Hvor mange vogner?

Jellyfish

Elsker forumet
Som uerfaren førstegangsgravid så har jeg jo tenkt at EN barnevogn er nok, men så har jeg snakket litt med noen venner med barn som har TRE vogner, og lest på nett at mange har en hel haug. Hva har dere tenkt?

Jeg ønsker meg foreløpig (har ikke prøvd den) en Stokke Trailz, og tenker at det holder med den. Da vi var små hadde man dypvogn til ungen ble stor nok til å sitte hele tiden, og så en sportsvogn etterpå. Hva har endret seg siden den tid som har gjort at behovet er så mye større? Er jeg helt fjern som tror at det er mulig å klare seg med bare en vogn?

Er mange som har en egen barnehagevogn, så de skal slippe å dra frem og tilbake med vogna hele tiden. Etterhvert som babyen vokser til litt er det også ikke uvanlig å bytte til sportsvogn selv om man har vogn med sittedel i utgangspunktet, og så paraplytrille til byturer.

Vi har kun en vogn Bob revolution. Guttungen er 17 mnd og vi har brukt denne hele tiden. Men må nok skaffe søsken vogn siden han ikke er fylt 2 år når neste kommer. Men blir da å ha Bob vognen i barnehagen så lenge han sover, når han ikke trenger vogn lengre selger vi søsken vogn og bruker kun Bob vognen igjen :-)

Som uerfaren førstegangsgravid så har jeg jo tenkt at EN barnevogn er nok, men så har jeg snakket litt med noen venner med barn som har TRE vogner, og lest på nett at mange har en hel haug. Hva har dere tenkt?

Jeg ønsker meg foreløpig (har ikke prøvd den) en Stokke Trailz, og tenker at det holder med den. Da vi var små hadde man dypvogn til ungen ble stor nok til å sitte hele tiden, og så en sportsvogn etterpå. Hva har endret seg siden den tid som har gjort at behovet er så mye større? Er jeg helt fjern som tror at det er mulig å klare seg med bare en vogn?
Vi hadde en vogn (kombi) veldig lenge. Så kjøpte vi en reisetrille med stor god solskjerming og horisontal sovestilling, og kombien ble da plassert i barnehagen for soving. Tok den med hjem i helgene- det ble ikke trillet så mye i ukedagene uansett. Etterhvert kjøpte vi også en joggevogn etter ønske fra pappaen, denne har vært ganske mye i bruk, men det første vognen ble da utfaset. Oppsummert; en god "allround"vogn + en god reisetrille kan være nok :)

Vi har hatt to vogner. En siden de ble født og vi ikke trengte vogn hjemme gjennom hverdagen. Den andre kjøpte vi brukt til sovevogn i bhg da den står oppbevart litt annerledes enn jeg ville gjort med en vogn til flere tusen

Vi har to. En som bare skal stå i barnehagen til soving, den er ikke brukbar til noe annet enn det. Så har vi en vogn til hjemmebruk.

Men tenker ha en søskenvogn til levering til og fra barnehage . Da minste ikke er fylt 2 år engang når baby blir født. Men veldig usikker da.

Vi har to. En emmaljunga city cross (med bagdel og sportsdel) og en trille til bilen.

Vi hadde 1 med bag og sportsdel lenge. Så reisetrille når barna ble store nok. Og en billig sovevogn til bhg (ikke brukanes til mye trilling)

Satser på å starte med en, så får vi se etter hvert. Vi tenker jo en ganske dyr vogn i utgangspunktet, så da kan nok mannen bli litt vanskelig å overtale hvis jeg plutselig vil ha en til ;-)

Alle rundt meg første gang spurte hvor mange vogner vi skulle ha. Hehe. Vi kjøpte baby jogger elite som hadde hard bag og medfølgende sittedel. Har fungert kjempe flott. Men han lille ble fort lang og vi byttet om til sitte/sportsdelen når han var passert 8mnd tror jeg det var. Var en periode hvor jeg syntnes han ble litt liten for sportsdelen men var godt feste og han sov somregel når vi trillet.

Vi har emmaljunga som den lille får overta i januar, så skal vi skaffe en billig sovevogn til bhg. Og så skaffet vi nylig en kjempe god trille med liggemodus som vi kan få under emmaljungan hvis storebror ikke orker å gå eller er sliten☺️

Tenker at det blir kombivogn så vi har bagdel og sportsdel i ett, men etterhvert kjøper vi nok ei trille og ei vogn til barnehagen også.

Har tre til jenta på 3år nå og kommer til å ha de samme til babyen :)
En emmaljunga som hovedvogn, en trille til shopping/ferie og en sovevogn til barnehagen :)

Vi startet med en sist og hadde den til hun var 6 måneder, når vi begynte med sportsdel så vi behovet for en mindre bilvogn da Emmaljungaen er både tung og tar stor plass :) Nå har vi også kjøpt barnehagevogn som vi kan ha i barnehagen :) Kjøp en vogn og se an behovet etter hvert, sier jeg! :) Noen har behov for 5 vogner og andre har behov for bare 1 :)

Back
Topp