Hvor mye bleier ol trenger man?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Hvor mye bleier, våtservietter, ammeinnlegg ol trenger man i hus før termin?

Jeg fikk babyshower hvor de hadde laget en stor bleie kake (tror de hadde brukt ca 4 pakker bleier). I tillegg fikk jeg ca 1-2 pk bleier av en venninne hvor datteren hadde vokst ut av str 1 i bleier. Brukte vel 1 måned på å bruke alt opp (lå 9 dager på sykehuset før vi fikk brukt alt dette). Så jeg slapp å kjøpe inn så mye bleier i starten. Hadde vel 2 pk våtservietter og 1 pk ammeinnlegg klar før termin. Våtserviettene holdt vel ett par uker tenker jeg.

Hvor mye bleier, våtservietter, ammeinnlegg ol trenger man i hus før termin?
jeg har kjøpt 1 pakke ammeinnlegg, 2 pakker bleier.. Våtservietter har vi alltid liggende uansett.. :P
ville nok også lagt til:

termometer,
inotoyol og løveapotekets barnekrem (til såre rumper)
evnt engangs kluter.

En pk str 1 og en pk str 2. Så kjøper du flere ut fra hvilken størrelse som passer.

Her har jeg en pakke våtservietter i stelleveska og en i fotenden av senga. Skiftet bleie der på natta. På badet bruker jeg mesoft med vann på.

Hadde vel 6 par ullinnlegg. Måtte da vaske de hver tredje dag.

Her har det gått en del bleier de første dagene, myye bæsjebleier. Har bare kjøpt en pakke bleier likevel, burde vel kjøpe et par til egentlig, men får jo alltids tak i.

Kjøpte bleier på vei hjem fra sykehuset, ammeinnlegg har jeg aldri hatt (slike engang) Hadde ett par ullinnlegg liggende klart.
Butikkene er åpne etter fødselen også, så ikke kjøp for mye. Her brukte vi aldri nummer 1 i bleier :)

Butikken står der etter termin også så ingen hast :) en pakke bleier, mesoft, krem til sår rumpe/ såre brystvorter, termometer og negelsaks. Var det som sto på min handleliste før fødselen i hvertfall :)
Kluter og håndduker har du sikkert :)

Je hadde kjøpt en 4pk med våtservietter, og 1 pk av Pampers og 1 pk av Libero og sett hvilken dere liker best. Da har dere bleier i en uke, kanskje halvannen :)

Butikkene er åpne etter fødsel også. ;)

Jeg kjøpte Vidi barn engangskluter som jeg hadde vann på under bleieskift. Våtservietter på soverommet for å ta bleieskiftene der om natta. Kjøpte 1 pk bleier og 1 pk ammeinnlegg.

Våtservietter bruker jeg ikke til slikt (men jeg har noen små i veska og i bilen til klissete barnefingre, plutselig neseblod og sånne behov nå som vi har større barn)

Og bleier skal jeg ikke uttale meg om, siden vi bruker tøy. Men det er vel greit å ha så en slipper handle de første par dagene i alle fall

Ammeinnlegg er det greit å ha en pakke av (Jeg har noen i tøy av slike også jeg. Om jeg finner dem igjen. Men bruker papir også)

Butikkene er åpne etter fødsel også, men det er ikke alle som er i form til å handle første dagen (og noen føder slik at de kommer hjem i helg, vil jeg tro? Så et minimumsutvalg er greit å ha, men de åpner faktisk opp, ja)

Det er best å bruke tørrservietter til nyfødte. Det holder ofte med det du får i startpakkene fra apotekene

Vaskekluter funker gull altså, hvorfor engangsvaskekluter??

• Liker
Reactions: Io
Kjøpte 2 pakker bleier før termin i str 1 da det viste seg at hu var litt liten. 6 par ammeinnlegg i ull, samt engangsinnlegg, men de ble aldri brukt. Hadde 1 pakke våtservietter, men brukte mest mesoft. :)

Hadde kjøpt inn 1 pakke strl 2 bleier, men siden hun var liten måtte jeg i butikken når vi kom hjem for å kjøpe strl 1. Hun er straks 6 uker og bruker fremdeles strl 1. Våtservietter bruker vi ikke, men kjøpte inn to pakker med mesoft/vidi. Hadde også en pakke ammeinnlegg, det holdt en liten stund :)

Jeg lekker erfaringsvis som en sil, melkeproduksjon som langt overstiger babyens behov, så jeg trenger ammeinnlegg. Lenge

Tror jeg har hatt en pk bleier i hver str før fødsel. Ville ikke sitte inne med for mye.

Våtservietter har jeg kuttet ut til bleieskift. Jeg brukte det på yngste under nattens bleieskift, men hun ble så sår!! Tok en stund før jeg koblet det med våtserviettene, men da jeg kuttet det ut ble det bedre etter første natt uten våtservietter ;)
Så mange såre barneromper kan rett og slett komme av våtserviettbruk. Hjelper ikke å smøre med alle slags typer kremer og salver når man hele tiden tilfører det barnet reagerer på.....

Jeg kjøpte ingenting ekstra av slikt. Prøvde meg fram med de bleiene, våtserviettene, salvene og ammeinnleggene som var i prøvepakkene. Så handlet jeg eller samboer inn de merkene vi følte fungerte når vi kom hjem fra sykehuset:)

Flytta denne til vårt underforum for Barneutstyr og Mammautstyr :-)

Hadde to av vær, det holdt.
Kjøpte str 1 i bleier.

Back
Topp