Hvor mye engelsk kan 3 åringen din?

Madoc

Gift med forumet
Jeg: Have you seen my iphone?
3-åringen: Rister på hodet, og ser seg rundt...
Jeg: Can you find it?
3-åringen: Mamma jeg er sulten...
Jeg: Yea, but can you find my iphone first..?
3-åringen: Mamma, jeg vil ikke finne den...

overrasket over at han skjønte såpass!!![:D][:D][:D]

En annen gang da jeg ropte på han, roper han tilbake: "I`m coming!" hehe[:)]

Vel, Saga på 2 kan noe av det som er på Dora.
Hun elsker Dora og går helt bananas når det er på.
Hun sier Hello, Yes og et par andre ord. Har ikke begynt med engelsk ennå.

ikke noe engelsk. Må først lære seg norsk[&:]Kan ikke snakke helt ennå.

Gawd![8D] Ellers svært lite tror jeg, engelsk er ikke et språk vi kommer til å terpe på før hun går på skolen.

Mi pa 1 1/2 ar skjonner det meste [8D][;)]

Uansett, flink var gutten din, er ikke verst det vel!!!! [:D][:D]

[:D]Han kan telle til 10 på engelsk. Og noen ord ,som han har lært på Handy Manny og Dora. Tellingen er en lek som han leker med storebroren ,så mitt enestående barn på snart fire år teller til ti på norsk ,engelsk ,spansk og japansk[:D]

Hun skjønner en del, men snakker ikke.. Men hun snakker forsåvidt ikke så mye norsk heller. Men planen er å slutte å snakke norsk til henne, og konsekvent bare snakke engelsk..

Men foreløpig har det blitt litt lite..

hun kan

GIVE ME FIVE, ikke 3 år en gang [:D]

ORIGINAL: lene78

Hehe.
her an han telle til 8 - men det er vel heller et tegn på at han ser for mye handy mandy da....

at de skal kunne engels nå synes jeg faktisk bare er unødvendig egentlig....

Kommer vel litt ann på hvor du bor og hvor du er fra vel...?!

Min er straks 2 år sier :

I know
fish
crab
love you
baby
daddy
pig
cow
sheep
teller til 3

kan også noen ord på spansk

teller til 3
amor
papi
si

Men snakker mest norsk da [:)]

Ganske mye egentlig:

Sorry
Excuse me ( hm hvordan skrives det tro)
Move on
Let`s og
Bye
Come on
Give me a five - High five
Pretty
nice
I want cockie
Thanks - eller Thakuntha (thai)
Mine ( det mest brukte ordet, tror jeg)

Kommer egentlig litt mer for hver dag. Men han prater jo dårlig og med en suppe på 3 forskjellige språk, så er det ikke alltid vi skjønner hva han sier for noe[8D]

ORIGINAL: lene78

Hehe.
her an han telle til 8 - men det er vel heller et tegn på at han ser for mye handy mandy da....

at de skal kunne engels nå synes jeg faktisk bare er unødvendig egentlig....

Greit at det ikke er nødvendig. Men det skader jo heller ikke å kunne språk[:)]

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvorfor så ivrige på at 2 og 3 åringene skal lære seg engelsk? Bør de ikke kunne prate morsmålet sitt først...?? Ikke for å være frekk på noen som helst måte, jeg bare lurer..[:D]

ORIGINAL: sommerfrø

ORIGINAL: Lene J

Mulig dette er et dumt spørsmål, men hvorfor så ivrige på at 2 og 3 åringene skal lære seg engelsk? Bør de ikke kunne prate morsmålet sitt først...?? Ikke for å være frekk på noen som helst måte, jeg bare lurer..[:D]

jeg er ikke ivrig på det i det hele tatt, men det har bare blitt sånn at hun kan det. Jeg har ikke øvd med henne en eneste gang, så ivrig er jeg..haha[:D]

Hehe, nei de snapper vel opp både det ene og det andre vil jeg tro[:D]

Det blir jo sånn når det bare er oss 4 som snakker norsk sammen, da snapper han automatisk opp andre språk for å kunne kommunisere

ORIGINAL: Greven av gral

Det blir jo sånn når det bare er oss 4 som snakker norsk sammen, da snapper han automatisk opp andre språk for å kunne kommunisere

Okei. Da bor dere kanskje ikke i Norge eller?[;)]

2,5 år er min å han kan:

Hello, hey, bye bye, miss u, love u, high five, come on. Happy birthday. No no.
Tror det er det. Men syns det er bra! Forventer ikke at han skulle kunne noen ord som vi ikke bruker flittig.
Hey, bye bye, high five og love you er det vi bruker litt innimellom, men vi er jo norske begge to, så foreventer som sagt ingenting verken av min eller andre norske så små barn..hehe

ORIGINAL: Greven av gral

Okei. Da bor dere kanskje ikke i Norge eller?[;)]

Joda, vanligvis gjør vi det. Men i år er vi utenlands[8D]

Når Anette var nesten 4 kunne hu si: Speak to the hand! hehehehe[:)]

Back
Topp