Hvor mye er det vanlig å gå ned i vekt de første ukene etter fødsel?

Spurv

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2018
Hvor mye er det vanlig å gå ned i vekt den/ de første uken/e etter fødsel?

Jeg har gått ned 10 kg på en uke nå. (Fødte onsdag for 8 dager siden) Jeg synes det er mye å gå ned på en uke.... Men det er kanskje sånn det er?
Husker ikke fra sist.

Hvor mye har dere gått ned?
 
Jeg gikk fort ned alt sist gang. Men la på meg 10 kg når barselperioden var ferdig, for da fikk jeg matlyst igjen.
 
Så flott med svar :) Da er det ganske normalt da :)

Bare noen få kg igjen, så er jeg på startvekt.
 
2 uker og 3 dager siden keisersnittet, og jeg har gått ned ca 8 kg. La på meg 18 kg. Har ikke startet med trilleturer enda, da både lillegutt og jeg er fortsatt forkjølet og at jeg har hatt for mye smerter etter keisersnittet. Begynner å bli mindre vondt nå, men velger å fortsatt ta det med ro:)
 
Høres helt normalt ut det ja :) med første gikk jeg ned 18 kg på 8.5 uke... gikk opp 12 kg det svangerskapet... følte meg som ett krølla slips... så med resten av hurven har jeg trødd i meg mat til tross for dårlig matlyst:p
 
Høres helt normalt ut det ja :) med første gikk jeg ned 18 kg på 8.5 uke... gikk opp 12 kg det svangerskapet... følte meg som ett krølla slips... så med resten av hurven har jeg trødd i meg mat til tross for dårlig matlyst:p

Steike! Det var heftig! Bare å kjøre på med mat da ja :)
 
Gikk ned litt over 10 kg ca en uke etter fødsel.

Det rare er at jeg føler meg tynn og sprek nå, har jo vært elefant den siste tiden i svangerskapet ...følte meg faktisk sprek og flott da jeg gikk gravid også, gikk tur fire timer før fødsel, var bare leit å bøye meg ned å plukke opp ting og ta på sokker pga magen...

Men når jeg tenker meg om gikk jeg opp 30 kg.... Oida. Har 20 kg jeg bør gå ned...
hjelpes dette var jeg ikke klar over før jeg begynte å skrive og tenke på det nå ... aldri veid så mye som det jeg gjorde men følte meg mer sprek denne gangen enn sist...

De seks ukene etter fødsel blir kose-tid og de seks ukene skal utvides - til over jul ... :) da er det skjerpings ... :)
 
Jeg hadde gått ned en tredjedel av vektoppgangen etter 1,5-2 uker. Etter det har vekten stått på stedet hvil. Jeg spiser ikke mer enn vanlig, heller mindre da appetitten ikke har vært på topp. Jeg har nå 15-20kg ekstra. Er dette vanlig? Hvorfor forsvinner ikke noe mer når jeg ammer som en gal og ikke spiser noe mer?
 
Jeg hadde gått ned en tredjedel av vektoppgangen etter 1,5-2 uker. Etter det har vekten stått på stedet hvil. Jeg spiser ikke mer enn vanlig, heller mindre da appetitten ikke har vært på topp. Jeg har nå 15-20kg ekstra. Er dette vanlig? Hvorfor forsvinner ikke noe mer når jeg ammer som en gal og ikke spiser noe mer?

Fordi disse ekstra kiloene skal sørge for deg og baby gjennom hele ammeperioden tenker jeg :)
 
Sniker fra oktober igjen:)

Jeg gikk ned 10-11kg på bare noen få dager, men jeg hadde mye vann i kroppen på slutten. Faktisk hadde jeg mye mer vann i kroppen enn jeg først trodde, plusselig endret hele ansiktet mitt fason, armer/fingrer og ben ble plusselig myyye slankere på bare noen få dager. De siste 5kg gikk litt senere, men nå har det gått ca 8 uker og jeg er nesten tilbake på startvekten, mangler 1-2kg så er jeg der:)
 
Har ikke vekt, så fikk ikke veid meg før to uker etter fødsel, da var alt vekke pluss noen ekstra kg:rolleyes: lurer på om mer forsvinner eller om det har stabilisert seg nå (baby tre uker)
 
Jeg la på meg 37 kilo, veide meg etter en uke lille mann vart født og da hadde jeg gått ned 12 kilo mye vaten ja.. Håper på flere kilo ned etter noen mnd ❤️ nå er lille mann er 10 dager gammel no
 
Har gått ned 10 kg og veier nå 59 kg. Skal ned hvertfall 4 kg til, men stresser ikke med det akkurat:) Melvin er 16 dager idag:happy:
 
Jeg gikk opp 13 kg totalt, nå 3 uker etter fødsel er 7 av dem borte. Tar det helt med ro enn så lenge, vil nyte denne tiden og bare kose meg med Matheo :Heartblue
 
Back
Topp