Hvor mye alkohol er for mye?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor mye alkohol skal et familiemedlem drikke før man kan begynne å reagere?
1-2 sixpack hver helg?
1-2 øl/vin hver kveld?

Hvor mye er for mye?

Hvor mye alkohol skal et familiemedlem drikke før man kan begynne å reagere?
1-2 sixpack hver helg?
1-2 øl/vin hver kveld?

Hvor mye er for mye?
Jeg hadde reagert om han/henne måtte ta 1-2 øl hver dag. Når det er noe du må, da begynner deg å skurre.

Hvis man MÅ ha noe, da er det et problem. MÅ man gjemme det/holde det hemmelig, har man et problem. Her kan mannen ta seg en øl to, tre dager på rad, så kan det gå en hel mnd før han tar en ny.. så om man tar 1-2 om kvelden for å kose seg så trenger man ikke ha et problem :)

Broren min drakk sixpack med cider igjennom en dag, hver dag, i en periode. Han selvmedisinerte seg, med andre ord. Han får hjelp nå, heldigvis!

1-2 sixpack hver helg kan være helt ok, men det spørs jo litt hvor viktig det er. Er detkrise om man IKKE får det en helg så har man kanskje et problem. Et glass daglig er o utgangspunktet heller ikke noe jeg ser på som et problem, men det spørs jo hvor stort det ene glasset er, eller hvor ofte det ene glasset blir til to-tre og fire, eller om det går greit med noen dager uten av og til?

Syns det er veldig vanskelig selv, har en i familien som jeg er bekymret for, som drikker mer enn hun tør innrømme. Men hva gjør man??

1-2 sixpack hver helg kan være helt ok, men det spørs jo litt hvor viktig det er. Er detkrise om man IKKE får det en helg så har man kanskje et problem. Et glass daglig er o utgangspunktet heller ikke noe jeg ser på som et problem, men det spørs jo hvor stort det ene glasset er, eller hvor ofte det ene glasset blir til to-tre og fire, eller om det går greit med noen dager uten av og til?

Syns det er veldig vanskelig selv, har en i familien som jeg er bekymret for, som drikker mer enn hun tør innrømme. Men hva gjør man??
Ja, det var det.
"På en torsdag?" var kommentaren som ble slengt ut her forleden, da vedkommende åpnet ølen.
"Ja, og så?" var svaret. Da er man liksom litt stuck.

Ja, det var det.
"På en torsdag?" var kommentaren som ble slengt ut her forleden, da vedkommende åpnet ølen.
"Ja, og så?" var svaret. Da er man liksom litt stuck.
En øl er på en måte ikke noe "verre" enn et glass brus syns jeg, man blir ikke beruset liksom. Problemet er vel om man drikker såpass at det merkes på personen, og ofte.

1 glass hver dag vet jeg mange som tar uten at de har et problem, må man ha det så er detnok et problem...

Hvis man MÅ ha noe, da er det et problem. MÅ man gjemme det/holde det hemmelig, har man et problem. Her kan mannen ta seg en øl to, tre dager på rad, så kan det gå en hel mnd før han tar en ny.. så om man tar 1-2 om kvelden for å kose seg så trenger man ikke ha et problem :)
Signerer den.

1 glass hver dag vet jeg mange som tar uten at de har et problem, må man ha det så er detnok et problem...
Eller når de sier de tar et glass bare, men så er glasset fylt til randen, og blir gjerne fylt opp både to og tre ganger..

Hvis man føler man MÅ ha en dram..
eller man har bestemt at man ikke skal , men faller for fristelsen allikevel.

Ser ikke noe problem med et rødvinsglass annahver kveld,
noen de eldre på sykehjem får en enhet conagc /vin til og med ..HVER kveld, Bra for helsa det :)

Somsagt, er vel ikke alltid hyppigheten men hvordan man drikker..en enhet for smakens skyld?
eller er det for å bli litt susen / senke skuldrene?

Stor forskjell på å ta seg et glass vin hver kveld, og å drikke seg beruset hver kveld tenker jeg.

Kommer helt an på. Jeg har foreldre som er veldig forsiktige med alkohol, men som koser seg glugg ihjel med rødvin (et glass eller to) nesten hver kveld når de er på bobilferie. Jeg har en mann som er amerikaner og som har en helt annen drikkekultur enn de fleste nordmenn, noe som bekymret meg i begynnelsen. Nå reagerer jeg ikke på at han koser seg med en øl når han har fri, han drikker seg omtrent aldri full og jeg foretrekker absolutt hans måte å gjøre det på over en typisk nordmanns (bli drita annenhver lørdag). Jeg kjenner også såkalte "godtfungerende" alkoholikere, og de sliter jeg med å slappe av rundt, man kan liksom merke at de MÅ ha den ølen eller det vinglasset, selv om man ikke ser at de drikker så mye. Folk er ikke like.

Jeg reagere ikke om noen drikker en øl hver dag eller om de fester hver helg :p men er de beruset hver dag, hadde jeg reagert.

Sånn jeg ser det handler det ikke om hvor mye er for mye. Men om noen må ta en øl hver dag. Om noen bare drikker i helgene er det ingen problem i mine øyne. Men når det begynner med at noen må bare ha en øl hver dag, har det gått for langt.

Back
Topp