Hvor mye drikker trollene pr dag?

Klatten

Forumet er livet
Jeg lurer veldig på hvor mye småtrollene deres drikker pr dag nå? Og det spiller ingen rolle HVA de drikker, men hvor mange dl veske får de pr dag (inkl natt)? Aslak er tørst konstant, og jeg er rett og slett en smule bekymret... (Skal til legen om et par uker.)

Hmmm... drikker et glass til hvert måltid + litt vann i flaske ila dagen. Noen ganger våkner han et par ganger om nettene og får da vann fra flaske, men er ikke mange ml han drikker da...

ORIGINAL: Cowgirl86

Hmmm... drikker et glass til hvert måltid + litt vann i flaske ila dagen. Noen ganger våkner han et par ganger om nettene og får da vann fra flaske, men er ikke mange ml han drikker da...

Ett glass, er det et slikt voksen-glass med 2,5 dl oppi?
(takk for svar!)

Adrian drikker ca 200-220 ml med melk om mårran og ca 150 om kvelden,
får en boks med fruktdrikke/drikki i løpet av dagen og så har han alltid ei flaske med vann som står stående (tar slurker i ny og ned) og så drikker han tja, ca en halv kopp) med vann til middagen.

imre tilbys 5650ml mme for dagen,drikker sikkert 450+ av det,pluss sikkert 2-3 dl til måltidene gjennom dagen.

synes du må ta en sjekk ja,imre spør alldri etter drikke,men tar det han får når han tilbys..

Maiken drikker 2x150 ml mme(noen ganger 3flasker)+ at hun drikker vann til alle måltider. Hun flyr også rundt med vannflaske (150ml) nesten hele dagen. fyller opp den 2-3 ganger om dagen. Bytter innimellom ut vann med fruktdrike:o)  Virker litt som hun tørster en del?? Må høre med hs.

Drikker 3,5-4 dl lettmelk om dagen, i tillegg til masse vann uten at jeg har målt hvor mye. Virker i allefall ganske tørst og drikker mer nå enn noen gang før.

Tror jeg harhørt 1 dl per kg kroppsvekt, men har også hørt 1 liter/dag for ettåringer og 1,5 l/dag for unger på 1,5 år....[8|]

har jeg ikke kontroll på i det heletatt.... 

veeeldig lite... eg et stort problem i å få i han drikke

ORIGINAL: Klatten

ORIGINAL: Cowgirl86

Ett glass, er det et slikt voksen-glass med 2,5 dl oppi?
(takk for svar!)

Det er litt opp og ned hvor mye han drikker hver gang, men ca 2dl ja[:)]

Ingen aning faktiskt, får vatten eller mjölk till alla måltid o då dricker han ofta upp nästan hela koppen men ibland dricker han mindre, plus att han blir erbjuden vatten emellan måltiden o även då brukar han dricka en del men han är väldigt aktiv o blir lätt svett så han behöver massa vätska..Får han juice eller smoothie så dricker han extra mycke bara för att det är gott..Hur mycke dricker Aslak på en dag ca? Tror det är helt normalt att vissa barn i den här åldern kan dricka uppemot 1 liter/dygn, beror ju även mycke på hur aktiva de är. Ju aktivare man är ju mer vätska behöver kroppen [;)] Men är säkert bra o kolla blodsockret om du är bekymrad. Men har han haft några andra symptom på diabetes?

Hvis han får lov så drikker han gjerne opp mot 2 liter, men jeg prøøøøver å være litt restriktiv. Han ber om vann hele tiden. [&:] Skal be fastlegen ta en liten sjekk når jeg skal dit om et par uker. Vet ikke så veldig mye om symptomer på diabetes annet enn tørste og hyppig tissing, men drikker man mye så tisser man jo mye uansett... Han har ikke hatt vektnedgang. Ser fremdeles god og rund ut [:)]

Aner ikke hvor mye snuppa drikker jeg, men hun drikker nok mindre enn 1 l om dagen ja. Jeg er heller bekymret for at hun drikker litt lite, men nå når hun har vært syk og har hatt feber har hun drukket masse, så virker som om hun regulerer det selv [:)]

Sikkert greit med en tur til legen, om ikke annet enn får å få vite at alt er i skjønneste orden [:D]

Ja, 2 liter lät lite mycket i mina öron iallafall men jag vet inte om det är onormalt heller. Om det skulle vara diabetes så är det troligtvis typ 1 diabetes(den kan man få i alla åldrar)
Typiska symptom är som du sa att de blir törstiga o kissar mycke(o ofta) men även viktnedgång o urinvägsinfektioner är vanliga symptom. Man kan även ibland märka tyngre andning, magsmärtor o att det luktar aceton av andedräkten(men dessa symptom brukar oftast inte vara förens man gått med obehandlad diabetes under en längre period)
Det är de vanligaste symptomen på diabetes(kan en del om diabetes eftersom jag är utbildad inom vård, plus att jag har många med diabetes i släkten)

satt akkurat og leste Foreldre&Barn...her står det:
"Barn mellom 6mnd og 1år behøver rundt èn liter væske i døgnet, mens 3-åringer kan behøve opp til halvannen liter. Sammenlignet med en voksens behov, som er ca 2 liter, behøver barnet altså mer væske i forhold til kroppsstørrelsen.".....

Maten inneholder væske også,f.eks. frukt,joghurt, grøt osv.

Videre står det: "Så lenge barnet virker opplagt, er det ikke nødvendig å telle glass i løpet av en dag. Da er det lettere å følge med på hvor mye barnet tisser..."

Her drikker han sikkert mer en èn liter med vann eller melk.men vil bare ha drikke til maten, sjeldent utenom...

Hømm.. ikke bra .. men håper det ikke er noe tullball da![:)] *krysse fingrene for Mr A*

2-3 flasker melk for dagen.. vi fyller de til 280 ml, men er ikke alltid han drikker alt. Og så drikke til hvert måltid og så er han veldig glad i å drikke fra min flaske med sånn tutt på![:D] Men tror det bare er mer for morro enn fordi at han er tørst [;)]

Drikker masse her skal vi se er 150ml i en kopp så kanskje 6 kopper om dagen + en flaske mme 200ml ca

1,1 liter..

Har også tenkt han er veldig tørst, tenkt å få tatt bl.s test neste legebesøk..[:)]

Back
Topp