Hvor mye av julemiddagen forbereder dere dagen før?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg har tenkt litt.
Jeg gidder rett og slett ikke stå hele 24. på kjøkkenet.

Tenkte derfor jeg dagen før, mens mannen en på jobb og barna i SFO og barnehage, skal forberede mest mulig.
Skal lage sausen, koke rødkål, forberede kjøttet og lage riskrem.
På juleaften blir det bare for meg å putte kjøttet i ovnen, sette over potetene og varme opp.
Riskremen tar jeg bare ut av kjøleskapet.

Hva gjør dere?

Lager riskremen dagen før, ellers lager jeg alt julaften :)

Jeg legger pinnekjøttet i vann...

Ellers er det jo ikke så mye å gjøre? Hvilket skyldes at jeg lager surkål ved å kjøpe en pose og legge den sammen med potetene. Pinnekjøttet gjør nå seg selv. Men riskremen kan jeg lage. Det er fjordland grøt og en pakke fløte, så.det tar ikke lang tid da. Jeg har antakelig mer å gjøre 23, enn 24, så vi får se hva jeg rekker

Jeg legger pinnekjøttet i vann...

Ellers er det jo ikke så mye å gjøre? Hvilket skyldes at jeg lager surkål ved å kjøpe en pose og legge den sammen med potetene. Pinnekjøttet gjør nå seg selv. Men riskremen kan jeg lage. Det er fjordland grøt og en pakke fløte, så.det tar ikke lang tid da. Jeg har antakelig mer å gjøre 23, enn 24, så vi får se hva jeg rekker
Det er også en forenkling på julaften :)
Har full forståelse for de sombruker et par snarveier den dagen..

Lager desserten og legger pinnekjøttet i vann. Det er det enenste. :)

Nå skal vi bort juleaften, men jeg skal ha med surkål og den tenkte jeg lage dagen før :-P

Har aldri forberedt julemiddag selv da vi aldri har vært hjemme på julaften. I år skal jeg lage kun riskrem, så da lager jeg nok selve grøten dagen før:)

Svært lite i grunn,tar det meste på julaften
Sign denne.
Vi har ribbe og medisterkaker og pølser og jag syns det er veldig enkelt. Det gjør seg stort sett selv.
Dvs medisterkakene er laget for lenge siden og ligger i fryseren.

Lager gele til barna og panna cotta til oss voksne.
Klargjør ribbe og pinnekjøtt, skreller poteter.

Julaften er det bare å hive på maten og vente til det er ferdig..
Lager sausen på julaften da, men det går raskt :)

Back
Topp