Hvor mange var det inne på fødestua?

Åh du er heldig som har muligheten å føde hjemme.
Det er jeg helt enig i ❤️ Nå venter jeg bare på svar på en gbs prøve(streptokokker) for å se om jeg får føde hjemme denne gangen også. Krysser fingrene :angelic:
 
Første fødsel var det masse folk, vet ikke hvor mange. Denne gangen var det meg og samboeren, jordmor og jordmor to akkurat under pressfasen
 
Det var to stykker i starten av fødselen og 11 stk i slutten. Det gikk fort og gale mot slutten så jeg har inntrykk av at de som var der måtte være der. Absolutt ikke aktuelt for meg med noen hjemmefødsel.
 
Det var bare samboer og jordmor på rommet, helt til de aller siste pressriene. Da kom det to jordmødre og én barnepleier til inn. Jeg merket ingenting til det, ble fortalt det i ettertid. Syns uansett det er trygt at de var nok personale til å kunne ta seg av både meg og baby hvsi noe skulle skje. Det gjorde det heldigvis ikke, så de ekstra menneskene forsvant fort ut igjen. :)
 
Med nr 1 var det kun jordmor tilstede.
Med nr 2 tror jeg det var en jordmorstudent (som tok imot baby), jordmor og barnepleier. Kom bare inn, kasta meg over senga og fødte så har ikke helt begrep om det.
Nr 3 er født i bilen utenfor akuttmottaket på sykehuset, så i "rommet" var det bare meg og halve jordmor ;p Var to akuttsykepleiere som hjalp til også.

Pappaen var selvfølgelig med på alle fødslene.
 
Var midt i vakt skifte, var 3ansatte til fire så to. Så en. Pluss meg og mannen. Gikk skikkelig fort så derfor mye folk til å dekke på utstyr. Kom inn med pressveer.
 
Kun meg og samboer, ei jordmor også kom det ei jordmor til under pressriene :)
 
12 - 14 personer + mannen.
 
Denne gangen var det en jordmor, en jordmorstudent og en barnepleier den siste tiden av fødselen, men akkurat ved forløsning kom en sykepleier eller jordmor til, i tilfelle jeg skulle blø mye denne gangen også. Blødde 950 ml sist og 250 ca. Denne gangen. Så hun siste forsvant igjen ganske fort ;) synes det var veldig hyggelig at det var en student der også, det var hun som tok imot barnet :)

Mannen min var der også, såklart :)
 
Back
Topp