Hvor mye er deres..

Tine_mor

Elsker forumet
gull våken om dagen? Her er lillegull gjerne våken helt fra 4-23.00 foruten en time eller to om dagen!
Tips!? Jeg er helt fortviiilt[:(]

Oi...lillemor har stort sett to lengre våkne perioder i løpet av dagen.. på ett par timer.. ellers sover hun ganske mye enda..

Har desverre ingen råd å komme med..hun har styrt dette helt selv..

Elias er mye våken på ettermiddagen og kvelden... fra ca 16- 24. På formiddagen sover han en lang periode etter å ha vært våken et par tre timer på morningen... (skummelt å si at han sovner i 24 tiden... da blir det vel en våkennatt...)
Ingen tips annet enn at det sies at hvis de blir underholdt så kan de bli fortere "trøtte"...

ORIGINAL: evaa

Elias er mye våken på ettermiddagen og kvelden... fra ca 16- 24. På formiddagen sover han en lang periode etter å ha vært våken et par tre timer på morningen... (skummelt å si at han sovner i 24 tiden... da blir det vel en våkennatt...)
Ingen tips annet enn at det sies at hvis de blir underholdt så kan de bli fortere "trøtte"...

Nesten litt som med min Elias dette her. Men i kveld sovnet han kl.21.. Så er spent på hva natten bringer!!!!!

ORIGINAL: Ugla med julegullet

Oi...lillemor har stort sett to lengre våkne perioder i løpet av dagen.. på ett par timer.. ellers sover hun ganske mye enda..

Har desverre ingen råd å komme med..hun har styrt dette helt selv..

Samme her!

Litt variabelt egentlig, hvis vi er på farten på dagen så sover hun mye!! (sover alltid i vogna og bilen, så er det bytur,trilletur osv så går meste av dagen i soving, men er vi hjemme, så har hun våken perioder nå og da, ikke noe fast mønster i grunn, kommer så mye an på hva vi gjør pm dagen[:)]

min er ganske mye våken. men i dag sov han en time da jeg var på tur med minime og kf80[:D] så d må bare gjentas[:)]

Har litt samme problemet her. Han er lys våken fra 18-24 og noen ganger lengere også! Utrolig kjedelig...

Ett tips er å prøve å gi pupp/flaske for deretter å bysse på henne slik at hun blir trett og legge henne ned for seg selv, evt. ved siden av deg i sofaen. La henne ligge og vri litt på seg om hun ikke gråter skikkelig. Ofte finner de roen selv om de får litt tid på seg. Jeg mener ikke man skal la babyen ligge å gråte så klart, men ofte kan det lønne seg å vente litt lengre når man får lyst til å ta opp babyen. Det hender iallefall at Aurora sovner da [;)]

Husker med storebror at jeg tok han opp med en gang han lagde en lyd og ser denne gang at jeg reagerte nok altfor tidlig da han ble urolig. Mange ganger hadde han nok funnet roen selv om jeg hadde ventet litt eller bare strøket han litt over hodet e.l. når han ble urolig. Merker jeg tåler litt mer urolighet med nr 2 og ofte er hun jo bare nødt til å ligge for seg selv mens jeg hjelper storebror som også er liten....

Ellers er hun mye våken her også. Men hun sover mye bedre og lengre dupper om jeg får henne til å ligge i vugga isteden for å ligge på brystet mitt.. Men ikke alltid det går nei! [;)]

Han våker rundt 09 på morgenen, er våken til ca. 11.30. Sover et par tre timer, får mat. Sover litt igjen, mat. Og så er han veldig våken fra ca.18-19 til vi legger oss ca. 22.

tips; la barnet sove i vognen ute på dagen, da sover de ofte veldig godt.

Back
Topp