Hvor mye av størrelse

MSG93

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
5 år snart siden guttungen ble født, så ting er litt i glemmeboken.

En venninne av meg minnet meg på at det kan være lurt med noen klær i størrelse 50 også.

Så hva tenker dere?

Hvor mye klær tenker dere å ha i størrelse 50?

Og hva med størrelse 56?

- hva er upraktisk / praktisk.?
~ trenger man å kjøpe myke små tøfler til en nyfødt en? :bored:

Jeg fikk stor baby (nesten 5kg) så hadde ingenting i 50, noe i 56 som vi arva, men hoppet fort over på 62. Så vil anbefale å vente litt med å kjøpe inn for mye iallefall :)

Jeg ville ventet med å kjøpe til dere ser hvor stor ungen er.

Vi fikk et lite knøtt forrige gang, og mannen ble sendt ut på prematurklær-jakt dagen etter fødselen. Det tok laaaang tid før han passet i str 50..

Vi brukte bare sykehusklærene da vi var på sykehuset, så ikke noe krise at vi ikke hadde rett størrelse da han ble født. Så kjøpte vi det vi trengte når vi hadde sett ham.

Denne gangen har vi jo noe fra før, og tenker å bruke det framfor sykehusklærene (de var kjipe..).

Så om dere ikke bor langt i huttaheiti ville jeg kjøpt kanskje ett sett klær i str 50, og så kan mannen kjøpe mer om dere ser dere trenger det.

Sniker, men det går an å kjøpe litt klær i str. 50 og så kan man bytte dem hvis babyen går rett i en større størrelse eller man bare bruker noen få plagg :)

Vi hadde ikke så stor jente vi heller, men hadde nesten ingenting i 50.
Gikk ikke land tid før 56 passet uansett :)

Med førstmann kjøpte jeg inn klær i str 50, disse ble knapt brukt. Nå kommer jeg nok til å kjøpe litt i 56, og heller kjøpe litt større som kan brettes i armer og ben.

Her brukte vi str 50 på førstemann en god stund:) Men nr 2 og 3, som var nesten 1 kg tyngre, så ble den str. kun brukt et par uker.

Hvor mye tenker dere å kjøpe inn/lage av ullklær og strikkede klær?

Vi hadde desemberbarn sist, og hadde 6-7 bodyer og 4-5 bukser i ull. Eller to dresser som mormor strikket.
Det ble mye møkkete ull da hun var så liten, så noe mindre kunne vi ikke hatt.
Men siden det er februar barn denne gangen, så kjenner jeg meg mindre stresset med å kjøpe inn nytt.

Jeg tenker å kjøpe ca 4 sett i 50, samt 2 pysjer.
Har kjøpt 2 sett body+bukse med fot i ull, og 1 pysj i ull og 1 i bomull. Kjøper ett par sett til. Ellers holder jeg meg til 56.

Har kjøpt 2 ullsett med body + bukse i ull, og 1 sett i bomull. Samt 1 pysj i ull. Må ha en del mer her. Tenkte å prøve å holde meg til ca 10 bodyer, litt bukser/sparkebukser og litt strømpebukser.

Strikker en del, og har mye strikketøy etter mellomste. Elsker det.

Hadde en del av str. 50 sist som vi hadde med til sykehuset. Klærne gikk såvidt på frem til vi kom hjem fra sykehuset og vi begynte på 56 fra den dagen.
Nå var jenta vår noen dager på overtid og var lang og tynn, så om vi hadde visst det på forhånd hadde det vært nok med str. 56. Men det er jo umulig å vite. Så kjekt å ha klart et par plagg (typ 2 pysj, 3-4 body, 3 bukse m/fot) sånn i tilfelle, men heller kjøpe mer ved behov. De vokser nok uansett veldig raskt inn i 56, og enn så lenge kan det brettes opp.

Back
Topp