Hvor mye bruker dere på dåp/navnefest?

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Vi skal ha navnefest for lille neste helg. Jeg så for meg at jeg skulle klare å fixe dette veldig billig uten å egentlig anstrenge meg noe, men jammen tok jeg feil..

Jeg får lite penger i mnd da jeg av ulike grunner ikke kan jobbe, men vil likevel ikke si jeg har dårlig råd da jeg er veldig flink med penger og bruker stort sett aldri noe på meg selv. Tenkte derfor at penger ikke var noe stort problem nå som vi først skulle lage en liten fest.
Har allerede brukt mange, mange tusen og da har jeg ikke engang begynt å handle inn mat. Er helt sjokkert over hvor mye penger jeg har brukt. Vi er foressten ca 30 stk

Hvor mye bruker dere på de ulike tingene? Her ser det slik ut:
Lokale - 1500 kr
Kaker fra konditori/bakeri - 4500 kr (dette er nesten flaut, men mor på begge sider ville hjelpe å betale for å få slike kaker)
Pynt og innbydelser - 2000 kr
Mat- håper det ikke blir mer enn 2000 kr, men ikke starter på dette enda
 
Ser jeg har skrevet penger overalt haha! Sånn går det når man skriver innlegg og henger opp klær samtidig - litt distrahert kanskje
 
Lokalet dekker svigermor, maten dekker svigerfar, invitasjoner ble sendt på facebook [emoji14] dåpskaken blir bestilt gjennom noen bekjente så vi får den fra ett av Bergens største bakeri til 80% rabatt, og familiene våre baker endel kaker.. Og svigermor skal hjelpe meg med å lage til blomsterdekorasjonene, og så resten av bordpynten ble kjøpt i USA.... Såååå, vi slipper billig fra det når alt kommer til alt....
 
Vi skal ha navnefest for lille neste helg. Jeg så for meg at jeg skulle klare å fixe dette veldig billig uten å egentlig anstrenge meg noe, men jammen tok jeg feil..

Jeg får lite penger i mnd da jeg av ulike grunner ikke kan jobbe, men vil likevel ikke si jeg har dårlig råd da jeg er veldig flink med penger og bruker stort sett aldri noe på meg selv. Tenkte derfor at penger ikke var noe stort problem nå som vi først skulle lage en liten fest.
Har allerede brukt mange, mange tusen og da har jeg ikke engang begynt å handle inn mat. Er helt sjokkert over hvor mye penger jeg har brukt. Vi er foressten ca 30 stk

Hvor mye bruker dere på de ulike tingene? Her ser det slik ut:
Lokale - 1500 kr
Kaker fra konditori/bakeri - 4500 kr (dette er nesten flaut, men mor på begge sider ville hjelpe å betale for å få slike kaker)
Pynt og innbydelser - 2000 kr
Mat- håper det ikke blir mer enn 2000 kr, men ikke starter på dette enda

Det blir fort mye penger når man skal organisere noe. Slik er det her, og vi er kun 10 voksne og 3 barn.
Lokaler: Gratis, for vi har det hjemme
Mat: Catering, blir ca 2500 kr.
Kaker: Bestilt dåpskake til 750 kr. Baker ellers selv, så det blir ikke så dyrt.
Pynt: Handlet bordpynt, bordkort og diverse til ca 750 kr
Blomster: Bestiller tre små dekorasjoner, vet ikke prisen, men husker jeg syns det kostet litt med nr 1
Innbydelser: Det ble ikke dyrt... Kanskje 200 kr.
Klær: Sendt bunadskjorte på renseriet for vask og stryking. Koster 350 kr cirka. Ellers har vi dåpskjole, storesøster har bunad som passer, og vi bruker opp igjen den kjolen storesøster hadde på seg på dåpsdagen da dåpskjolen er tatt av.

Også blir det en tur på butikken og handle brus, kaffe etc, så si mellom 500-1000kr der og da...
 
