Hvor mye er klart?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Hvor mye er klart til den nye verdensborgeren?

Er alt i hus, eller er det noe dere har ventet med å kjøpe inn? :)

Det meste var vel allerede klart fra før, da vi har en storebror. Eneste som mangler er ting som ble ødelagte sist, slik som stellematte og babygym. Svigermor skulle kjøpe en ny tripp-trapp-stol til oss, da storebror sa klart ifra om at det ikke skulle noe babysete på hans stol:p
Men alt til bil, vogn og soveplass er i orden. Alt trenger nok bare en vask og litt luft etter at det har vært pakket bort en stund.

Vi har egentlig det meste. Har kjøpt en ny sprinkelseng da den gamle fikk litt hard medfart med litt uortodoks montering og sånt, og ny madrass. Ny babygym har vi kjøpt, den andre ga vi bort etter storebror. Har også kjøpt ei brukt vogn nr to, som er ei joggevogn. Savnet det veldig sist, og tok oss aldri råd til det.
Mangler bare en vippestol og evt noe jenteklær hvis dette er ei jente:)

Har fått det meste i huset nå. Hadde heldigvis en del klær fra de to eldste, både jente og gutteklær, så da har jeg nok til denne babyen(vet ikke kjønnet). Mangler bare småting, som bleier og litt stelleutstyr. Mangler også en babygym.

Vogn, stelleveske, bilstol, seng, stellekommode, tripp trapp med newborn-sete, en del klær, pumper, diverse stelleutstyr som salver, tørre servietter, bleier etc. Mangler egentlig bare småtteri og litt mer klær :)

Vi har fått ordnet oss en arvet vogn, ny bilstol og arvet vugge til stuen. Ellers har vi fått noe klær for 0-3 mnd, noen tepper og sengeklær.
Holder fremdeles på å pusse opp barnerommet så når det blir klart blir det innkjøp av sprinkelseng og kommode(Hemnes) fra IKEA, og bestille litt småting som stellematter++ fra nettet som skal på barnerommet og på badet :) Enda ikke "panikk", men skal bli kjekt når barnerommet er ferdig og jeg får handlet inn mer ting :love017

Merker at jeg går gravid med nr.3 og ikke stresser like mye med dette som særlig i 1.svangerskap. Men er nok kanskje på tide å begynne å gjøre litt mer klart etterhvert:).

Noe utstyr som seng og vogn har vi fra før. Noe klær er spart og fått og noe kjøpt inn.

Bilstol må på plass.

Bilstol, Bilstolpose, vogn, bedside crib, sengetøy og dyne, stellematte, babygym, klær, brystpumpe, babynest, tripptrappstol med new born seat er i boks. Vi har kjøpt noe nytt, noe brukt, og arvet veldig mye. Jeg mangler litt salver og slikt man gjerne får i babypakker på f eks apotek, samt noen flere amme bh til meg selv:-) mangler sikkert mer også men jeg trooor det viktigste er på plass:-)

Vi har bestilt vogn,bilstol,tripp trapp stol med newborn sett,vippestol er i eske,har kjøpt ammestol og har strikket litt ullklær. Strikker nå hentesett og vognteppe. Tror at seng,dyne og klær skal kjøpe i juni og juli. Jeg har termin i slutten av august men første kom 24 dager før termin så må ha alt før aug tenker jeg :)

Har fått det meste i huset nå. Hadde heldigvis en del klær fra de to eldste, både jente og gutteklær, så da har jeg nok til denne babyen(vet ikke kjønnet). Mangler bare småting, som bleier og litt stelleutstyr. Mangler også en babygym.
Kjekt å ha :) Spennende at dere ikke vet kjønnet :)

Merker at jeg går gravid med nr.3 og ikke stresser like mye med dette som særlig i 1.svangerskap. Men er nok kanskje på tide å begynne å gjøre litt mer klart etterhvert:).

Noe utstyr som seng og vogn har vi fra før. Noe klær er spart og fått og noe kjøpt inn.

Bilstol må på plass.
Det er noe annerledes med første graviditet ja :) Vi hadde ikke bilsete i hus før 1 uke før fødsel med nr 2:hilarious:

Har det meste etter storesøster. Men vi skal kjøpe tripp trapp stol til lillesøster. Ellers så er det bare ting jeg har lyst til å kjøpe, ett par klesplagg som bare er hennes (skal ta vare på en eske til hver av dem med litt babyting, så da er det fint med noe som var bare hennes tenker jeg).

Mangler litt praktisk her hjemme, må ommøbleres litt, men vi er godt i gang! En av oss er mer "på" enn den andre :angelic::hilarious:

Herlighet, ingenting føler jeg :-p
Dette er nummer 3..
Har det meste av klær til de første to mnd klar, vogn er klar, bedsidecrib.
Vi har kjøpt ny bil da siden det blir tre barn.. haha

Mangler stellebord/stelleplass
Bilstol
Babygym og lekematte
Babynest
Stelleveske
Bygge soverom til eldstemann så babyen får seg et eget rom :-p
Vippestol og matstol

Det er vel de største tingene jeg helst vil ha på plass før han kommer :-p
Ikke stresset i det heeeletatt!

Vi har det meste fra storesøster, men mangler bilstol og madrass til bedsidecrib :) Skulle gjerne handlet litt mere klær også, men har altfor mye fra storesøster som er nesten ubrukt :p Så sabler nok ikke mannen så blid :p

Så godt som alt. Mangler kun bilspeil og skal hente lekegrind til ei venninne i juli. Så bilspeil som mangler enest.

Vi har det meste fra storesøster, men mangler bilstol og madrass til bedsidecrib :) Skulle gjerne handlet litt mere klær også, men har altfor mye fra storesøster som er nesten ubrukt :p Så sabler nok ikke mannen så blid :p
Kjekt å ha etter storesøsken :) Det samme hadde vi :hilarious:

Jeg har ikke begynt å handle ,kjenner jeg har god tid og stresser ikke. Men får vel få litt i hus etterhvert

Back
Topp