Hvor mye drikke får babyene? :)

Her drikker han ca 200ml med melk per døgn. Men drikker vann til hvert måltid :) tok litt tid å lære han å drikke vann, men nå drikker han masse vann :D du kan jo prøve det vi gjorde.. Vi bare tilsatt en skje mme pulver i vannet, og etter å ha drikki utvannet melk noen ganger, drakk han lett vann etterpå :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Er usikker på mengde selv. Har prøvd å Google både menge melk og mengde væske flere ganger men uten hell. Si i fra om du får svar fra hs :)

Fant en skolebok fra sykepleien, der står det at barn under 10 kg skal ha en dl per kg :) Inkludert det som er i maten.. Jeg regner meg da frem til at hos oss det er 1 dl i hver grøtporsjon ( to for dagen), en dl i ett middagsglass (ett for dagen) og en dl i hver fruktporsjon (2 for dagen) , så han skal drikke rundt 3 dl vann/mme for dagen :D

Jeg ammer og gir vann til mat. Lager også grøten på vann. Hun ammer et par måltider på kveld og natt, men det blir så lite amming på dagtid at jeg begynner å lure på om jeg skal lage grøt på mme. Noen andre som gjør det samme? Jeg har jo absolutt ingen kontroll over hvor mye morsmelk hun får i seg på en dag :(

Er det jeg og har vært så usikker på, har ammet alt han drikker frem til nå, men vet jo ikke hvor mye det er :/ Men i forrige innlegget mitt skrev jeg hva jeg har regnet ut at han må drikke i forhold til hva han spiser :D

Godt å se at flere slumper litt ;)

Slumper på grøten her også ;) prøvd å måle opp 1 dl en gang for å se, og det ble mye mer grøt enn mini spiser :p

Sent from my iPad using Tapatalk

Han drikker rundt 500 ml mme. Ikke store vannmengden han har i seg, men det blir jo litt til måltidene.

Snakket med hs som var innom på babycafeen i dag. Hun sa de bør drikke 5-600ml mm/mme i døgnet. Vann som tørstedrikke ved siden av om de vil ha.

• Liker
Reactions: BMC
Slumper på grøten her også ;) prøvd å måle opp 1 dl en gang for å se, og det ble mye mer grøt enn mini spiser :p

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg visste ikke at det er oppskrift på grøten før jeg leste det her :p

Her drikker hun + - 400 ml mme daglig. Og så får hun vann i løpet av dagen. Har ikke peiling på hvor mye vann, men hun får iallfall vann til to av fire måltider. Litt utenom også :)

Juhu, i dag drakk han nesten 2 dl babyjuice til sammen fra ett glass :D Mye søl, men det får gå ;)
Takk for hjelpen jenter, nå vet jeg litt mer om hva jeg skal prøve å få i gutten :)

Back
Topp