hvor mye brød når de er 8-9 mnd?

ElinR

Betatt av forumet
Hvor mye brød til ett måltid spiste babyene deres da de var 8-9 mnd?

Storebror begynte med brød når han var 7 mnd, og han elsket det, men vet ikke helt hvor mye han spiste.

Lillesøster er 9 mnd, og hun spiser bare noen få smakebiter pr. dag.. Hun har brekt seg hver gang, men går bedre nå :)

frokost, lunsj og kvelds.. Ville ikke ha grøt.. spiste mellom 1 og 2 skiver.. 

For å si det sånn; Han var 7 mnd gammel da han raste fordi han ikke fikk knekkebrød som søsteren.. spesielt barn jeg har! ;)

Min har ikke begynt med det fast enda:) Har ikke hjerte til å kutte ned på grøten, for den elsker han. Så når han får er det som et mellommåltid. Littegrann bare - 1/4 skive kanskje:) Har ikke gitt han så lenge heller. Noen uker bare siden jeg prøvde første gang:)

Jeg ga til han ikke ville ha mer.. han har aldri vært noen storspiser, så han fikk til han ble mett og da han ble det takket han for maten ved å kaste resten i gulvet...emoticon . alt fra 1-4 skiver.. 

ville ikke ha brød enda, han spiste 1-2 spiseskjeer grøt.

jeg tenker max en skive for en så liten kropp. kosholdet til babyer skal hovedsakelig bestå av morsmelk fram til de er 1 år (altså mer melk enn fast føde), så om ungen er mer sulten ville jeg gitt mer melk til ett måltid.

Det var vel ved 8 mnd at mi nektet mer grøt så da fikk hun skive i stedet. Hun spiste nesten to skiver, uten skorpe, til frokost eller kvelds. Ikke noen småspiser akkurat!

Tweak skrev:
Det var vel ved 8 mnd at mi nektet mer grøt så da fikk hun skive i stedet. Hun spiste nesten to skiver, uten skorpe, til frokost eller kvelds. Ikke noen småspiser akkurat!

Akkurat samme her. Guttene er 7,5 mndr nå, og spiser mellom halvannen og to skiver hver til brødmåltider :)

Nr 1 spiste 1-5 biter av en skive og gjør det enda, veldig småspist.Sunn og frisk og god og rund for det. Slutta med grøt i 9-10 mnd aldern.

Nr 2 piste 2 skiver med skorpe + en svær bolle med grøt på den tiden. Brukte som regel dobbel posjon grøt til han hvis ikke mer. Han er monster spiser og er det enda. Sunn og frisk, ikke like bolle som søstern. Kutta ut grøten til hverdags ved 14 mnd aldern og gikk til 3 skiver i steden.

Back
Topp