Hvor my legger man i dåpsgave?

Verra

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg skal i dåp til første tante barn 20.mai(ungen til broren til samboer) så jeg lurer på hvor mye er det vanlig å legge i en gave? De andre søskene til samboer med følge har tenkt å legge i 1000(!!)kr pluss en gave vi skal spleise på som blir tilsammen 300 på hver. Så vi bruker altså 1300kr hver. Jeg synes det virker som det er veldig mye. Men hva me er dere? Hva er normalt?

Kommer jo an på hvor close man er og hvor god råd man har.. Men jeg kjøper sjelden for mer enn 500 i gave om ikke det er noe ekstraordinært.. Var i dåp til kusina til vårt kommende barn og der var det ingen unntak, gave fra gullsmeden til ca 500, ble en fin gave det:) 1300 hadde jeg ikke orka, er jo en symbolsk gave man får til dåpen:)

Synes 1300,- høres litt vel mye ut. Hadde ikke lagt i mer enn 500,- i gave selv :-)

man skal kjøpe gave for det man har råd til å lyst til:) man er absolut ikke dårligere enn noen andre fordi:) skal i dåp til ta tru gen min nå søndag, blir gave rundt 500 som til de andre tante barna:)

Godt å høre at flere er enig med meg:-) synes også 500kr er passelig. Men svigersøster ble rett å slett sint når jeg sa at d kanskje er for mye:p svigermor var også enig med meg, de blir jo besteforeldre å har tenkt å gi 1000kr. Så får håpe de andre søskenene til samboer skjønner at d er litt vell mye å gi i dåpsgave:p for vil likksom ikke være noe dåligere heller. Har også en bror som blir konfirmert om 2 år, hadde ikke tenkt å gi han 1000kr, men føler jo jeg må d om vi gir tantebarnet vårt så mye i dåpen..

syns 1000 var veldig mye! er jo tanken som teller.. ikke hvor mye ting koster! tror ikke bebyen skjønner stort av gavene uansett ;)
men selv om søskene velger å kjøpe for 1000, betyr vel ikke det at du også må? skjønner ikke hvorfor ho blir sint. dere bestemmer vel selv hva dere vil kjøpe individuelt til dåpsbarnet og hvor mye det skal koste?

jeg pleier ikke kjøpe for mer enn 200- 300 kr. jeg pleier av og til å lage noe i tillegg:) er et kreativt menneske så det er min måte å lage gaver.. helka bamser er veldig populært :)  og det tar tid å lage, så for meg har ikke penger noe å si. Det er tanken og det som ligger bak gaven som teller. iallefall for meg :)

håper dere finner ut av det , men du bør få velge selv :) selv om det er vanskelig når søsknene  lissom har bestemt hva dere skal..

Jeg pleier å gi for 300-500 kr. 
Det blir helt feil at man skal blakke seg helt for å gå i dåp. jeg skjønner jo at de som har blitt besteforeldre vil gi for rundt 1000,- de har også som regel bedre råd.

Lykke til

Det spørs jo hvor god råd dere har da... er man rik er vel ikke 1000,- så mye, men for min del hadde det vært altfor mye... 300-500 høres greit ut...
Men det kommer jo an på om dette er en unge dere ser ofte og kommer til å ha mye med å gjøre... 
Hva med å gi noe annet enn penger? 

Yellow rose skrev:
Det spørs jo hvor god råd dere har da... er man rik er vel ikke 1000,- så mye, men for min del hadde det vært altfor mye... 300-500 høres greit ut...
Men det kommer jo an på om dette er en unge dere ser ofte og kommer til å ha mye med å gjøre... 
Hva med å gi noe annet enn penger? 

Har blitt enig om at vi gir 500+ en liten gave som vi spleiset på:-)

Back
Topp