hvor mye brus til 20 pers?!

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Jeg skal planlegge en alkoholfri sammenkomst for 20 stk, og har ikke peiling på hvor mye brus (eller andre alkoholfrie drikker) som trengs til 20.
Noen som har peiling?
En venninne skal til Sverige uansett nå i formiddag og kunne plukke det opp for meg, men jeg aner ikke hvor mye jeg skal be henne om å ta med :p

Tips? :D

Tenk en halvliter til hver. Så kanskje et par flasker mer, siden noen drikker en halvliter og litt til, mens andre kanskje drikker kun ett glass.

Om hun kjøper brett med 0,33l bokser ville jeg regnet to bokser til hver, pluss litt ekstra. Spørs jo litt hvor lang denne sammenkomster er, er det mat, kaker, flere serveringer? Og er et sommerstid og varmt så er man gjerne mer tørst.

Går nok fort en halv liter pr stk. Er jo bare ett par glass.... Men er selv dårlig på beregning ;)

Men er jo ikke det værste å ha rester av for holder seg jo lenge...

Lurt å sette frem litt vann også så drikker nok kanskje noen det også ;)

1 liter per person regner jeg.

Om man får tak i brett med bokser ville jeg kjøpt så mange det er plass til i bilen ;)
De holder jo lenge, så jeg ville nok kjøpt et par brett hver med cola zero og pepsi max, to-tre med Ramlösa i ulike smaker, og kanskje noe sprite, fanta og evt "sukkercola". Worst case har man stående rester etterpå, her i huset er det hvertfall ikke noe problem å bli kvitt i løpet av noen uker :)

2-3 bokser pr person ja. Avhengig av varighet på arrangementet selvsagt, dess flere timer, dess mer.

først middag, så kaker, så snacks utover kvelden.... da drikker i alle fall jeg mer enn tre bokser vil jeg tro. om det bare er den "snacks utover kvelden" eller "middag og kaker" går det mindre, da 2-3 ja

Jobber på resturant. Det pleier å gå 2 flasker pr. Pers hos de fleste. Men kommer ann på folka er det det vi kaller "sunne" folk så deler de kanskje 2 en brus på deling. Da er det 0,5l flasker

Det spørs jo også om det er kaffi å få, og hvor stor andel av folkene som drikker kaffi.

Altså, typen "sammenkomst" er rett og slett veldig avgjørende.

Vi hadde trolig flere 15 liters flasker enn folk her i fjor sommer, og da var det "vil du ha noe annet enn brus utpå kvelden så ta det med selv",

Men da hadde vi altså mat (grill), og kake/dessert, ungene fikk være oppe til de ba om å få legge seg, noen dro hjem og den siste gjengen, en god gjeng, satt ute og spiste potetgull og drakk noen brus og noen vin og sikkert noen øl til klokka var..... var det to eller fire?

Det blir noe helt annet forbruk av brus til det (og enda mer om vi ikke hadde åpnet for vin) enn type barnedåp med koldtbord, kaffi og brus, dessert med kaffi og brus og så går alle hjem.

Jeg drikker 1-2 glass brus selv. Noen ganger drikker jeg bare vann og evt en kopp kaffe/te.

Back
Topp