Hvor mye drikker dere?

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Var på et hovslager kurs (har med hest å gjøre) i går, og på vei hjem kjente eg at eg fikk rier.. Med 10 min mellom... Varte i et minutt og var drit vonde.. Etter en time så ringte eg til legevakten og fikk konstantert at det ikke var kynnere.. Ventet litt til, før vi reiste inn på sykehuset der vi måtte ta en sjekk.. Riene hadde da roet seg heldigvis :) og oppdaget da at beina mine var blitt elefant store.... Helt sykt... Fikk tatt det opp med legen der inne, og spørte og etter råd angående ødem i beina.. Men fikk til besjed at eg skulle ikkje drikke mer enn 1,5 liter vann om dagen.. Det har vert trend å drikke mye mer, og er man tørst skal man drikke det som kroppen vil ha utover 1,5 liter... Men ikkje mer enn det... Hadde nyere forskning funnet ut av... Da det vist er en del som kommer innom sykehuset pga nettop at de har drukket for mye.. Kor mye drikker dere? Og kor mye er dere rådet til å drikke?? Ps. Riene roet seg og alt var fint:)

Oioi, så skummelt! Bra riene roet seg da, er enda tidligere enn man ønsker å få noen baby.

Jeg har ikke fått noen råd, men prøver å passe på å drikke jevnt utover dagen. Har lett for å bli tørst om kvelden, og da vet man jo hva som kommer om natta :p drikker sikkert et par liter, ja.

Med begge tidlegare svangerskap har eg hatt svangerskapsforgiftning. Begynte i uke 35. Då fekk eg beskjed om å drikke max 1 liter!

Ja, skummelt med rier plutslig... Håper hun holder seg inne litt til :-) oki, takk for svar... Ja, er igså veldig tlrst på kvelden..men utrolig nok har eg ikkje måttet opp en eneste natt enda... Men går gjerne på do hele dagen :-)

Tror jeg heller drikker forlite :p kanskje 1 liter maks til dagen.

Godt riene roet seg, håper de holder seg vekke en stund til.

Høres skummelt ut! Føler jeg drikker for lite. Alltid sykt tørst på kvelden. Ante ikke at man kunne drikke for mye.

Ikke peiling... liksom ikke tenkt på det. Drikker når jeg er tørst og har ikke noe måling på det.

Tror Eg drikker enten lite eller mye

Drikker ikke mye men drikker oftere på smått for å holde kroppen i gang. og drikke ikke mye det er pga at jeg hovner mer når drikker masse . .
Så en skal ikke overdrive ;)

Oida, så bra det stoppet opp og at du kom deg til legen. Visste ikke at det var noe grense for hvor mye vann man skal drikke. Jeg er veldig dårlig på å drikke. Drikke aldri over 1l om dagen. Ligger vel på 4-6dl i løpet av en dag.

Er så tørst, og får lett hodepine hvis jeg ikke drikker, så går helt sikkert ned et par liter her om dagen :)

Prøver å drikke mye. Har drikkeflaske på jobb, så når jeg er innom arbeidspulten blir det fort en slurk eller tre ;)

Mente han at riene kom fordi du drakk for mye, eller var det et helt annet problem?

Vet ikke helt hvor mye jeg drikker i løpet av en dag. Det varierer nok veldig, men halvannen liter er nok omtrent det jeg får i meg i løpet av en arbeidsdag, og så kommer det jeg drikker om kvelden i tillegg. Tisser HELE tiden, men har ikke hatt spesielt hovne bein enda.

Tror jeg drikker rundt 2 liter daglig og da snakker vi kun vann. Får i meg annen væske oxo som melk og saft. Føler jeg er inne i en tørsteperide nå, men har ikke noen spesielle tegn på ødem :happy:

Tipper jeg drikker rundt 1 liter til dagen, drikker hvertfall ikke mye.

Mente han at riene kom fordi du drakk for mye, eller var det et helt annet problem?

Vet ikke helt hvor mye jeg drikker i løpet av en dag. Det varierer nok veldig, men halvannen liter er nok omtrent det jeg får i meg i løpet av en arbeidsdag, og så kommer det jeg drikker om kvelden i tillegg. Tisser HELE tiden, men har ikke hatt spesielt hovne bein enda.

Må da være vannet i kroppen legen refererte til?

nei, korfor riene kom er usikkert... :-) kna vere stress relatert også... men pga vann i beina (beina såg ut som tømmerstokker) så sa legen at npr man var gravid skulle man ikke drikke over 1,5 liter kver dag... og eg har liksom alltid fått hlrt at man skal drikke mye... men nå var det liksom sånn at man skulle drikke når man var tørst bare :-) så ble nyskjerrig på ka andre gjorde :-)

nei, korfor riene kom er usikkert... :) kna vere stress relatert også... men pga vann i beina (beina såg ut som tømmerstokker) så sa legen at npr man var gravid skulle man ikke drikke over 1,5 liter kver dag... og eg har liksom alltid fått hlrt at man skal drikke mye... men nå var det liksom sånn at man skulle drikke når man var tørst bare :) så ble nyskjerrig på ka andre gjorde :)

Har og hørt det samme, og at særlig hvis man har vann i kroppen skal man drikke fordi vann fordriver vann. Ikke lett å vite hva som er rett når legene sier forskjellige ting.

Back
Topp