Hvor mye er du villig til å betale

Kengu

Forumet er livet
VIP
Foru
Fleecejakke til barn? 500
Vårdress?1500
vinterdress?2000
Vinterjakke?1500
Dunjakke?1500
Vinterbukse?1000
Skalljakke?1500
Skallbukse?1500
Regntøy? Hatt det bqre en gang å betalte 30å
Luer?300

Last edited:
Har vel egentlig ingen bestemt sum som er grensa, men kjøper ikke noe bare fordi det er billig eller dyrt. Må være kvalitet. Nå vet vi jo hvilke merker vi holder oss til, så noen ganger kommer vi over noe på salg, mens andre ganger kan det fort bli dyrt.

Kommer veldig an på merker og slitasje.
Men hvis jeg tar utgangspunktet i pent brukt og merker av god kvalitet, uten den store slitasjen kunne jeg fint betalt halv pris av nypris.
Selv betaler jeg sjelden mer enn halv pris for brukt, men en del merker er veldig lettsolgte.
Ser jo på div kjøp og salg sider at det til tider tar av innenfor visse merker. Og har selv opplevd å få langt mer en enn halvpris av nypris, for visse ting.

Kommer veldig an på merker og slitasje.
Men hvis jeg tar utgangspunktet i pent brukt og merker av god kvalitet, uten den store slitasjen kunne jeg fint betalt halv pris av nypris.
Selv betaler jeg sjelden mer enn halv pris for brukt, men en del merker er veldig lettsolgte.
Ser jo på div kjøp og salg sider at det til tider tar av innenfor visse merker. Og har selv opplevd å få langt mer en enn halvpris av nypris, for visse ting.
Nå mener jeg nytt tøy, ikke brukt

Kommer Ann på litt størrelse også er ikke begeistret å betale dyre dommer for klær i str 40-98 da vokser de så fort at det blir dyrt om alle plagg koster mellom 300-400 kr

Bruker ikke fleece, kun ull.
Og i yttertøy går det en del penger da jeg år etter år kjøper merker jeg er fornøyd med.
Vinterjakke i år: 1600,-
Vinterdress: 1500
Vårdress: 999
Vårjakke: 800
Regntøy 2 forskjellige sett: 1500 (tilsammen)
Luer til vinteren: 1000,-
Luer til våren: 800,-
Også blir det jo litt mer utenom mtp at man skal ha jakker/ luer til andre anledninger også.

Nå mener jeg nytt tøy, ikke brukt
Haha, gikk litt fort i svingene :p

Da betaler jeg det det koster uavhengig av pris, for de merkene jeg liker.
Prøver jo å finne på salg og handle når det er tilbud.

Her går det i Bergans, reima, Mini A Ture, Wheat, Molo, pop og viking som er forholdsvis dyre merker.

Fleecejakke: har vindfleece fra pop, 549kr og todelt sett fra Bergans, husker ikke pris.
Vårdress: har fra reima, Wheat og todelt fra Bergans, ligger fra rundt 1000kr, ca 800kr PR del for Bergans
Vinterdress: har fra molo, Bergans og Mini A Ture, ca 1000-2000kr
Vinterjakke: har fra Mini A Ture, 1599kr
Dunjakke: dette har vi ikke hatt enda, men vurderer en fra Bergans neste sesong.
Vinterbukse: har vi heller ikke, men skal vi ha blir det nok Bergans, muligens isbjørn.
Skalljakke: har fra pop og Bergans, ca 800
Skallbukse: har fra pop og Bergans, ca 800
Regntøy: bruker ikke, får skallbekledning, derfor har vi minst 3 sett med yttertøy.
Luer; her er Kivat favoritten, hele året, ligger fra ca 349kr

Dette er hva vi bruker i dag, og etterhvert som gutten vokser, regner jeg med at behovene endrer seg og andre merker er mer aktuelle.

