hvor masse grøt gjir dere pr måltid?

mamma lykke

Glad i forumet
her får natalie 2 grøt måltider pr dag.
laget av 70 ml vann og 30 g grøtpulver.
men tror jeg snart må øke,ihertfall kvelds måltidet..

Vi lager av litt over en dl. vann...men han spiser tre grøtmåltid for dagen...

her får han ca 150-200ml vann, så det er ganske så mye grøt [8|] han kunne sikkert spist mer, men dær går grensa ! 

på formiddagen får han "kun" grøt av 100ml vann
på kvelden får han spisa det han vil.. går fort nerpå mellom grøt av 150-200ml vann=)

tar det bare på sånn ca jeg. Men rundt 150 og 200ml [:)] får 3 grøt måltider pr dag + middag

hakke peiling hvor mye jeg gir[8D] er ikke mye så må kanskje øke jeg også snart[;)] må vel også finne ut hvor mye jeg gir..hehe

Vi gir mellom 100 og 140 ml vann med passe grøtpulver-måler ikke opp pulver... Spiser hun lite fra av pupp først, lager vi mer grøt og omvendt[:)]

katti får de grøt da? frokost,kvelds, og?
tror kanskje me også bør begynne med 1 grøt måltid til, han våkner hver morgen rundt 5, å holder det gående ca 1 time, så sover han igjen til 7 hal 8 da står vi opp å han får 200ml mme og grøt av ca 1,5dl vann....

vet ikke, sånn sa 1-2 dl vann. kommer ann på hvor lenge si sist måltid å sånn.. (ikke alltid rutiner blir holdt:P )

Vet ikke sikkert hvor mye, men tar 3 store ss grøt, og vann til ønsket konsistens.. ;)

0,5 dl vann til frokost og 1 dl vann til kvelds. Han spiser lite for tida, så sjelden han spiser opp.

Ca en halv til en porsjon midt på dagen. Øker nok etterhvert, men begynte ikke med fulle porsjoner før ho runda 6 mnd. [8D]

Edit: En porsjon er 1 dl vann og pulver til passelig konsistens. Akkurat nå er den litt flytende siden hun brekker seg om det blir for tykt.

Jeg lager grøt av 5-6 sånne måleskjeer som er i MME-pakkene..
Ganske så toppa skjeer..
Aldri målt opp vann.
Får grøt morgen og kveld..

Måler ikke. Lager en kopp også spiser hun det hun vil..

hun får grøt to ganger om dagen nå..

ORIGINAL: *NinaOgVesla

Måler ikke. Lager en kopp også spiser hun det hun vil..

hun får grøt to ganger om dagen nå..

Samme her..
Men han får også 150 ml med mme etter grøten og drikker den stort sett opp [:)]

1dl vann og grøt til passe tykkelse.. Tror jeg skal begynne å bruke 30gr grøt heller, for det er vel en porsjon.. Er ganske plaget med at lillemann våkner på natta....

Ca 2 dl vann og pulver til ønsket konistens på grøten.
Nå når han har hatt feber i flere dager har det blitt 3 grøtmåltider pr dag for å få i ham den væsken, han er ikke flink å drikke vann eller annet utenom og pupp er ikke så spennende.

Nå framover prøver jeg med 2 grøtmåltider, ett med skive og så litt middag fra min talerken utenom når det passer.
Har prøvd å mose en porsjon å gi ham men det er uaktuelt sier han, spytt spytt, maten fra mamma sin talerken i ganske store biter er bedre takk

Frokost: ca 1 dl vann og ca 1 dl pulver (nestle risgrøt) eller ca 1 dl vann og 3 ss pulver (hipp sin milde fruktgrøt)
kvelds: 1 dl vann og 1 dl pulver (nestle sin hvetegrøt med eple) går ned på høykant!
Har prøvd med havregrøt. Men det brakk han seg bare av! [8D]

Starta med vanleg porsjon på 1dl, men fant fort ut at det var litt for lite..
Så no blir det cirka 1,5 dl pr måltid!
Klatta i pulver til det blir sånn cirka passe [:D][:)]

Back
Topp