hvor mye er for mye??

Tine_mor

Elsker forumet
Har vært på UL engang allerede.. og kjenner jeg klarer ikke gå i 4 uker til! Er det for mye å ta ul i uke 8, uke 14 og 18? Jeg er bare såå nervøs denne gangen. Etter MA'en forrige gang klarer enn ikke slappe helt av:(

Forrige gang hadde jeg UL i uke 7, 12 og ordinær og etter det hyppig oppfølging pga svangerskapsdiabetes. Denne gangen får jeg tidlig for å sjekke i fht medisiner jeg har brukt. Den får jeg rundt uke 10, men vil forskyve den litt lenger fram sånn ca uke 11-12.. I tillegg bestilte jeg meg en privat neste uke bare for å se hjertet slå, for jeg er bekymra.. Hvis du bekymrer deg veldig er det bedre å ta en gang for mye så slipper du uroe deg... Mener jeg.. :)

Sylvia80 skrev:
Forrige gang hadde jeg UL i uke 7, 12 og ordinær og etter det hyppig oppfølging pga svangerskapsdiabetes. Denne gangen får jeg tidlig for å sjekke i fht medisiner jeg har brukt. Den får jeg rundt uke 10, men vil forskyve den litt lenger fram sånn ca uke 11-12.. I tillegg bestilte jeg meg en privat neste uke bare for å se hjertet slå, for jeg er bekymra.. Hvis du bekymrer deg veldig er det bedre å ta en gang for mye så slipper du uroe deg... Mener jeg.. :)

Enig.. Vurderer det selv, da jeg også er veldig redd for MA og aaaner ikke hvorfor jeg er så redd for det nå.. men venter til etter jordmor time 22 mars og hører hva ho sier.

det er vel noe du må føle på selv... jeg har risikosvangerskap så jeg har ul ofte... sist hadde jeg 6 ul, og kom bare te uke 23....  jeg er 9 uker no, og har hatt 2 allerede....

hva er du redd for med ul da??

Jeg var i uke 6, i dag i uke 8, og skal tilbake i uke 10 og 12 før ordinær ultralyd ;) 

Det viktigste er at DU har det bra, og at du klarer å slappe av og glede deg. Hvem har noe med hva som er passe og hva som er for mye å gjøre? 

Alle er forskjellige og har forskjellige behov, sånn er det bare, også når det kommer til svangerskap 

Back
Topp