Hvor mye er mannen med på?

Mina78

Blir kjent med forumet
Jeg lurer og lurer.... Og heldigvis er det så mange her inne som er så søte og flinke til å svare[:)]. Hvor mye er kjæresten/mannen/barnefaren deres med på? I dag har jeg feks fått time til nakkefoldsskanning og lurer på om jeg skal be mannen min om å ta fri den dagen? Og når jeg skal på neste legetime, skal han være med da? Første time hos jordmor? Hvordan gjør dere det?
Takk for svar! Hilsen Mina - glad og gravid

Jeg tror jeg ville hatt mannen min med på nakkefoldskanning.... Det kan jo være godt å ikke være alene om det skulle være uønskede nyheter.
Mannen min er med på UL, og var med til legen og sykehuset etter blødning. Men de vanlige kontrollene tror jeg at jeg tar alene.

Gratulerer med svangerskapet!!!
Samboer¨n min var ikke med til legen på første kontroll (for å bekrefte svangerskapet), men han var med på ultralyden!!
Og nå på slutten av svangerskapet vil han gjerne være med til jordmor hver eneste gang! Så han har vært med hver gang!! Liker å passe litt på tror jeg!!! [:D]

Mitt råd er; ta ham med på det han har lyst til og det du ønsker at han skal være med på! UL er det viktigste å være med på! (synes jeg da..). På slutten av svangerskapet tror jeg de fleste har lyst til å være med på alt!!

Gratulerer med graviditeten! Samboeren min var med på alle ul og timer hos jordmor. Var bare noen få ganger hos legen og da dro jeg alene.

Min samboer har vært med på de to ul-ene vi har hatt, og han skal være med på svangerskapskurs, omvisning på fødeavdelingen og fødselen. Tror ikke han ville hatt så veldig stor glede av å være med på ordinære lege/jordmortimer egentlig, det skjer jo ikke så veldig mye spennende der.

Mannen min har vart med på allt utenom de normale besøkene. Har vart med på alle sykehusbesøk og ul vi har hatt.

Han vil selv være med...

Samboer'n min har vært med på UL, men ikke til legen eller første besøk hos jordmor. Men han skal bli med til jordmor neste gang.. [:D]

Takk for svar alle sammen! Mannen min vil gjerne være med på det meste, jeg er bare ikke sikker på om han kommer til å synes alt er like spennende. Men som jeg skjønner fra svarene deres, så er ultralyd hvertfall en fin ting å gjøre sammen.

Til Suki: Jeg bor i Danmark og der får alle gravide tilbud om nakkefoldskanning, jeg trodde kanskje dette også gjaldt Norge, men har forstått at det ikke gjør det. Det er for å avdekke evt. Downs Syndrom og skal foretas i uke 12.

Halloen......
Forrutenom engang Jeg tok blod prøver og et legebesøk som Mamma var med på *Han ventet Utenfor*, Såh har han faktisk vært medf på absolutt alt.
Det er faktisk en selfølge for oss at han skal det..... [:D]

Mannen min er med på alt, hvis han ikke har møter. han synes det er kjempekoselig å se at alt er bra med bebisen.

Samboeren min var med på de to ultralydene jeg har hatt. Han har også vært med på to jordmor timer.. har bare hatt tre han var ikke med på den første. Han var også megd på omvisningen på sykehuset..
Han er også med til legen hvis jeg gruer meg.. han har en veldig fleksibel jobb da [;)]

Mannen min får ikke vært med på legetimen jeg skal ha om ikke lenge. Kan ikke pga av jobben. Men etter det skal han være med på det meste. Jeg skal bestille time til nakkefold-sjekk i morra, og på den skal han helt klart være med. Greit å ha han der i tilfelle alt ikke er bra.

Her får vi ikke tilbud om sjekk av nakkefolden, men man kan gjøre det på privat ultralyd. Det er det vi skal gjøre!

Gratulerer med graviditeten!!

Klem, M 

samboeren min var med på de første jormorbesøk , hos lægen første tur , på ul og på svangerskapskurset ... resten av jormor og legebesøkene har jeg tatt alene :) 

Jeg har vært på litt ekstrakontroller, men eneste gangen sambo var med inn var på første UL. Ellers har han vært snill og kjørt meg til kontrollene og ventet i bilen.

Mannen min har så langt kun vært med på UL. Er ikke så lett for han å få fri hver gang jeg skal på kontroll.
Kanskje han blir med på en jordmor - time i slutten av svangerskapet, så han kan forberede seg litt på fødselen.

Sambo her har vært med hver gang! Det var en time det kræsjet med jobben, men eller har han fulgt meg!! Syns det er godt å ha han med jeg..selv om det ikke er de store kontrollene!! Men klart..nå mot slutten så er det jo mer og mer spesielt.... men glad å ha hatt han med tidligere også!!

legebesøk er han ikke med på. jordmor var han med på første gang, der ble han litt skuffet fordi han følte at han ikke skulle være der. Det var jo bare om meg.... og ikke hadde de bilblader på venterommet....hehe. men neste gang skal han være med til jordmor igjen. da skal vi igjennom fødsel ting. Alle ul og sykehusbesøk har han vært med på.

Min mann er med så sant han kan, har vært med på tre ultralyder, noen legebesøk osv.
Tror han synes dette er veldig gøy og koselig, gleder seg voldsomt til gutten kommer..

Samboeren min var med en gang til jordmor. Også på ultralyden selvsagt. Ikke noe annet. Jeg sa han fikk være med på timer til legen og jordmor, men han ville bare være med en gang. Helt greit for meg:) Også var han tilstede under fødselen da. Han har jo ikke rett til fri til å dra på kontroller som vi kvinner har, ikke alltid så lett å få fri heller.

hei samboeren min har vært me på alle besøk hos jordmor bortsett fra første gang. så har han vært me til ul. Han synes d e spennede å være me. å d synes æ å e helt topp. Så nå passe vi på å få jordmortimene før han skal på jobb slik at han kan være med

Back
Topp