Hvor mye ammet dere babyen da h*n var 6 mnd?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Og ga dere mm før eller etter dere ga fast føde? [emoji4]
 
Jeg amma like ofte da som før vi begynte med fast føde. Trappa ikke ned på morsmelk før etter hun fylte ett år. Amma halv time til en time før fast føde, ellers ble hun frustrert og ville ikke spise. Mat blir sett på som en ny leke i starten, og de vil ikke leke når de er sultne. Morsmelk skal være hovednæring til ett år.
 
Ved 6mnders alder tror jeg at jeg ammet ganske mye :) Ihvertfall sånn 5 ganger for dag! Men er så lenge siden jeg hadde baby på den alderen at jeg ikke husker sånn eksakt
 
Masse amming, og alltid amming før fast føde. Amming på dagtid reduserte mini selv når han var ca 11-11,5 måned :)
 
Ammet hver tredje time døgnet rundt frem til jeg begynte å jobbe for tre uker siden, hun er 1år nå.
Da vi begynte med fast føde ammet jeg som vanlig og tilbydde smaksprøver innimellom når det passet sånn, ingen fast rutine på det i starten.
Etterhvert innførte vi fast grøtmåltid til kvelds og og ville ha pupp både før og etter.
 
Ammer mindre :) han får grøtporsjoner 3 ganger daglig, og middag i tilegg. Grøt ca 08, 12 og 18. Middagsmat kl 16. Ammer etter grøten. Til middag prøver jeg å lære han drikke vann. Om natten får han kun brystmelk og MME
 
Ammet vel rundt 11 ganger i døgnet? Lille her var veeeldig glad i melk :) Jeg ammet når han ville det og ga mat når vi spiste. Ved slutten av pappapermisjonen rundt 10 måneders alder klarte han seg uten melk i 8 timer mens jeg var på jobb. Var rundt året før melkebehovet reduserte seg.
 
Ammer ca annenhver time. Tilbyr pupp før og evnt etter om han virker sulten fortsatt
 
Hjelpes, jeg ammer mini kun 3-4 ganger ila. 24 timer! Han begynte å gråte og ville ikke ha mye melk da han var litt over 4 mnd, så begynte smått med fast føde. Jeg er/var redd han får for lite mat, men han er nå 8 mnd, og legger på seg normalt, og er i super form :)

05.30-06.45: mm
08.00: bananmos
10:45-11.45:grønnsaksuppe m/hirse
14.00-15.00: mm
18.00: grøt
På nattaen drikker han 1-2 ganger..
 
Ammet før fast føde, og on demand. Var like ofte ved seks måneder som det var i månedene før.
 
Back
Topp