hvor mye besøk

mamma900

Glad i forumet
kan en alenemor ha av /eller besøke barnefar uten at det er ulovlig ?
kan man besøke hverandre utover den fastsatte samværsavtalen ?

jeg har ordna meg leilighet, å lurte på om barnefar kan komme på besøk når han vil for å besøke snuppe..
vil ikke gjøre noe ulovlig [8|]

Dere kan vel besøke hverandre så mye dere vil. Bare pass på at det ikke begynner å likne samboer-skap.

Må bare tilføye: Så utrolig bra at dere har lyst å besøke hverandre mer.. her slites det med å ha noe som helst kontakt [8|]

Det lurer jeg litt på også, får jeg og x er ikke uvenner vi passer bare ikke sammen lenger.[:)]  Men vi skal i megling i morgen så kan kan spørre da[:)]

Megleren vår sa at at hvor mye vi treffes og hvordan vi deler samværet er HELT opp til oss..
Vi har jo en fast samværsavtale med overnattingene.
Ei natt annenhver helg og ei natt midt i uka den andre uka.
Men BF er her ofte 3 ganger i uka ellers også.. Kommer innom en liten tur på vei hjem fra jobb for å hilse på gullet.
Noen ganger spiser han middag her også [:)]
Så lenge dere ikke overnatter hos hverandre, spiser middag sammen hver dag osv så kan dere vel møtes så mye dere vil..

Men husk at det kan bli forvirrende for ungen hvis pappa er der omtrent hele tiden da. Viktig at det er korte hyppige besøk[:)]

Ja dette lurer jeg også veeeldig på

Det må jo være noen faste regler for dette ? mener nå å ha lest om det før en plass.
jeg har veldig lyst å ha en del besøk av bf , som VENN, da vi ikke passer sammen lengre som kjærester.
men har ikke råd til å miste stønadene... trenger de, for å få det til å gå sammen økonomisk.
og ja, det er vel greiest å ha et fast mønster på det for barnet/barna sin skyld.

noen andre som vet/har erfaring om dette?

ORIGINAL: mamma900

Det må jo være noen faste regler for dette ? mener nå å ha lest om det før en plass.
jeg har veldig lyst å ha en del besøk av bf , som VENN, da vi ikke passer sammen lengre som kjærester.
men har ikke råd til å miste stønadene... trenger de, for å få det til å gå sammen økonomisk.
og ja, det er vel greiest å ha et fast mønster på det for barnet/barna sin skyld.

noen andre som vet/har erfaring om dette?

Dere skal jo sikkert skrive en samværsavtale?
Det er jo ikke slik at NAV overvåker deg da, og hvis du har besøk av BF et minutt over den avtalte samværstiden så mister du stønadene[8|]

Det heter seg at man ikke skal ha kjærestelignende forhold!
Det er jo i barnets favør at mor og far treffes og omgåes så det er nok ingen problem så lenge BF ikke sover hos dere og er der HVER dag.

..enig med alt det ovenstående, men husk at det ikke er lov med overnatting. For da overskrider du det som er lov i forhold til NAVs regler. Så godt å høre dere klarer å holde en god tone og ha et godt forhold til tross for bruddet [:)]

hvorfor er det ikke lov og overnatte å spise middag sammen når det er lov å reise på ferie sammen??

jeg og bf er ikke sammen og har aldri vært det heller, men vi finner på ting sammen med lillemor og han er her ofte, han lager middag til oss, kjører oss dit vi skal, går i svømmehallen sammen, osv.. men vi er IKKE sammen

lurer jeg og på

ORIGINAL: mamma900

nav sa " ikke mere enn halvparten av fritiden deres"      jaha....

så da kan man altså ikke være gode venner og finne på ting sammen med barnet/barna?[8|]

Det er vel mulig.frk.Lena..
men vetikke helt hvordan de tenker... hva mener de med halvparten av fritiden ?  mulig jeg er tett i pappen nå altå [8|]

da er vi like tette i pappen begge 2[8D]

jeg snakker med BF i en time til dagen og ofte lenger, i mine øyne er vi super gode venner med goder[:-]
men vi passer bare ikke sammen som et par, ikke det at vi har vært sammen for det har vi ikke, men han vil ikke gå inn i et forhold med meg, men jeg er da for pokker alene med lillemor for det om, han har lillemor kun en gang i uka og annen hver helg noen ganger oftere, og han kommer på besøk nå og da!

det er 7 dager i en uke, han har 4 av de dagene, med 3 overnattinger, hvor er halvparten da[8D]

Haha... hjelpes.... jeg ringte nav og spurte om dette... virka jo ikke som om de hadde noe faste regler på det ? virka som hu bare sa noe liksom... hva skal man forholde seg til da ?   hvis man skulle bli "tatt" og man har fulgt det noen på NAV sa, også gjør man plutselig noe som egentlig er ulovlig...

hjeelp..
må spørre på meklingen på torsdag trur jeg.

Back
Topp