Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenke du på privat forsøk?Som overskriften sier, hvor mye betalte dere? Vet det varierer veldig ettersom hvor mye medisin man bruker, men greit å få et pekepinn på hvor mye man må ut med![]()
Nei, offentligTenke du på privat forsøk?
Jeg har hatt ett forsøk ved Ullevål.
Forsamtale: 640 kr (egenandel på begge to)
Kontroller, uttak og innsett: 320 kr per gang (egenandel, bare på meg).
Egenandeler går på frikort om du når grensen for det. Jeg hadde fem kontroller/uttak/innsett i løpet av mitt første forsøk. Så det ble 1600 kr.
Jeg hadde lang protokoll, medisinene mine:
Synarela, 3 flasker - 2817,60
Bemfola, 9 stk - 4587,30
Ovitrelle, 1 stk - 353,40
Lutinus, 2 pakker - 995,20
Tilsammen: 8753,50
Siden jeg ble gravid så skal jeg også fortsette med Lutinus pga habituell abort, og da blir det i 8 uker til (slutter ved 12+0), men med nedtrapping fra uke 10. Så det blir ytterligere 3483,20 kr (7 pakker til).
På mitt første forsøk kom medisinene på rundt 9000 kr pluss egenandeler ved kontroll og uttak/innsett.
Nå på mitt andre har jeg brukt over 12000 bare på medisiner pluss egenandel ved uttak/innsett![]()
Takk for svar. Sendte du inn kvitteringene etter du hadde oppnådd grensen eller fortløpende?
Er så mye å lure på selv hvor mye jeg har lest mye om dette allerede, mest usikker på alt med helfo og pasientreiser![]()
Takk for svar. Sendte du inn kvitteringene etter du hadde oppnådd grensen eller fortløpende?
Er så mye å lure på selv hvor mye jeg har lest mye om dette allerede, mest usikker på alt med helfo og pasientreiser![]()
Ullevål ga meg skjema til pasientreiser etter innsett, med alle datoene vi hadde vært hos dem dette forsøket.![]()
OkRegner med de har gode rutiner på dette hos St. Olavs også
![]()
Jeg hadde skrevet det opp som en av tingene jeg måtte huske på den dagen, siden det var siste møte mitt på Ullevål, men rakk ikke å spørre.Det var tydeligvis rutine hos dem, også skjemaet til Helfo fikk jeg da.

Får du dekket tre forsøk av det offentlige er det jo nesten gratisI hvert fall sammenlignet med hva det koster i det private...
Får du dekket tre forsøk av det offentlige er det jo nesten gratisI hvert fall sammenlignet med hva det koster i det private...
Mitt første forsøk i det offentlige kostet 14 476,70 kr (ingenting av dette refunderes) pluss reiseutgifter (reiseutgifter får vi delvis refundert av pasientreiser). Gratis er det ikke, men mye billigere enn privat ja.
Er på 75.000 kr for ett forsøk i Danmark inkludert reise og hotell. Da er ikke 15.000 kroner for 3 forsøk så mye ;-)