Kjøper nærmest aldri dresser, vårjakker og dress, vinterjakker og bukser til fullpris. Følger med i lang tid på slike ting og passer på å kjøpe når det er på salg. Gjerne helst 50%.
Makspriser jeg er villig til å gi blir vel cirka det under men forsøker alltid å finne billigste alternativ men alikevel av bra kvalitet og merker jeg har god erfaring med.
Fleecesett: 400
Vinterjakke: 500
Vinterbukse: 400
Vinterdress: 800
Vårdress: 500
Vårjakke: 400
Regntøy: 500 for sett
Vinterlue: 300
Vårlue: 200

Har vel egentlig ingen bestemt sum som er grensa, men kjøper ikke noe bare fordi det er billig eller dyrt. Må være kvalitet. Nå vet vi jo hvilke merker vi holder oss til, så noen ganger kommer vi over noe på salg, mens andre ganger kan det fort bli dyrt.
Enig!

Har vel ikke satt noen maks pris, begge ungene har noen merker som passer de bedre enn andre. Og jeg kjøper ikke klær som ikke passer de og deres bruk, prøver å finne på tilbud men noen ganger må man bare ha noe akkurat da.

Men så velger jeg ofte klær som kan brukes til flere formål slik som parkdressen til småen. Med 15000 (trur jeg det var) i vannsøyle så blir han ikke våt i vanndammer og trenger derfor ikke regntøy ennå og brukt dressen siden i fjor sommer bare variert det han har under. Så det at dressen kostet 1200 syntes jeg var en helt grei pris.

Nja, det kommer an på. Prøver å gjøre det så billig som mulig, men det må være kvalitet.

Eldste har hatt mye pop, og det har holdt godt, og frøkna kan fint arve det.
Nå fikk jeg skalljakke til han for 559,- kr pga velkomstrabatt og at pop nå hadde 100,- i avslag på skalljakker.
Fikk også tak i pop vinterjakke til eldste og dress (kombinert vår og vinterdress) til yngste på halv pris i januar, så da fikk jeg begge deler for prisen av en.

Ellers har vi begynt å bruke HH, det er ikke så dyrt men holder godt.

Så jeg liker helst ikke å bruke mer enn 1000 kr pr plagg av yttertøy.

Fleece helst billigere. Går mest i ull her da, hjemmestrikket som vi får.

Har vel ikke satt noen maks pris, begge ungene har noen merker som passer de bedre enn andre. Og jeg kjøper ikke klær som ikke passer de og deres bruk, prøver å finne på tilbud men noen ganger må man bare ha noe akkurat da.

Men så velger jeg ofte klær som kan brukes til flere formål slik som parkdressen til småen. Med 15000 (trur jeg det var) i vannsøyle så blir han ikke våt i vanndammer og trenger derfor ikke regntøy ennå og brukt dressen siden i fjor sommer bare variert det han har under. Så det at dressen kostet 1200 syntes jeg var en helt grei pris.

Hvilken dress er det?

Som flere skriver så kommer det veldig ann på kvalitet og hva som passer best til barnet. Betaler gjerne litt ekstra for en dress som holder barnet tørr og varm og som i tillegg er grei å vaske og tørke. Også prøver jeg så godt det lar seg gjøre å kjøpe på salg:)

Regner med du mener ny og ikke brukt.
Og så tenker jeg barn over 2 år og oppover til eldste min på 9.

Fleecejakke til barn? Max 250 på type hm. Max 700 for bergans el.
Vårdress? 400-800
vinterdress? Max 800 på KappAhl ol, Max 1400 for reima el
Vinterjakke? 500-1200 avhengig av kvalitet
Dunjakke? Er ikke det en vinterjakke? :p
Vinterbukse? 500-800
Skalljakke? 300-800
Skallbukse? Samme
Regntøy? 500-1300 for et sett
Luer? 100-300

Last edited:
Betaler det det koster når jeg trenger det. Selvfølgelig fint om det er tilbud, der er det jo fra tid til annen, men kjøper ellers det jeg trenger :)

Vinterdress hel fra Isbjørn kostet rundt 2200 kr
Vinterjakke Wheat 800 kr
Softshell jakke Reflex 400 kr
Regntøy PoP, husker ikke, kanskje 700 kr totalt
Viking "cherrox" ca 550 kr
Viking vintersko 900 kr
Fleece Bergans 400 kr per del
Kivat tykk lue 500 kr

Husker ikke hele garderoben, men dette var det jeg kom på i farta

Vi brukte også skallklær/dress som regntøy,genialt

Back
Topp