Hvor mye ammer du?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Hvor gammel er babyen ?
Hvor ofte/mye ammer du?
 
Min baby er 9 mnd, jeg ammer ikke noe fast tidspunkt men 1-2 ganger på dag/ettermiddag og ved legging litt hyppigere så gjennom natten. Skal sies at det er mye smertelindring mtp at lille har 7 tenner på gang.
 
Lillemainn er 3 måneder og jeg ammer 7-8 ganger i døgnet ca. :)
 
Mini er 15mnd. Ammer hver 3t hele døgnet.

"Bra" vi er flere som ammer så mye. Her er det oftere enn hver tredje time, men på dagen så tar hun seg bare en sup av og til og så litt større måltider. 15 måneder.
 
"Bra" vi er flere som ammer så mye. Her er det oftere enn hver tredje time, men på dagen så tar hun seg bare en sup av og til og så litt større måltider. 15 måneder.
Tydelig at det er veldig forskjellig ifra barn til barn, men sikkert godt å se at de større barna og kan die mye enda. Dét kjenner iallefall jeg på.
 
6 mnd. Ammer vel mellom 7-10 ganger i løpet av døgnet. Noen ganger spiser han masse, andre ganger er det mest for kosen sin skyld. Sjelden mer enn 3 timer mellom på dagtid
 
Tydelig at det er veldig forskjellig ifra barn til barn, men sikkert godt å se at de større barna og kan die mye enda. Dét kjenner iallefall jeg på.

Veldig forskjell ja. Min eldste ble kun ammet på kveld og morgen på denne alderen. Hun spurte aldri etter pupp. Men yngste eeeeeelsker pupp. Hun kommer bort til meg og smiler pent og sier Puppi når hun vil ha :)
 
10 mnd. Ammer før jeg drar på jobb om morgenen, 1-2 ganger på ettermiddagen når jeg kommer hjem igjen, før leggetid, og 1-2 ganger i løpet av natten. I tillegg pumper jeg på jobb, som hun får på flaske neste dag.
 
Veldig forskjell ja. Min eldste ble kun ammet på kveld og morgen på denne alderen. Hun spurte aldri etter pupp. Men yngste eeeeeelsker pupp. Hun kommer bort til meg og smiler pent og sier Puppi når hun vil ha :)
Så koselig da! Rart hvor forskjellige barna kan være, alså. Selv har jeg en frøken som elsker å kose-puppe. Det er SÅ koselig. Spesielt når jeg ligger på sofaen og hun vil stå og die og pappaen sukker og sier åååh :Heartred
 
Så koselig da! Rart hvor forskjellige barna kan være, alså. Selv har jeg en frøken som elsker å kose-puppe. Det er SÅ koselig. Spesielt når jeg ligger på sofaen og hun vil stå og die og pappaen sukker og sier åååh :Heartred

Herlig <3
 
"Bra" vi er flere som ammer så mye. Her er det oftere enn hver tredje time, men på dagen så tar hun seg bare en sup av og til og så litt større måltider. 15 måneder.
Ammer oftere innimellom vi også. Kunne skrevet at det går maks 3t mellom hver amming :p
 
1 måned. Ca. 5 skikkelige ammemåltider, et par flasker, og utallige små porsjoner med "snacks" fra puppen i løpet av dagen.
 
Lillegutt er 9mnd, og vi ammer en gang på natt. Ellers går det litt opp og ned ifht dagtid om jeg er på jobb eller ikke (tilkallingsvikar). Hvis jeg har fri så ammer vi morgen, formiddag (både før og etter lur), før middag, etter siste lur og før leggetid = 7 ganger i løpet av døgnet. Når jeg er på jobb så blir det nok rundt 4 ganger, men da får han også en flaske mm når jeg ikke er der, og jeg pumper på jobb når jeg normalt ville ammet :)
 
Lillegutt er 9 måneder og er litt opp og ned hvor mye han ammer på dagen:wacky: Jeg tilbyr før måltider og jevnt utover dagen, men ikke så fryktelig mye han drikker i grunn... Men om kvelden og natten derimot er det blitt rene ammemaratonen :yuck: Skulle gjerne fått han til å amme mer på dag og litt mindre på natt for jeg sover ikke særlig godt da han styrer når han ikke får puppen MED EN GANG i munnnen :meh: Men, det vil gå over en gang og kanskje det hjelper bittelitt når han skal inn på eget rom etterhvert, gjorde ivertfall det med di to brødrene - tvi tvi :nailbiting::D
 
2 timer i døgnet ca, fordelt på 10-13 ganger. Veldig opp og ned hvor lang tid imellom men sjelden mer enn 2 timer. Han er 5,5 mnd
 
1 år og ammer 7-8 ganger fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg reiser på jobb igjen dagen etter.
Noen ganger kommer hun innom for en liten lunsjpupp på jobben også
 
Back
Topp