Hvor mye bruker dere på bil i mnd?

Zmiley

Andre møte med forumet
Jeg vurderer sterkt og kjøpe meg en bil nå til høsten. Er blitt alene nå, og husker ikke og tenkte ikke over hvor mye jeg og x'n brukte på bil i mnd..

Kan noen fortelle meg sånn ca? Tenkte å kjøpe meg en billig en, sånn typ 15-30.000..

Det kommer jo veeeldig an på hvor mye du kjører. Noen kostnader har du jo uansett: Årsavgift (litt under 3000), forsikring (varierer), div service/reparasjoner/EU-kontroll...
Så kommer bensin/drivstoff... Og det sier seg jo selv at jo mer du kjører, jo mer koster det! [8D]

Årsavgiften er nesten 3000kr, og så må du ha forsikring. Regner med at du kun tar ansvarsforsikring og ikke kasko på en såpass billig sak, men det koster litt likevel, jeg betalte vel rundt 4000 for ansvar på min gamle i året (og jeg har litt bonus, har bilen stått på deg tidligere eller begynner du på scratch hos forsikringsselskapet?).

De siste årene betalte jeg hhv 10 000 og 16 000[:'(] for å få bilen godkjent på EUkontroll (som er 2.hvert år)+diverse annet som var greit å få fikset. Så med en gammel bil risikerer du litt utgifter [&:]

Og så bensin da, men det kommer jo helt an på hvor mye du kjører og hvor storsluker bilen er.

det er mye[8D] 

4700 i lån, ca.3000-, i diesel +forsikring , årlig kontroll på bilen+oljeskifitng 3000-,og årsavgift på ca.3000-,! Så det utgjør en del i mnd om man regner med alt![:)]

Vi hadde 95000 kr i lån på 3 år, betaler 1800 kr. Også er det forsikring på 500 kr, diesel på 1000-1500 kr og småtterier til noen hundrelapper. Så langt har vi ikke trengt å reparere den (kryss i taket) så ingen utgifter der.

Back
Topp