Hvor mye drikker dere?

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Var på et hovslager kurs (har med hest å gjøre) i går, og på vei hjem kjente eg at eg fikk rier.. Med 10 min mellom... Varte i et minutt og var drit vonde.. Etter en time så ringte eg til legevakten og fikk konstantert at det ikke var kynnere.. Ventet litt til, før vi reiste inn på sykehuset der vi måtte ta en sjekk.. Riene hadde da roet seg heldigvis :-) og oppdaget da at beina mine var blitt elefant store.... Helt sykt... Fikk tatt det opp med legen der inne, og spørte og etter råd angående ødem i beina.. Men fikk til besjed at eg skulle ikkje drikke mer enn 1,5 liter vann om dagen.. Det har vert trend å drikke mye mer, og er man tørst skal man drikke det som kroppen vil ha utover 1,5 liter... Men ikkje mer enn det... Hadde nyere forskning funnet ut av... Da det vist er en del som kommer innom sykehuset pga nettop at de har drukket for mye.. Kor mye drikker dere? Og kor mye er dere rådet til å drikke?? Ps. Riene roet seg og alt var fint:-)

Drikker når jeg er tørst :) holder ikke styr på hvor mye det er og ingen som har sagt noe om hvor mye jeg bør drikke heller

Oki :-) takker for svar :-) eg har alltid fått beskjed av folk å drikke mye, siden kroppen trenger det, og for at man skal ungå vann i beina også.. Jo mer man drikker jo bedre slik at kroppen får rense ut... Men det stemmer ikkje lenger sa de... Så ble litt paff og lurte på om flere har opplevd det samme

Oki :-) takker for svar :-) eg har alltid fått beskjed av folk å drikke mye, siden kroppen trenger det, og for at man skal ungå vann i beina også.. Jo mer man drikker jo bedre slik at kroppen får rense ut... Men det stemmer ikkje lenger sa de... Så ble litt paff og lurte på om flere har opplevd det samme

Jeg drikker nok mange liter PR dag. Har ei flaske som tar 750 ml, og jeg tømmer den minst tre ganger om dagen, pluss at jeg drikker til måltider og ellers. Men jeg har vært sykt tørst i dette svangerskapet...

Har ei contagio flaske som SKAL drikkes hver dag med vann. Den tar vel kanskje 6-7 dl. Hvis jeg begynner på flaske nr 2 er det en god dag :) utenom den flasken drikkes det brus/kaffe/the/juice alt etter hva jeg har lyst på

Ligger på rundt 1,5-2 l. På sløve dager er jeg nede på 1l, men da får jeg fort vondt i hodet. Går mest i vann, melk og juice.

Så bra at det gikk fint med deg! :)

Ligger lett på 3L hver dag. Aldri hørt at man skal holde seg til 1,5l i døgnet :o Da kommer jeg til å tørste :p

Drikk det du føler, men unngå salt er det lege og jm har sagt til meg ang. ødem. Drikker rundt 2 L, men varierer.

Fikk du rier?! Jeg regner med de sjekket blodtrykket og urinen din?

For et utrolig merkelig svar du fikk. Altså, jeg har også hørt at det er oppskrytt å drikke mye vann og at kroppen trenger ca 2 L til dagen (inkl væske i mat og annen drikke og avhengig av størrelse og hvor aktiv du er), men at du skulle få så utrolig hevelse i beina for at du har drukket for mye vann, høres helt merkelig ut! Kan forstå det hvis du drikker enorme mengder, hvor mye drikker du da?

Jeg drikker når jeg er tørst, holder ikke tellingen, men tror heller jeg drikke litt lite enn for mye.

Max 1 liter

Drikker rundt 0,5-1 liter vann for dagen.
Pluss melk, juice, brus osv.

Fikk du rier?! Jeg regner med de sjekket blodtrykket og urinen din?

For et utrolig merkelig svar du fikk. Altså, jeg har også hørt at det er oppskrytt å drikke mye vann og at kroppen trenger ca 2 L til dagen (inkl væske i mat og annen drikke og avhengig av størrelse og hvor aktiv du er), men at du skulle få så utrolig hevelse i beina for at du har drukket for mye vann, høres helt merkelig ut! Kan forstå det hvis du drikker enorme mengder, hvor mye drikker du da?

Jeg drikker når jeg er tørst, holder ikke tellingen, men tror heller jeg drikke litt lite enn for mye.
BEklager sent svar... har vert så sliten, og ikkje i form.. samt dattra har hatt bursdag, så det lille overskuddet har gått med til å lage til bursdags besøk for hun :-) drikker vel ca 1,5 til 2 liter noen dager... mens noen andre dager kanskje bare en liter... korfor det var komt masse vann i beina aner eg ikkje... fikk vite at det var helt normalt, (enda de såg ut som to tømmerstokker) og at eg ikkje måtte drikke mer enn 1,5 liter... har liksom alltid hørt at enn skal drikke mye.. og ser nå at flere drikker ca det samme som meg :-)

Ligger lett på 3L hver dag. Aldri hørt at man skal holde seg til 1,5l i døgnet :eek: Da kommer jeg til å tørste :p
Ojj såppas...:-o fikk grei beskjed at det var noe man ofte sa før, og var gått vekk i fra.. men som sagt, så skulle man drikke når man var tørst og ikkje utenom, bare for å drikke :-) spiser du mye salt? igjen, beklager for sent svar...

Ojj såppas...:-o fikk grei beskjed at det var noe man ofte sa før, og var gått vekk i fra.. men som sagt, så skulle man drikke når man var tørst og ikkje utenom, bare for å drikke :-) spiser du mye salt? igjen, beklager for sent svar...
Nei, prøver å spise lite salt. Spesielt nå som jeg er gravid, for jeg orker ikke å ha så mye vann i kroppen som jeg hadde sist. Det er rett og slett bare godt med vann :p

Var på omvisning på sykehuset forrige uke, og der sa de at vi burde drikke 2-3 liter pr dag. Er vel som alt annet individuelt, men dette var da mest med tanke på hodepine o.l. Ang vann i kroppen har jeg aldri fått noen info om hvor mye som bør drikkes.

Nei, prøver å spise lite salt. Spesielt nå som jeg er gravid, for jeg orker ikke å ha så mye vann i kroppen som jeg hadde sist. Det er rett og slett bare godt med vann :p
Ja,vann er godt :-) har vert helt hekta på kaldt vann i denne graviditeten... og gjerne med isbiter:-):-)

Var på omvisning på sykehuset forrige uke, og der sa de at vi burde drikke 2-3 liter pr dag. Er vel som alt annet individuelt, men dette var da mest med tanke på hodepine o.l. Ang vann i kroppen har jeg aldri fått noen info om hvor mye som bør drikkes.
Såppas ja... merkelig at de sier forskjelligt... men kan være noen henger igjen på det "gamle" med å drikke mye? haukeland er jo nest største sykehuset i landet mener eg, så regner med de har peiling.. men kan også vere pga vannet i kroppen at hun sier 1,5 liter?

Back
Topp