Hvor mye bruker dere på brød i måneden?

Agnete

Forumet er livet
Synes det går så mye brød i måneden, der alle har med nister og to måltider hjemme består av brød!
Vi har satt oss ned å regnet på bare utgifter på brød i måneden og vi bruker over 600 kroner :o
Jeg skulle gjerne bakt, men ingen i huset liker hjemmebakt brød! Så vi bestiller brød hos bakeren å fryser ned!

Vi bruker nok i gjennomsnitt 6-700 kr på brød og knekkebrød i mnd. Mye penger, men det er jo mange måltider også :)

Aner ikke.. koster vel i snitt rundt 40 kr for et brød her jeg bor. Men er flinke til å benytte oss av 3 for 2 på obs og når de ellers har tilbud.. Baker i perioder, men dessverre ikke så ofte. Ellers spiser vi mye havregryn og havregrynsgrøt, da merker man at det ikke er så dyrt som da vi kun spiser brød..
Går ca 1 brød om dagen om vi kun spiser brød, så blir jo dyrt..

Vi fant ut at det var genialt å kjøpe 123brød!!
Vi tilsetter bare gjær så er det hele nesten ferdig. Vi bruker en pakke i uka som er 2 brød.. Hver pose koster 11kr så det blir vel ca 44kr da!

Jeg spiser ikke det brødet fordi jeg holder meg unna hvetemel så jeg spiser mest havregryn og frukt. Går jo kroner der og- men anbefaler 123-brød!! :D

Vet ikke hvor mye vi bruker, men vi har 1 brød i 2 dager(unga får alle måltider untatt frokost i bhg), i helger så har vi et brød i en dag.

Vi kjøper 2 brød i måneden ca. Bare guttungen som spiser

Aner ikke.. koster vel i snitt rundt 40 kr for et brød her jeg bor. Men er flinke til å benytte oss av 3 for 2 på obs og når de ellers har tilbud.. Baker i perioder, men dessverre ikke så ofte. Ellers spiser vi mye havregryn og havregrynsgrøt, da merker man at det ikke er så dyrt som da vi kun spiser brød..
Går ca 1 brød om dagen om vi kun spiser brød, så blir jo dyrt..

Vi burde være flinkere til å spise litt grøt vi også! Det er jo sunt og godt :)
Det går minst ett brød om dagen her også og det blir jo en del i uken :o

Vi fant ut at det var genialt å kjøpe 123brød!!
Vi tilsetter bare gjær så er det hele nesten ferdig. Vi bruker en pakke i uka som er 2 brød.. Hver pose koster 11kr så det blir vel ca 44kr da!

Jeg spiser ikke det brødet fordi jeg holder meg unna hvetemel så jeg spiser mest havregryn og frukt. Går jo kroner der og- men anbefaler 123-brød!! :D

Hvordan blir den? Har prøvd noen ferdig pakker før og de blir så tørre når vi fryser de, så ingen liker hjemmebakt. Her må det være ferskt brød hver eneste dag, om ikke vil ingen ha det i niste eller til frokost :)

Hvordan blir den? Har prøvd noen ferdig pakker før og de blir så tørre når vi fryser de, så ingen liker hjemmebakt. Her må det være ferskt brød hver eneste dag, om ikke vil ingen ha det i niste eller til frokost :)

Har du vurdert brødbakemaskin? Da kan dere stå opp til nybakt brød hver morgen :)

Når jeg kjøper brød går det fort faktisk 800kr i brød pr mnd. Prøver å være flink å bake. Tar en bakedag og baker 8-12 brød da har vi lenge. Hjemmebakt varer lenger enn kjøpe brød.

Ca 100 kr ;-)
Kjøper da 6 brød på Coop obs, fryser ned og tar opp et halvt brød en gang iblant.

Føles ferske ut hele tiden :-D
Men nå er det mest snuppa som spiser brød

Synes det går så mye brød i måneden, der alle har med nister og to måltider hjemme består av brød!
Vi har satt oss ned å regnet på bare utgifter på brød i måneden og vi bruker over 600 kroner :o
Jeg skulle gjerne bakt, men ingen i huset liker hjemmebakt brød! Så vi bestiller brød hos bakeren å fryser ned!
Syns ikke det var så mye. Det kan ligne på mannens brødbudsjett alene. Men hva kan man gjøre når det er 4 brødskiver til frokost hver dag, og hvertfall 8 til lunsj :O haha

Bruker de ferdige brødmelpakkene. Har i vann og gjær, elter og steker 3 store brød i uka av 2 pakker melblanding.
Når de er kalde deler e brødene i 2 og fryser de.
Har bestandi ferske og saftige brødskiver i hus. Så blir vel sånn ca 150 kr i mnd for brødmel.

Jeg baker 4 brød per uke og fryser de ned halve. Syns de er gode ett par dager da. Har aldri regnet på prisen. Men ca 100 kr mnd :)

Maks 200kr, kun ungene som spiser brød her. Vi voksne vil ha nystekte rundstykker om vi spiser brødmat. Ikke noe billigere det da, men prøver å bake litt selv.

Vi kjøper som oftest kneipp, ellers baker jeg selv så bruker veldig lite penger på det :)

Back
Topp