Hvor mye av hver størrelse?

Its93

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Kan være det er en tråd om dette allerede. Kan de som vet det da event henvise til denne.
Men hvor mye kjøper dere av hver ting i hver størrelse?
Har prøvd p handle litt nå.
Har 4 bodyer 3bokser og tre pysjamas i størrelse 50. Vet jeg muligens må ha noe mer der
Samt har en del mer i 56. De størrelsene jeg føler er viktigst å få kjøpt inn nok de videre kan man skaffe underveis selv om jeg har noe i det og grunnet arv og gaver.

Og er det noe som er must have te baby?
Førstegangs så prøver p Google men forskjellige svar på alt.
 
Jeg har en liten liste på mobilen over hva vi har i hvilke størrelser så langt. Vet egentlig ikke om det er for lite eller for mye, men regner med jeg trenger mer:

50:
6 bodyer (bomull)
2 bukser (bomull)
4 pysj

50/56:
1 body (bomull)
1 pysj (bomull)

56:
5 bodyer (bomull)
1 genser (bomull)
1 heldress (ull)
2 sparkebukser (bomull)
3 bukser
4 pysj

56/62:
1 pysj

62:
1 Kosedrakt/bjørnedrakt
1 ulldress
8 bodyer (bomull)
3 heldresser (bomull)
3 bukser (bomull)
1 selebukse
2 pysj

62/68:
1 pysj
1 bukse (merinoull)

68:
Bukse og genser (sett)

68/74:
Heldrakt (merinoull)

Luer og sokker og sånn i tillegg.
 
Jeg har en liten liste på mobilen over hva vi har i hvilke størrelser så langt. Vet egentlig ikke om det er for lite eller for mye, men regner med jeg trenger mer:

50:
6 bodyer (bomull)
2 bukser (bomull)
4 pysj

50/56:
1 body (bomull)
1 pysj (bomull)

56:
5 bodyer (bomull)
1 genser (bomull)
1 heldress (ull)
2 sparkebukser (bomull)
3 bukser
4 pysj

56/62:
1 pysj

62:
1 Kosedrakt/bjørnedrakt
1 ulldress
8 bodyer (bomull)
3 heldresser (bomull)
3 bukser (bomull)
1 selebukse
2 pysj

62/68:
1 pysj
1 bukse (merinoull)

68:
Bukse og genser (sett)

68/74:
Heldrakt (merinoull)

Luer og sokker og sånn i tillegg.
Har og laget liste om hva jeg har for å ha noe kontroll

50
4 bodyer
2 bukser
3 pyjamas

56
4 pyjamas
4 body
3 bukser
1 genser

62
3 bukser
1 kosedress(fleecedress)
1 pyjamas
2 genser
1 tynn du dress
1 body
2 strømpebukser

68
2 bukser
1 body
2 pyjamas

Har og 6 par sokker 3 bomullsluer
Skal og ha noe ull luer evt strikke selv
Må ha noe til i størrelse 56 før ungen kommer de andre størrelsene tar jeg etterhvert. Bare greit p ha litt tilfelle de vokser alt for fort i forhold til hva mitt hode er klar for.
 
Har ca 14-15 bodyer og rundt 10 bukser + 6-7 pysjer i 50-68. Baby som gulpet litt sist, så greit å slippe vaske hele tiden. I tillegg har man jo gjerne et skift eller tre liggende i stellevesken.

Sokker, luer og diverse har jeg mindre kontroll over - der flyter jo størrelsene litt ift bruk.
 
Kan man hoppe over størrelser med vilje? Hvor problematisk er det feks å gå rett på 56 selv om den kanskje er bitte litt stor for ungen i starten? Ev er det noen typer klær det er enklere å la babyen «vokse i» enn andre?
Så en blogg/reklame hvor noen testet det å kun ha 10-15 plagg totalt til babyen, og lurte litt på hvor gjennomførbart det er (gitt at man har vaskemaskin og ikke supergulpete baby).
 
