Hvor mye ammer dere per dag?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Her er det bare tre ganger nå som han sover hele natta, og helsesøster mente han bør få grøt på morgenen også, og han blir jo altfor mett om jeg både skal amme og gi grøt, men kutter jeg ut ammingen blir det bare to runder per dag, en morgen og en kveld, og det er jo veldig lite? Vanskelig dette her, og er redd for å miste melka

Får 3 måltider. Ammer om regel 1- 2 ganger på morningen. 1 på formiddagen. 1 på ettermiddagen. 2 på kvelden. noen ganger 1 -2 gang på natten. Så blir ca 5-8 ganger i døgnet. Men som oftest nærmere 5:)

I følge appen min så er gjenomsnittet 11 ganger i løpet av døgnet (orker ikke loggføre alt på natta) :p Får fortsatt ikke noe særlig mat, kun smaksprøver og litt grønnsaker som hun spiser (griser med) selv. Går mellom 2-3 timer mellom hver gang, som oftest 3, og like hyppig på natta stort sett.

Last edited:
6-8 ganger i døgnet. Hun har akkurat gått opp fra to til tre måltider. Ammer rett etter hvert måltid. Hun er ikke så god på flaske og vil forsikre meg om at hun får nok væske.

Min er 7 mndr og spiser ca 4-5 g per natt og jeg gir grøt 2 g per dag, men gir alltid morsmelk føre. Og etter hvis han ikke nekter. Ammer masse i løpet av dagen også.

Last edited:
Han spiser 3-4 ganger i løpet av dagen og 2-3 ganger om natten (inkl morgenpuppen før vi står opp) :) Han spiser ikke noe særlig med fast føde enda, vil ikke ha grøt, og med BLW er det begrenset hvor mye som går ned i magen :p

Her er det mye amming, 5-6 ganger dag og 3-4 natt, vi driver med BLW nå tredje uke så samme som Ranukel - det er jo lang fra fulle porsjoner ennå. Tynn grøt på flaske pga jern, men hun syns flasken er en leketøy.. jaja mer spising kommer senere.
Men jeg har ammet mitt første barn 2 ganger daglig i mange måneder, så jeg antar at hvis du ikke går altfor raskt fra 3 til 2 ganger i døgnet da bør du ikke være redd.

6 ganger her. 4 om dagen og 2 ila hennes natt (som er fra 18.30 ca) Får 4 faste måltider og helsesøster mener vi kan kutte nattamming, men er redd for å miste melken om jeg ammer mindre?

Har egentlig ikke tenkt over det tidligere, men fulgte litt med i dag etter å ha lest inne på tråden her og vi ammet visst veldig mye... nå er det ikke like mye han får i seg hver gang, men 8-10 ganger iløpet av dagen... og det er bare fra vi står opp til han legger seg... natta har jeg ikke kontroll på, men vil anta et sted mellom 6-8 der også....

Har egentlig ikke tenkt over det tidligere, men fulgte litt med i dag etter å ha lest inne på tråden her og vi ammet visst veldig mye... nå er det ikke like mye han får i seg hver gang, men 8-10 ganger iløpet av dagen... og det er bare fra vi står opp til han legger seg... natta har jeg ikke kontroll på, men vil anta et sted mellom 6-8 der også....

Glemte å presisere at rundt 11 ganger er på dagtid, orker ikke loggføre på natta. Kanskje jeg registerer en gang. Men det er ikke opp mot så mye som dere, høres slitsomt ut! :o

Glemte å presisere at rundt 11 ganger er på dagtid, orker ikke loggføre på natta. Kanskje jeg registerer en gang. Men det er ikke opp mot så mye som dere, høres slitsomt ut! :o

Litt slitsomt, men går greit... har slitt med å amme liggende og da måtte jeg opp av senga hver gang... nå har vi endelig fått det til og han sover i senga ved siden av meg og jeg bretter bare fram og sover litt videre :p

Litt slitsomt, men går greit... har slitt med å amme liggende og da måtte jeg opp av senga hver gang... nå har vi endelig fått det til og han sover i senga ved siden av meg og jeg bretter bare fram og sover litt videre :p

Oi, det må være som natt og dag! Så deilig å ikke måtte tilrettelegge så mye for amminga.

Vi ammer 7-8 ganger på dagtid og sikkert like mye på natta. Det har jeg rett og slett ikke kontroll på.
Det hender at jeg gir henne "feil" pupp fordi at jeg ikke husker hvem siden vi ammet fra sist :)
Men lillesnuppa er veldig flink til å si ifra hvis det ikke renner fort nok :D

Her er det bare tre ganger nå som han sover hele natta, og helsesøster mente han bør få grøt på morgenen også, og han blir jo altfor mett om jeg både skal amme og gi grøt, men kutter jeg ut ammingen blir det bare to runder per dag, en morgen og en kveld, og det er jo veldig lite? Vanskelig dette her, og er redd for å miste melka
Det er altfor lite amming til en så liten baby, jamfør ammehjelpen.

Vi ammer før alle måltider. Han spiser fast føde etterpå, ikke noe problem det. :) Pupp er også tørstedrikk etter mat, og kos før/etter soving. Ammer sikkert 12 ganger i døgnet enda her.

Samme som her det! 8-10 ganger for dag og kanskje 3-4 ganger per natt. :)

Det er altfor lite amming til en så liten baby, jamfør ammehjelpen.

Vi ammer før alle måltider. Han spiser fast føde etterpå, ikke noe problem det. :) Pupp er også tørstedrikk etter mat, og kos før/etter soving. Ammer sikkert 12 ganger i døgnet enda her.

Ja det er det jeg og føler, men helsesøster mener det er helt fint, så jeg forstår fint lite. På en måte synes jeg det er greit å trappe ned på det, men på en annen måte ikke.. Har jo hatt mye trøbbel med ammingen, så det ligger nok der desverre..

Back
Topp