Hvor mange...

Appelsinpiken83

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
bæsjebleier har deres små i døgnet? Begynner å lure litt på Lillemann her, har ca 7-8 bæsjebleier i døgnet, gjerne et par på natta også!Er ikke alltid like mye i de, men synes det spraker i ett sett. Kan han reagere på noe jeg spiser tro?

Hei!

Min lillemann har kun 1, synes 7-8 hørtes veeeeldig mye ut. Men jeg vet ikke helt hva som er normalt jeg :-)
Kanskje han reagerer på noe du spiser, virker han utilpass?

Nei, han virker ikke det! Bare promper og bæsjer mye!Hmm..! Skal snart på helsestasjonen, kan spørre de, synes det er litt mye selv. Men som du sier, hva er normalt?

Ett par i uka tror eg...

Det kan være like normatl å ha 7-8 bleier , som 1- 2 gang om dagen eller hver 14 dag. Kommer an på babyen ;)  Her er det altfra 1- 2 ganger pr. dag eller annen hver dag.

Så lenge de fullammes tror jeg så og si alt er normalt. Mi får mme og hun bæsjer ca 1 gang i døgnet.

Storesøster bæsjet sikkert 15 ganger i døgnet da jeg fullammet. Det var helt vilt!!  Og hun var konstant sår nedentil, stakkars. :(  Lillebror bæsjer som regel 2, maks 3 ganger i døgnet nå.

Han bæsjer nesten i hver bleie. Skifter 5-6 ganger i døgnet og gjerne litt på stellebordet og ;) Som det er sagt her, så lenge det er morsmelk går alt bra.

Vi sliter med det samme problemt, var ikke slik før (1-4 ganger i uka)...

Men NÅ, såååå utrolig mange bæsjebleier (2-8 om dagen) og værfall 1-2 om natta.. har vært hos legen.. skal å lever urin og bæsje prøve i dag.. så håper på svar.. men kan ta flere uker og det kan henne de ikke finner ut noe heller!...

Men er det et magevirus kan det sitte i 4-8 uker... her har vi begynt på uke nr.4 med bæsjebleier!

Jeg prøvde og pumpe meg lørdag og søndage og bare gi mme, men hun bæsjet like mye, bare fastere avf....

min sliter med det samme.. holdt på i 14 dager nå. men tok en tur til legen, og hun ringte helsestasjonen, som sa at det er småbarnsdiarè og helt normalt ved 3-4 mnd alder! går bort av seg selv. eneste man skulle holde øye med var ved eventuelt væsketap. sjekk at det er tunge tissebleier også innimellom. Og at babyen er blid og fornøyd ellers :) ikke minst, la babyen få lufte seg litt uten bleie et par ganger om dagen, og smør med salve så slipper dere bleieutslett, noe vi rakk å få :/

Godt å høre:) fint at du sjekket det ut da:)
Tips til sår stump er å bruke potetmel, blir borte med en gang;) Vi har ikke noe pudder eller salve, kun en eske med pottitmjøl;)

Det er helt normalt :-) Her hadde vi også den tendensen til nylig. Han har begynt å bæsje ca to ganger i døgnet nå (og helst på natta eller tidlig på morgenen, jupp...).
Jeg fullammer. Har hørt om babyer i barselgruppa mi som har avføring annenhver uke den andre veien, ja. 

Mye promping her også, men det virker sjelden å plage ham. De blir jo påvirket av det vi spiser, så er det plagsomt så bør man kanskje tenke på hva man selv inntar.
Jeg spiser alt.

Back
Topp