Kan man hoppe over størrelser med vilje? Hvor problematisk er det feks å gå rett på 56 selv om den kanskje er bitte litt stor for ungen i starten? Ev er det noen typer klær det er enklere å la babyen «vokse i» enn andre?
Så en blogg/reklame hvor noen testet det å kun ha 10-15 plagg totalt til babyen, og lurte litt på hvor gjennomførbart det er (gitt at man har vaskemaskin og ikke supergulpete baby).
Jeg prioriter ikke størrelse 50. Har det jeg har nå. Men kjøper med body pg bukser som kan brettes opp å bruker sokker. Men vil uansett passe på p ha litt l hvert størrelse. Hvertfall siden jeg er førstegangs så før jeg prøve å feile. Passer på at det meste er i nøytrale farger og slik jeg kam bruke dem på nytt til ny baby eller selge/gi videre
 
Kan man hoppe over størrelser med vilje? Hvor problematisk er det feks å gå rett på 56 selv om den kanskje er bitte litt stor for ungen i starten? Ev er det noen typer klær det er enklere å la babyen «vokse i» enn andre?
Så en blogg/reklame hvor noen testet det å kun ha 10-15 plagg totalt til babyen, og lurte litt på hvor gjennomførbart det er (gitt at man har vaskemaskin og ikke supergulpete baby).
Mange bukser med lang "mage" som funker lenge. Er også bodyer med to knapperader og brettekant til armene. Syns polarn o pyret sine passer over 2 størrelser, men mener lindex også har en del av det
 
Kan man hoppe over størrelser med vilje? Hvor problematisk er det feks å gå rett på 56 selv om den kanskje er bitte litt stor for ungen i starten? Ev er det noen typer klær det er enklere å la babyen «vokse i» enn andre?
Så en blogg/reklame hvor noen testet det å kun ha 10-15 plagg totalt til babyen, og lurte litt på hvor gjennomførbart det er (gitt at man har vaskemaskin og ikke supergulpete baby).
Jeg ville ikke planlagt nå hvilken størrelse de skulle hoppet over iallfall. Min første brukte 62 lenge, mens nummer 2 ikke kom seg gjennom alle klærne en gang. ( hoppet fra 56 til 68 på en ukes tid)
 
Jeg ville ikke planlagt nå hvilken størrelse de skulle hoppet over iallfall. Min første brukte 62 lenge, mens nummer 2 ikke kom seg gjennom alle klærne en gang. ( hoppet fra 56 til 68 på en ukes tid)
Selvfølgelig, jeg tenkte heller omvendt, dvs. kjøpe kun inn litt 56 til å ha i starten og så kjøpe andre størrelser etter hvert som behovet melder seg. 56 blir kanskje bitte litt stort helt i starten, men lurte mer på om det er veldig problematisk, eller om det ikke er så farlig. Prøver å kjøpe færrest mulig klær som bare blir brukt en håndfull ganger.
 
Selvfølgelig, jeg tenkte heller omvendt, dvs. kjøpe kun inn litt 56 til å ha i starten og så kjøpe andre størrelser etter hvert som behovet melder seg. 56 blir kanskje bitte litt stort helt i starten, men lurte mer på om det er veldig problematisk, eller om det ikke er så farlig. Prøver å kjøpe færrest mulig klær som bare blir brukt en håndfull ganger.
Tenker det er litt an på hva du selv vil. Kanskje kjøpe 1 sett i 50 så du har om baby er veldig liten? Vasket nettopp alt jeg har i 50-56 og skjønner ikke hva jeg skal med alt det :facepalm: (fått i retur alt vi ga til søsteren min etter mine gutter, og mer til enn vi sendte også, så her er det mye...)
 
Tenker det er litt an på hva du selv vil. Kanskje kjøpe 1 sett i 50 så du har om baby er veldig liten? Vasket nettopp alt jeg har i 50-56 og skjønner ikke hva jeg skal med alt det :facepalm: (fått i retur alt vi ga til søsteren min etter mine gutter, og mer til enn vi sendte også, så her er det mye...)
Har va 3 sett i størrelse 50 i tillegg til 2 pyjamaser. Så har noe. Men har noe mer i 56
 
Kan man hoppe over størrelser med vilje? Hvor problematisk er det feks å gå rett på 56 selv om den kanskje er bitte litt stor for ungen i starten? Ev er det noen typer klær det er enklere å la babyen «vokse i» enn andre?
Så en blogg/reklame hvor noen testet det å kun ha 10-15 plagg totalt til babyen, og lurte litt på hvor gjennomførbart det er (gitt at man har vaskemaskin og ikke supergulpete baby).
Bretter du opp er det nok lite problematisk. Men sjekk ut blant annet KappAhl og Lindex, de har bodyer med to str (2 sett knapper i skrittet). Bukser kan du fint brette opp, samme med pysj.
 
