Hvor mye bruker dere på barna

anines

Elsker forumet
Ja, hvor mye tror du at du bruker per barn i løpet av en måned (utenom mat)? Barnehage/aktivitetsskole, klær/utstyr, aktiviteter osv. Og hvor gammelt/gamle er de? :)

Hm, kanskje 500-1000 kr i snitt. Hun har sluttet på sfo nå som vi er hjemme, og driver ikke med noen dyre aktiviteter. Har aldri regnet på det. Men det er kanskje mer, er jo så mye skotøy og slikt som koster mye.

Bhg mens jeg er i permisjon er gratis, aktiviteter er hun ikke med på dette semesteret og klær/utstyr varierer, maks 1000 kr mnd da og noen mnd ingenting.
Lillebror på 4 mnd ca det samme, han trenger jo en del klær iblant

Hmm, nå gjetter jeg litt her da, men kanskje rundt 1500 kr på 8-åringen. 6-åringen med halvdag sfo, dyrere interesser og mer klær sikkert minst 3500-4000 kr. 1-åringen nesten ingenting, kanskje 2-300 kr.

Ca 4000-4500 i mnd gjerne :) 3000 i bhg, 495 i kostpenger. Så er det alltids et nytt plagg eller to og en ny leke hver mnd :) Kjøper alltid plagg på salg, for neste "sesong" slik at jeg slipper å kjøpe masse på en gang, og dyre nyheter.

For toåringen koster barnehagen ca 3100kr inkludert mat i måneden, i tillegg har vi i perioder gått på småbarnssvømming (1600kr for 10 ganger). Klær og sko varierer veldig, men blir vel fort 3-400kr i måneden i snitt. I tillegg kjøper vi gjerne en bok eller to i måneden (typisk på tilbud da), så da går det nok 1-200kr der også i måneden. Tror derfor 4000kr/mnd sikkert er et greit estimat.

Nå bruker vi sikkert 3000 hver bare på sfo/bhg også går de på kor og håndball. Pluss klær/sko. Så tenker jeg fort vekk 4000 pr barn i mnd.

Tja lillebror er det bhg på 3000 og medisiner stort sett.
Eldste er det ikke så mye, bursdager og slike ting, dansen er 1 gang i halvåret.

1500kr pr barn pr mnd tenker jeg. + barnehage til yngste på ca 3000.

De er 9 og 3 år.
Alt utenom mat, altså klær, sko, leker, idrettsaktiviteter og fritidsting som kino osv...

1 år vi har bare barnraktivitet på 60 kr i mnd til det starter opp et nytt babysvømmekurs til høsten.
Så har vi kanskje 100 til 200 kr i klær... men vi lever ennå godt på arvet klær og klær som vi har funnet på finn.no tidligere

Tipper gjennomsnittlig 3500 på hver, siden de går i bhg/sfo. Noen måneder blir det jo mer, og noen måneder kun regningen på bhg/sfo.

Endelig fekk mannen bruk for den detaljerte oversikta over kva vi brukar pengar på, haha! Her er gjennomsnittlege tal pr mnd i løpet av 2016 for 9-åringen:

Skulemelk 91
Busskort 360
Mobil 150
Teaterskole 367
Klær 453
Sko 237
Kino/teater ca 150
Bøker/blad 50
Gave til bursdagsbesøk 100
Årskort Akvariet 29
Lommepengar 95
Totalt: 2082 kr

Babyen på 10 mnd, gjennomsnitt pr mnd dei siste to:

Spesifikk babymat/mme 700
Stell (bleier, klutar) 200
Klær 600
Flasker/smokkar 50
Totalt: 1550 - men då har vi som du ser rekna med mme og sånt.

Ingen SFO eller barnehage no for tida. Har ikkje tatt med når heile familien feks har vore på burger king.

Det er nok ikke mye.

Barna har fritidsaktivitet en dag i uka hver som er priset til 150 og 550 kroner årlig. Delt pr måned blir dette 15,- og 55,- (regnet da med 10 mnd siden det er sommerferie resten)

De spiser jo mat, men det regner vi ikke egen pris på de. Går ca 5500,- på alle 4 på en måned.

De bruker ikke barnehage eller SFO lenger så det går i 0,-

100,- kroner pr barn i mnd til bursdager (12 av hver kjønn i klassen deres, så blir 11 bursdager i året hvor vi gir 50,-)

De får ikke lommepenger enda, ikke bruker vi noe på blader og leker fast. Det er mer en 50 lapp 1-2 ganger i året. Kino eller lignende aktiviteter er så sjelden at ikke noe kan settes av.

Klær kan vi sikkert sette 1000 pr mnd på, så jevner det seg ut om vi gjør storinnkjøp ved sesongstart.

Billig i drift de ungene mine kjenner jeg nå etter å ha lest gjennom kommentarene over....

Back
Topp