Hvor mye bensin/diesel bruker dere på èn uke?

jeg fyller 2-3 tanker i uka som da tilsvarer 80-120 l med drivstoff. Men her kan vi ikke bruke bilen noe mindre en det vi gjør.Dette er kun for å kjøre jenta i barnehagen og da handler jeg på samme turen. Vil nok gå ned litt i bensinutgifter neste år for da starter ho i barnehage som er nærmere der vi bor

jeg kjører ikke så mye sånn i ukedagene, men i snitt i løpet av ett år bruker vi 108 liter diesel i mnd... Fyller da to ganger i mnd ca.. full tank. Bilen bruker ca 0.6 på mila. Det er diesel.  Når mai kommer har den bilen gått 25.000 på ett år + - et par kilometer.

Den andre går nok bare 15.000 i året, men bruker nesten 1 liter på mila...

Vi kjører mye i forhold til gjennomsnittet... 

Om det bare blir den vanlige kjøringa; kjøre samboeren på jobb, så til barnehagen(hvertfall ei mil til den hjemmefra) så hjem og det samme på ettermiddagen og kanskje til butikken en tur innimellom, så bruker vi vel en tank i uka. (Vi fikk den rundt 6oktober i fjor og den har foreløpig gått 15.000 så..)

Vi fyller full tank hver 14.dag. Vet ikke hvor stor tanken er, men det er en Touran, diesel.

Bruker vel 0,6 på mila.
Kjører 4,4 mil pr. hverdag, dvs. ca 25 mil i uka dersom man tar med litt helgkjøring.
Dette gir 15 liter i uken....

Bilen jeg kjører bruker ca 15-16 liter i uka, og da kjører jeg 55 km hver dag mandag til fredag. Det tilsvarer vel ca 0,5-0,6 liter på mila. Hvor mye den andre bilen vår bruker i uka vet jeg ikke, den er det samboeren som har oversikt over.

Ca 20 liter i uka, av og til mer hvis vi reiser bort i helger eller sånt. Fyller full tank (50 liter) litt sjeldnere enn hver 14. dag som regel

Vi fyller vel gjennomsnitt hver 14 dag på bilene våre. Noen ganger mer andre ganger mindre. Vi kjører rundt 30000 med den ene bilen og 15-16000 på den andre. Nå har vi en ny bil, vet jo ikke hvordan det blir med den da, men jeg lurer litt på om den bruker mer i disel enn vår forrige. Vi har kunn disel forresten:)

På min kjære sin bil går det mye, hvor mye eksakt vet jeg ikke, men han har 8 mil reisevei til jobb ( tur/retur).  På den bilen jeg bruekr fyller jeg nok to ganger i måneden, bruker kanskje ikke to fulle tanker, men nesten.

Tja..
Har to biler, og den ene er det 70 liters tank på.. Den bruker vanvittig mye bensin på småkjøring, så prøver å unngå å bruke den om vi/jeg bare skal på butikken/jobben/bhg osv.. Så den fyller vi opp 1-2 ganger i mnd kanskje.. Kommer ann på hva vi gjør.

Den andre bilen bruker jeg til all sånn småkjøring, og fyller den opp 1-2 ganger i mnd også. (50 liter) Den brukes hver dag..

Heldigvis har sambo arbeidsbil..

Aner ikke antall liter men dieselbilen bruker vi ca 400,- i uka på mens bensin bilen vi akkurat solgte kosta oss ca 1000,- i uka..har 3 mil en vei til by/jobb.

Fyller kanskje opp tanken 2 ganger i måneden, har 80 liters tank. Bruker ca 0.6 l diesel pr mil. Sambo har ett stykke å kjøre på jobb, også er det han som henter og leverer hos dagmammaen. 

Vi kjører nok en god del ja =)

Fyller en gang i mnd. 
Har 60 liters tank og den er aldri tom da jeg fyller. Ca en kvart tank igjen. 

Vi bor i ingenmannsland, men jeg bruker kun 1 mil på jobb en vei. Jobber 3 ganger i uken, og kjører dit (butikken ligger i nærheten av jobben) kanskje 4 ganger i uken. Så.. Kjører ca 8 mil i uken, hvis jeg kun kjører til og fra jobb/butikk. 

Bilen min bruker rundt 0,5-0,6. Er en dieselbil. 

Senator Malin skrev:
Skriver for å se svar

F5 gjør samme nytten ;)

Vi har to bruksbiler og samboeren fyller kanskje 1-2 tanker i mnd, litt avhengig av hvor han jobber, og jeg må fylle hver 14.dag om det er jeg som kjører, ikke er på noe langturer eller kjører mye med henger.. Stor tung bil som er fryktelig tørst :/
Bruker mellom 3 og 4000 kr på drivstoff i mnd.

En full tank holder ei uke.
Bruker ca 3000 kr i bensin i mnd.

Nå har samboern lang vei på jobb og vi har en tørst bil.
Spent på hva forbruket vårt blir med ny bil :)

Har ca. 3 mil hver vei til jobb. Samt at vi kjører noen turer til butikken og av og til til byen. Så vi tanker nok diesel 1 gang i uka (full tank altså).

300-400 kr.

Back
Topp