Hvor mye delte/deler du med dine foreldre?

Nienor__

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Litt inspirert hjemmefra her nå. Mamma fikk nylig vite at min lillebror (15 år) har debutert seksuelt. Han har jo selvfølgelig ikke sagt noe om dette, og han vet ikke at vi vet. Jenta han debuterte med er nemlig veeldig åpen med sin mor, som fortalte det til mamma (de er kolleger).
Hvor åpne var dere med deres foreldre i ungdomstida, fortalte dere slikt? Jeg har et nært forhold til mamma selv, men sex og slike tema har jeg aldri ville snakke med henne om.
 
Jeg har alltid hatt en veldig nært og åpent forhold til mamma, og vi har snakka om det meste. Men jeg fortalte henne ikke at jeg hadde debutert seksuelt, bare at jeg skulle starte på p-piller [emoji12] tror hun skjønte tegninga når jeg også ville overnatte hos min daværende kjæreste etter vi hadde vært sammen en stund. Vi hadde egentlig ikke noen samtaler om sex, hun sa bare til meg når jeg var ca 16 år, at hvis jeg skulle bli gravid så måtte jeg ikke være redd for å si det til henne osv, og at hun alltid ville støtte meg :)
 
Kom forresten på at min ex derimot fortalte sin mor at vi hadde hatt sex, så hun tok en litt mer inngående samtale om temaet med meg! Herregud det var flaut...! Men hun var jordmor og tidligere helsesøster, så tror det var veldig naturlig å snakke om for henne [emoji23] meg derimot... grøss [emoji23]
 
Jeg har alltid hatt en veldig nært og åpent forhold til mamma, og vi har snakka om det meste. Men jeg fortalte henne ikke at jeg hadde debutert seksuelt, bare at jeg skulle starte på p-piller [emoji12] tror hun skjønte tegninga når jeg også ville overnatte hos min daværende kjæreste etter vi hadde vært sammen en stund. Vi hadde egentlig ikke noen samtaler om sex, hun sa bare til meg når jeg var ca 16 år, at hvis jeg skulle bli gravid så måtte jeg ikke være redd for å si det til henne osv, og at hun alltid ville støtte meg :)
Akkurat det samme her. Veldig nært forhold, men ett sted går grensen. :)
 
Kom forresten på at min ex derimot fortalte sin mor at vi hadde hatt sex, så hun tok en litt mer inngående samtale om temaet med meg! Herregud det var flaut...! Men hun var jordmor og tidligere helsesøster, så tror det var veldig naturlig å snakke om for henne [emoji23] meg derimot... grøss [emoji23]
Haha! Det hørtes fryktelig flaut ut!

Har eit nært og godt forhold til mamma og pappa eg og, men akkurat det der treng dei ikkje blande seg i.
 
Kom forresten på at min ex derimot fortalte sin mor at vi hadde hatt sex, så hun tok en litt mer inngående samtale om temaet med meg! Herregud det var flaut...! Men hun var jordmor og tidligere helsesøster, så tror det var veldig naturlig å snakke om for henne [emoji23] meg derimot... grøss [emoji23]
Hahah så pinsamt . Ohh eg hade blivit röd som en tomat
 
Jeg var veldig åpen til mine foreldre om det meste da jeg var yngre :) pappa var den som hadde sex, gutter og prevensjon samtalen med meg [emoji23]
Husket han sammenlignet gutter/menn med tog, uten at jeg helt skjønte hva han mente :p
Mens nå er jeg litt mer nøye på hva jeg sier til dem, da jeg har fått noen svar jeg ikke syns noe om.
 
Aldri vært spesielt åpen eller delt mye med dem. Jeg deler fortsatt ikke noe jeg ikke kan dele med hvemsomhelst, mamma er utrolig stressa og henger seg opp i alt, klarer å få enhver situasjon dramatisk og til å dreie seg om henne. Jeg har flere venninner jeg heller deler ting med enn henne
 
Kom forresten på at min ex derimot fortalte sin mor at vi hadde hatt sex, så hun tok en litt mer inngående samtale om temaet med meg! Herregud det var flaut...! Men hun var jordmor og tidligere helsesøster, så tror det var veldig naturlig å snakke om for henne [emoji23] meg derimot... grøss [emoji23]


Haha, det kan jeg tenke meg var rimelig kleint ja! Har en farmor som godt kunne gjort det samme, finnes ikke flau over noen ting. Men hun er(var) sykepleier så da får man vel et litt annerledes forhold til kropp.
 
Snakker om det meste, alltid gjort. Men ALDRI om sex, guri.. Noe må man ha for seg selv :D
 
Har aldri snakka om sex med de, men pappa fant ppillebrettet mitt da jeg var 15 så han følte vel han måtte ta en liten samtale, som var veldig ubehagelig for både han og meg :p Eneste min mor har sagt var etter at jeg og sambo ble sammen da jeg var 15, "jeg skal ikke ha noen unger springende rundt her" haha :p
 
Back
Topp