Hvor mye er partneren deres involvert?

Rabagast

Blir kjent med forumet
Hvor mye har partneren deres vært involvert i graviditeten så langt? :)

Her har mannen vært med og lest bittelitt om fosterets utvikling per dag/uke, men har ellers ikke vært så mye involvert. I dag, derimot, var vi på tidlig ultralyd og det tror jeg gjorde det mer virkelig for ham. Han har snakket om navn, oppdragelse, navnefest, barnehage(!) og mye annet i dag. :p

Hvordan har deres partnere vært så langt?

Dette er jo tredje gang for oss, så han vet hva som skjer. Men jeg bruker å fortelle han hva som skjer med mini osv når det er ny uke.

Han skal være med til første legetime, og om det passer seg med jm-timer så blir han med på de også, akkurat som han gjorde med de to andre. :)

Min har vært veldig interessert og støttende. Han har lest masse om utviklingen, jeg har lasta ned bv-appen til han så han kan følge med fra dag til dag. Han har vært med på tidlig ul. I tillegg har han måttet se på blodet mitt når jeg har blødd (har hatt en del blødninger siste uka). Eller ikke misforstå, jeg har ikke tvunget han til dette, men han har jo kommet løpende når jeg har satt i et hyl etter å ha tørka meg på do. Og så har han prøvd å trøste meg ved å si sånn "men det der er jo bare brunt, det er ikke farlig, slapp av". Han er veldig god å ha :-) Jeg gruer meg til neste uka som han skal reise bort uten telefondekning en hel uke!

Han har vært involvert så mye han klarer. For han er det nok enda veldig uvirkelig og han virker ganske livredd. Vi er jo ganske unge (20) og for ham var ikke dette tiden og få barn på i det hele tatt.. Så ting har ikke vært så lett mellom oss i det siste. Vi har allikavel fått til og snakke litt om navn vi liker, tradisjoner vi gjerne vil ta videre med oss eller skape, litt om oppdragelse osv. Han elsker jo barn og har hatt lyst på lenge, men han kunne tenkt seg og vente noen få år til. Så han har nok ikke vært så involvert som jeg kunne ønske han var, ettersom han har tatt det hele ganske tungt og han sliter med å få ryddet opp i alle tankene sine :/

Min har babyverden appen på telefonen og kan stolt meddele hvilken uke vi er i :) Han gleder seg og teller ned i lag med meg til store hendelser, tidlig ultralyd, når man kan kjenne bevegelse, uke 12 osv. Ellers sier han at han gleder seg til lange kvelder der vi kan kose og kjenne på babyen sparke. Han snakker mye om hvordan det var sist og når jeg (allerede) er nervøs for å skulle føde igjen, snakker han meg ned og snakker mye om hvor flink jeg var :)

Sist var han med på nesten alle kontrollene, men han hadde liten tid ellers pga andre ting - så vi kunne aldri kose oss over graviditeten i lag og jeg var mye alene. Virker som dette er noe han angrer på og vil gjøre annerledes denne gangen :)

Vist mer interesse nå enn ved førstemann;) da brydde han seg ikke så veldig, og ville mest distansere seg fra hele graviditeten. Men nå vet han hva han går til og hva som skjer. Han gruer seg nok allerede til fødselen da vi bare såvidt rakk sykehuset forrige gang:p

Jeg har en ny mann denne gangen, og han har allerede vist mer interesse for å involvere seg mer enn faren til de to første. Altså han her ønsker å være med på alle kontroller, og sånne ting, i tillegg behandler han mine barn som sine egne, og det betyr så mye:)

Han leser hva som skjer fra uke til uke og har allerede tenkt på barnesete. Da måtte jeg si stopp og si ifra at vi måtte la besteforeldrene få kjøpe julegaver først :p
Han bekymrer seg nå som jeg er så slapp og trøtt. Har ikke tenkt på om han vil bli med på legetimen neste uke.

Jeg har en ny mann denne gangen, og han har allerede vist mer interesse for å involvere seg mer enn faren til de to første. Altså han her ønsker å være med på alle kontroller, og sånne ting, i tillegg behandler han mine barn som sine egne, og det betyr så mye:)

Akkurat samme hos meg :-)

Dette er vår fjerde graviditet, og han er like lite interessert nå som han har vært tidligere. Når jeg begynner å få mage kan det hende han stryker litt på magen innimellom, når sparkene kommer vil han nok kjenne en gang eller to, og han kommer til å bli med på oul. Men annet enn det er det ikke, og ikke forventer jeg det heller. Jeg forteller han hver uke hvor langt vi er, men han husker ikke termin engang :p

Han er vel involvert i den forstand at han stryker magen og sånn. Men har nok ikke helt gått opp for han enda. Så blir spennende og se på ul neste uke hvordan han reagerer :) Gruer meg helt sinnsykt, siden han fikk se ett dødt foster forrige gang :/ Så unner han opplevelsen av og få se det lille hjerte banke nå, kanskje vi får høre det også ❤

Blir vel slik som sist... Han blir kun med på ul timene. Og muligens en av de seinere jordmor timene...

Han er ikke så involvert som i første. Men jeg føler ikke jeg savner noe større engasjement fra han heller :p
Han kommer til å bli med på oul, kanskje noen jordmor timer. Sist var han med på absolutt alt :p

Veldig involvert! Vår første, og han er like ivrig på å lese dag for dag og gravid-bøker :) Han er også like ivrig som meg på å ta TUL og kontroller generelt :) Og for en støtte! Stryker meg over håret når jeg sliter med plager! :)

Ikke like mye som sist kanskje. Men det er jo enda tidlig. Jeg prøver jo selv å ikke være for ivrig enda. Men vi var ganske våre i tårekanalene begge to etter TUL ! Tror kansje han leser litt i smug, uke for uke:-)

Lite enda men veldig nytt enda

Vanskelig å si enda :p han var ikke så veldig involvert før magen kom sist. Er liksom da det går opp for ham :p men han er kjempe omsorgsfull og forståelsesfull nå som jeg er så dårlig og hjelper til mye <3

Back
Topp