Vi har ikke bestemt oss enda for om vi vil ha navnefest. Men tror uansett det kun hadde blitt hjemme med noe enkel middag og kaker, på samme måte som vi feirer bursdag. Har stor familie på begge sider, så pleier å være rundt 40 gjester. Når vi handler inn på butikken blir det fort 3000kr i matvarer. Blir ingen voldsom pynting eller innbydelser. Viktigste for meg er å samle familien og at jeg skal stresse minst mulig med det[emoji5]
 
Vi har gratis lokale
Kjøpt inn kjøttdeig på tilbud. lager lassange, biffkaker, og kjøper kyllingvinger og reker. Må kjøpe mye brød og smør. Ca 2000/2500
Dåpskaken 1800
Kjøpt 1,5 liter flasker med brus så gått kanskje 1000 kr der
Kaffe og te: 120
Kaker baker andre til oss :)
Kjøpt kubbelys 3 for 79 (kjøpte 9) og en.senere
Kjøpte løper 170
Kjøpt pynt 3-400 brukt ebay og her hjemme.
Skal kjøpe gavekort til de som hjelper på kjøkkenet 700
Så det blir jo mye.. Men kjøpt ting litt etter litt. Vi blir 46 og skal ha restemat neste dag med venner. Mulig det er summer jeg ikke har hatt med
 
Vi kommer til å ha det hjemme i slutten av august. Skal grille eller ha gryterett. Kommer til å be noen om å bake med seg kake, og lage noe selv. Blomster blir fra naturen. Invitasjoner lager jeg selv med dataen og printeren :) Vet ikke hvor mye penger vi kommer til å bruke.
 
Usikker på hvor mye vi kommer til å bruke, men vi slipper billig unna håper jeg. Er rundt 20-25 stk inkludert barn.
Lokale: gratis
Dåpskake: 4-600 kr (noe usikker da vi bestilte den i påska). Betaler bare prisen på varene da det er venninne av mamma som skal bake.
Mat: Skal ha koldtbord, men mamma driver catering så hun ville stå for maten.
Kaker: Det vil heldigvis familien lage, så lager vi en selv.
Innbydelser: 200,- Vi laget og printet ut selv
Pynt: satser 500-1000kr.
Blomster: Blir kun innkjøpspris da svigerinne gjerne ville lage dekorasjonene.
Klær: Vi har dåpskjole i familien som skal brukes også bruker vi kjolen søskenbarnet brukte i sin dåp til festen :)
 
8000 på mat
1500 på lokale
1000 på pynt
Gidder ikke innbydelser, men takkekort blir ca 500kr

Kaker tar gjestene med, kaffe får vi gratis :)

Dåpskjolen går i familien :)
 
Vi hadde det hjemme så gratis lokale. Min mor laget gryterett. Dåpskake bestilte vi hos baker, resten laget jeg selv. Svigermor laget dessert og salat. Kjøpte blomster som jeg satte sammen selv i ulike små vaser og noen større på gavebordet og stuebord. Brukte noe av pynten jeg hadde fra før på bordet og kjøpte inn noe nytt. Lang nok duk lånte jeg. Dåpskjolen går i arv i familien. Brukte da tilsammen 5000kr på all mat, pynt, blomster, bordkort, kaker og kaffe/brus. Var 14 stk.
 
Vi blir 20 stk (hvor av 6 er barn i alderen 2mnd til 5 år) og skal ha det hjemme. Vi skal ha koldtbord og lager noe mat selv, og så lager mamma, svigermor og svigerinne noe. Kjøper dåpskake og regner med 6-800kr på det, og så baker jeg et par kaker/dessert, og det samme gjør mamma og svigermor (eller svigerinne). Te og kaffe har vi i skapet, men må kjøpe noen flasker brus/farris. Dåpskjolen går i familien og jeg har kjøpt ny kjole til alle tre jentene på salg i vinter. Jeg og mannen har vel noe i skapet :p Lagde enkle invitasjoner selv, har kjøpt noen kubbelys og en bordløper, men har hvite duker fra før. Skal lage bordkort selv, så har kjøpt noen scrappeark, men har annet utstyr fra før. Så det blir jo litt penger totalt, men vi sparer også på å delegere litt matlaging/kakebaking og at vi har det hjemme f.eks. :)
 
Back
Topp