Bretter du opp er det nok lite problematisk. Men sjekk ut blant annet KappAhl og Lindex, de har bodyer med to str (2 sett knapper i skrittet). Bukser kan du fint brette opp, samme med pysj.
Har kjøpt en del av de bodyene med 2 sett knapper veldig greit
 
Selvfølgelig, jeg tenkte heller omvendt, dvs. kjøpe kun inn litt 56 til å ha i starten og så kjøpe andre størrelser etter hvert som behovet melder seg. 56 blir kanskje bitte litt stort helt i starten, men lurte mer på om det er veldig problematisk, eller om det ikke er så farlig. Prøver å kjøpe færrest mulig klær som bare blir brukt en håndfull ganger.

Sniker!
Tror du gjør lurt i å kjøpe lite nå..man vet aldri hvilken type unge man får...
Jeg har fått små unger, så, str 50 har passet greit. Da drukner de egentlig i 56.. og så brukte vi 56 i flere måneder; (sånn, til hun var over 3mnd tror jeg) men ingen gulpeunge, så hun kunne jo bruke samme bodyen i en uke..så hoppet vi rett på 68 , 62 føles litt unødvendig.. men 74 og nå 80 ble brukt i noen mnd.
Synes de få cm forskjell har mest å si helt i starten :p
 
Sniker!
Tror du gjør lurt i å kjøpe lite nå..man vet aldri hvilken type unge man får...
Jeg har fått små unger, så, str 50 har passet greit. Da drukner de egentlig i 56.. og så brukte vi 56 i flere måneder; (sånn, til hun var over 3mnd tror jeg) men ingen gulpeunge, så hun kunne jo bruke samme bodyen i en uke..så hoppet vi rett på 68 , 62 føles litt unødvendig.. men 74 og nå 80 ble brukt i noen mnd.
Synes de få cm forskjell har mest å si helt i starten :p
Har ikke kjøpt alt for mye i hver størrelse. Så tror jeg ligger godt Ann. Mangler bare småting som sokker og vanter. Men ikke lett p finne det nå i denne sesongen
 
Har ikke kjøpt alt for mye i hver størrelse. Så tror jeg ligger godt Ann. Mangler bare småting som sokker og vanter. Men ikke lett p finne det nå i denne sesongen

Ønske seg strikka ullsokker - det er kjekt å ha utenpå. :D
Ellers har man jo ofte med et pledd i f.eks vogna. (Jeg brukte mest bæresjal og bærejakke i starten, baby holdt seg god og varm da :p)
 
Jeg har vel ingenting i 50 faktisk. Mine to forrige barn passet såvidt 50 før de gikk over i 56. Og skulle baby bli noe tidlig født så får jeg sende mormoren ut på handling tenker jeg hehe. Hun ville ikke hatt noe imot det uansett :)
Jeg har ganske mye i 56 og 62,men det er mye fordi jeg har fått arve så mye! Jeg må antagelig handle litt mer i størrelsene etter men jeg tenker at så kommer folk på besøk og jul er rundt hjørnet da, så jeg kan alltids ønske klær til han :)
 
Jeg har vel ingenting i 50 faktisk. Mine to forrige barn passet såvidt 50 før de gikk over i 56. Og skulle baby bli noe tidlig født så får jeg sende mormoren ut på handling tenker jeg hehe. Hun ville ikke hatt noe imot det uansett :)
Jeg har ganske mye i 56 og 62,men det er mye fordi jeg har fått arve så mye! Jeg må antagelig handle litt mer i størrelsene etter men jeg tenker at så kommer folk på besøk og jul er rundt hjørnet da, så jeg kan alltids ønske klær til han :)
Har også handlet inn mest i 56 og 62 sp får eg heller spe på litt etter hvordan babyen blir. Greit p ha nok den første uka hvertfall
 
Back
Topp