeg i mars, så det var ikke noe problem!
[:)][:)][:)]

Frøken x: hun mener jeg kommer til å få en stor unge siden jeg har gått opp så mye på kort tid...jeg for min del synes ikke det...jeg er jo tross alt halveis...ikke har jeg lyst pp noe særlig med godteri...det går mest i frukt men det er visst galt dette oxo...pga fruktsukker...gir opp jeg...synes dette er fryktelig håpløst...men men[&:]

Jeg er i uke 29 og har lagt på meg 8,5 kilo og legen min sier det er helt ok..

Back
Topp