Hvor mye er skal en baby ha avføring?

linda16

Blir kjent med forumet
Jeg fullammer men syns han spiser dårlig egentlig han tisser flere ganger om dagen. Men han har ikke hatt avføring dette blir andre dag uten.
Har vært på veiing så jm var ikke bekymret da.
Er det flere som har det slik?
 
Hvor gammel er han? :) Vi opplevde at han ikke hadde bæsjebleier på ca halvannet døgn da han var 3-4 dager gammel. Nevnte det for de ansatte på barsel, men de var ikke spesielt bekymret. Ellers skal det vel helst være daglig har jeg inntrykk av.
 
Forrigemann bæsjet en gang i uken som baby, frisk og fin og fullammet, det er stor variasjon.
Så lenge bleiene er våte og de legger på seg er det OK.
Du kan alltids veie ekstra om du blir usikker.

Det er når de får MME man må passe på at de får bæsjet hyppig.
 
Min bæsjet masse på sykehuset dagen etter fødsel. Men så gikk det 3/4 dager før neste bæsjbleie kom. Er 11 dager idag og har bæsjet ca annahver dag. Alt fra litt til gjennom både bleie og klær.
 
Tusen takk for tilbake meldinger
Ja er det jeg har lest at de bør ha minst 1 avføring per dag. Vi blir nok å ta ei ekstra veiing nå på mandag for å være sikker.
Men han tisser flere ganger om dagen.
 
Tusen takk for tilbake meldinger
Ja er det jeg har lest at de bør ha minst 1 avføring per dag. Vi blir nok å ta ei ekstra veiing nå på mandag for å være sikker.
Men han tisser flere ganger om dagen.
Det gjelder dersom mme.

Fullammet er normalt en plass mellom 10 ganger om dagen og hver 10. Dag.
Våte bleier er det som teller.

Obs, jeg havna visst inn på feil forum. Jeg har ikke baby lenger. En sniker her altså.
 
Da vi hadde baby sist så fikk jeg høre at det helt fint kan gå opp til 2 uker uteb avføring, uten at jeg skulle bekymre meg, så lenge babyen ikke virket å være plaget. Og at det var like vanlig med 14 bæsjebleier på en dag, som at det kunne gå 2 uker uten. Men dette gjaldt etter at babyen var over 4 uker gammel...
Det regnes også som bæsjebleie om det bare er spor av avføring (bremsespor :p) i bleien.
 
Back
Topp