Hvor mye er mye gulping?

Lismick

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Føler vesla mi gulper mye.. Hører hun våkner om natten og svelger (som å holde nede melken) og kremter en del men ikke alltid det kommer gulp da. Om natten og morgen kommer det ofte gulp etter amming.
Jeg tenker å dra på helsestasjonen på mandag å få veid henne i håp om at vekten øker fint.
Vet de små gulper, men syns det er så fælt når hun ligger å vrenger seg pga det :(

Mi gulpa nesten hver gang hun ble lagt på rygg, etter amming og ellers også. Blitt mindre nå, 5 uker gammel. :) sniker fra desember forresten ;)

Last edited:
Min nr 2 var gulpe unge, gulpa maange ganger om dagen!! Gjorde ikke annet en kkesskift på meg å han, å vaska klær. La heldigvis fint på seg så var bare at lukke musklen ikke fungerte helt de første mnd.

Men å dra å veie er greit for å følge med:)

Så greit :) Ja tenker selv at legger hun på seg så er det nok greit.. Ellers får jeg iallfall spurt helsesøster/lege ved 6 ukers kontrollen om 3 uker hvis jeg ikke har roet meg med tanken :)
Er så kjipt hvis det viser seg at hun har melkeallergi. Vett de kan få mye magevondt, gulp og gråt da..
Her er gulp og litt stress med avføring, men ikke nok til at magefølelsen min sier jeg skal gjøre mer tiltak enn magemassasjen jeg gir henne nå

Hvordan avførings problemer?
Det kom bare luft, sjeldent bæsj. Virket ut som hun måtte jobbe veldig hardt med å få det ut.. Når det kom ut de 2 dagene det var skikkelig gale (syns jeg) kom det noen små grønne flekker også i. Etter jeg begynte med massasjen har det blitt bedring

De to eldste gulpa mye, å bruke gulpekluter kunne vi glemme, måtte bruke badehåndduker. Gulpet så spruten sto etter måltid, og smågulpet hele tiden ellers, også når de våknet etter å ha sovet 3-4 timer. Men vekta gikk bra opp og de var rolige og fornøyde, så det var ikke noe å bry seg om.

min gulper etter måltider, og tar vi oss god nok tid til det gulper han skjelden etterpå, men er vi for raske kan han bli liggende å gulpe helt til neste måltid, så vi tar oss god tid til gulping;)

Føler vesla mi gulper mye.. Hører hun våkner om natten og svelger (som å holde nede melken) og kremter en del men ikke alltid det kommer gulp da. Om natten og morgen kommer det ofte gulp etter amming.
Jeg tenker å dra på helsestasjonen på mandag å få veid henne i håp om at vekten øker fint.
Vet de små gulper, men syns det er så fælt når hun ligger å vrenger seg pga det :(
Sniker fra juni-15 (faktisk..:-P) og sånn var også mi lille de første mnd. Mange babyer kan ha umoden lukkemuskel, så det er rett og slett at melka kommer lettere opp igjen. Vi bygde forsiktig opp under vuggemadrass med tepper og senere under sprinkelsengen med bøker.. Hehe! La ho ligge med hodet litt hevet :-) Husker jeg syntes det var så vondt å se henne svelge og svelge for å holde det nede... Men sånn er det for noen. Og det går bra ♡♡♡

Min eldste gulpet også mye. Fikk beskjed fra helsesøster at melka mi muligens rant litt for fort for den lille. Så jeg tok fler pauser underveis i amminga og det fungerte for oss hvertfall :)

Sniker fra juni-15 (faktisk..:-P) og sånn var også mi lille de første mnd. Mange babyer kan ha umoden lukkemuskel, så det er rett og slett at melka kommer lettere opp igjen. Vi bygde forsiktig opp under vuggemadrass med tepper og senere under sprinkelsengen med bøker.. Hehe! La ho ligge med hodet litt hevet :-) Husker jeg syntes det var så vondt å se henne svelge og svelge for å holde det nede... Men sånn er det for noen. Og det går bra ♡♡♡
Så godt å høre ❤️

Sniker fra februar :)

Min nr 1 gulpet sykt mye.. Fant ut han hadde laktoseintoleranse, bløtt strupehodet og refluks etter lang tid..

Men hva gjør dere ved mye gulping? Legger dere heller bebis på siden?

Lillefot gulper ofte om hun ikke får rapet skikkelig. Da svelger hun unna eller der renner ut av munnen hennes. Hos storesøster sprutet det gulp over alt om der kom opp. Det var over alt i sofaen, på vegger og gulv i nærheten av der vi satt å rapet. Måtte skifte klær ofte på henne og meg, samt hun måtte ha smekker på seg til alle tider av døgnet.

Back
Topp